Despre agentia de turism Agentia de turism reprezinta o societate comerciala cu rol de intermediar intre agentie, prestatorii directi de servicii turistice si turisti. Activitatea unei agentii consta in consultanta turistica, organizarea, oferirea si comercializarea unor pachete de servicii (charter avion, charter autocar, croaziere .etc) sau componente ale acestora.
Definitie agentie de turism conform ordinului 65 din 10 iunie 2013 e) agenţie de turism - orice unitate specializată, persoană juridică, care organizează, oferă şi vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora, în calitate de intermediar între prestatorul de servicii turistice (cazare, alimentaţie publică, transport, tratament balnear, agrement, etc) şi consumatorul final. În România agenţiile de turism pot fi de două tipuri: touroperatoare sau detailiste; f) agenţie de turism touroperatoare - agenţie de turism, având ca obiect de activitate organizarea şi vânzarea pe cont propriu a pachetelor de servicii turistice sau a componentelor acestora, direct sau prin intermediari; g) agenţie de turism detailistă - agenţie de turism care vinde sau oferă spre vânzare, în contul unei agenţii de turism touroperatoare, pachete de servicii turistice sau componente ale acestora contractate cu agenţia de turism touroperatoare
In Romania exista 3.100 agentii de turism in noiembrie 2012 (900 in Bucuresti), din care doar 300 sunt foarte active.
Top destinatii vara: Grecia(1),Turcia(2), Bulgaria(3), Spania(4), Malta(5), Ungaria. Top destinatii
iarna: Austria, Bulgaria si Slovacia.
La data de 1 februarie 2009, pe piata turistica din Republica Moldova erau 249 de agentii, dintre care 200 activeaza numai in municipiul Chisinau.
Destinatii: Turcia(1), Bulgaria(2), Ucraina(3), Romania(4).
In Italia sunt 13.000 agentii de turism (locul 1 in Europa), in Franta sunt 5.000 (locul 2 in Europa). In Germania sunt ...agentii de turism. Top destinatii pentru turistii germani: Palma de Mallorca(1), Turcia(2), Bulgaria(3), Grecia(4).
Razvan Pascu despre targ: " La targ nu vii neaparat ca sa faci vanzari, ci inclusiv ca sa fii vazut, sa se vada ca existi, ca iti permiti un stand, ca ai oferte si oameni care sa raspunda clientilor. La targ vii inclusiv ca sa te intalnesti cu parteneri si ca sa cunosti oameni, sa socializezi". Iar targul de turism din toamna intotdeauna a avut o mai mica trecere la public, in comparatie cu cel din primavara – pentru ca asa sunt oamenii, toata lumea vrea sa isi faca concediul in vara. Anul acesta la targul din primavara au fost anuntati 25.000 de vizitatori, iar la targul de saptamana trecuta au fost 15.000.Mai multe detalii.
Razvan Pascu despre Facebook
"Celor care nu cred in importanta Facebook-ului eu le dau mereu exemplul meu personal. Pe mine Facebook m-a ajutat foarte mult si multa lume ma cunoaste datorita Facebook. Sunt peste 20.000 oameni care ma urmaresc zilnic pe pagina de Facebook a blogului si alti aproape 5000 de oameni care imi urmaresc pagina personala. Fiecare dintre ei are prieteni, fiecare stie pe cineva care la un moment dat este interesat de unul din subiectele abordate de mine. Astfel, efectul de multiplicare este extrem de mare si de multe ori ajunge dincolo de domeniul meu de interes si activitate (turism & business). Iar daca Facebook-ul te poate ajuta enorm la capitolul imagine, parerea mea este ca e aproape egal cu zero la capitolul vanzari. Stiu ca aici probabil o sa imi sara in cap toti cei care castiga intr-un fel sau altul bani din consultanta pentru Facebook, insa aceasta este parerea mea si nu o sa mi-o schimb prea usor, mai ales ca este construita in timp, din exemple personale sau din exemplele unor companii cu care lucrez". Mai multe detalii.
Ce face un TO?
- cataloage print, afise,
preturi in .xml si retea de distributie. Un TO adevarat nu face vanzari directe. Numai prin agentii revanzatoare.
Agentii turism inainte de 1989: ONT, BTT si ITHR(Vacanta).
OTA - aceste Agentii de Turism Online (numite generic OTA) sunt platforme online care ofera clientilor informatii, instrumente si modalitati de planificare, rezervare si cumparare a serviciilor de travel.
Printre cele mai mari si mai cunoscute OTA-uri la nivel global trebuie mentionate:
Expedia, care detine portalurile Expedia.com, Hotels.com, Hotwire.com, Priceline.com, care detine Booking.com, Agoda.com si agregatorul Kayak.com Sabre Holdings, care detine Travelocity.com, lastminute.com. Orbitz Worldwide, care detine Orbitz.com, CheapTickets, ebookers
OTA-ul este practic variata online a Agentiei de Turism si Ticketing clasice, insa in cazul platformelor OTA, munca de informare, cautare si rezervare nu o mai face un agent de turism ci direct clientul!
Aici poate interveni utilitatea si expertiza unui consultant de travel profesionist, dar asta este alta discutie.
OTA-uri in ROMANIA
In Romania, pe langa jucatorii globali accesibili fiecarui turist conectat la internet, activeaza cativa jucatori locali importanti:
=> ParAvion.ro – compania OTA a grupului Happy Tour – proprietate a GED Capital. Infintat in 2005 si preluat de GED de la Millennium Tour, ParAvion.ro este condus si astazi de catre fondatorul sau Remus Visan.
=> Vola.ro – companie OTA lansata in 2007, in Romania si Polonia, condusa de Daniel Truica si care – cu sprijinul fondului de investitii THC – s-a extins in Ucraina si Vietnam.
=> Tripsta.ro – Tripsta/Travelplanet24, una dintre cele mai mari agentii de turism online din Sud Estul Europei, a deschis la final de 2012 un birou in Romania, coordonat de Marius Negre care acum este International Sales & Distribution Manager. Market Manager Tripsta in Romania este Ciprian Caraba.
Pe segmentul de ticketing, mai putem mentiona siteul eSky.ro si siteul Avion.ro, versiunea pentru Romania a grecilor de la Airtickets24.
Si...
=> TRAVEO.ro –cea mai noua platforma OTA din Romania, lansata de Accent Travel & Events