Holiday Market martie 2011 comunicat de presa final

32 Views

COMUNICAT DE PRESA

Dragos Anastasiu si Petre Dordea

Dragos Anastasiu si Petre Dordea

lista castigatori tombola
Cea de-a doua editie a targului de turism Holiday Market si-a inchis portile in urma cu cateva ore. Evenimentul a adus „o 9 atitudine in turism!”, avand ca parteneri Primaria Generala Bucuresti si A.N.P.C.P.P.S.R. (Asociatia Nationala a Protectiei Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania).

Editia 2011 a “Holiday Market” a reunit peste 120 de expozanti, pe o suprafata de peste 5.000 mp. Printre participantii la targ s-au numarat: agentiile de turism membre ANAT, Birourile de Turism si autoritati de turism din Austria, Indonezia, Cipru, companii aeriene precum Qatar, parteneri straini ai operatorilor romani din tari ca Cipru, Bulgaria, Malta, Israel, Turcia, Grecia, toate asociatiile regionale de promovare a turismului: Litoral – Delta Dunarii, Maramures, Bucovina, Brasov, Sighisoara, Sibiu, Prahova, Rasnov, Gorj, cat si autoritati locale – Primaria Municipiului Campulung, Primaria Municipiului Alba-Iulia, Consiliul Judetean Harghita.

Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale a participat cu stand propriu, pentru promovarea Brandului Turistic al Romaniei .

Aproape 20.000 de vizitatori, cu cca 10% mai multi decat anul trecut, o crestere cu 15-20% a vacantelor vandute, fata de 2010, incasari de aproximativ 600.000 de euro, evenimente si prezentari atractive, peste 300 acreditari de presa, o deschidere oficiala a Targului, in care Garda Cetatii Alba a prezentat onorul catre ANAT, prezenta ambasadoarelor Mexicului, Indoneziei si a atasatiilor comerciali ai Bulgariei, SUA si Africii de Sud, un slogan de Targ care a asociat agentiile ANAT cu „protectie si siguranta pentru consumatorii de servicii turistice”, diplome cu holograma de autenticitate, desk de informare a consumatorilor, stickere cu sloganul „o 9 atitudine in turism”, o tombola atractiva, zeci de interviuri si transmisii in direct, chestionare si sondaje pentru publicul vizitator, un nou parteneriat cu Primaria Bucuresti , un contractor profesionist – Ralcom, iata tot atatea motive care fac din Holiday Market, cel mai bun Targ de Turism !

Ne mandrim cu faptul ca este posibil ca Holiday Market sa fie singurul Targ International de Turism din lume, organizat intr-un obiectiv turistic, considerat un adevarat simbol turistic al Bucurestiului si al Romaniei, asa cum este Palatul Parlamentului. In plus, parteneriatul cu Primaria Municipiului Bucuresti a dovedit ca Bucurestiul poate avea un Targ international profesionist si redutabil, in organizarea si la standardele impuse de ANAT.

Odata cu acest eveniment, ne indreptam spre „o 9 atitudine in turism!”, titlul Campaniei nationale lansate impreuna cu partenerii nostri, ANPCPPSR, pentru ca agentiile de turism ANAT respecta dreptul de informare al consumatorilor si ofera garantii si siguranta, consultanta si protectie .

Ce s-a vandut ?
Cererea a fost orientata preponderent spre vacante externe ( 65 -70%). Turistii romani cauta discounturi mai mari la vacantele in strainatate decat la cele din Romania, iar prognoza anuntata, privind o crestere usoara a tarifelor pentru destinatii ca Turcia, Grecia, Bulgaria, in urma absentei de pe piata a Egipt si Tunisiei, i-a determinat sa profite de excelentele discounturi – early booking – oferite de catre expozanti, discounturi care s-au incadrat intre 5% – 30%.

Tarif mediu si vacante solicitate
In ceea ce priveste structura bugetelor alocate de catre turisti pentru pachetele de vacanta, aproximativ 65% dintre acestia sunt dispusi sa cheltuiasca intre 350-650 euro pe pachet, in timp ce persoanele care achita pe o vacanta intre 650 si 1000 de euro se cifreaza la 20%. Circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% dintre romani, care au disponibil pentru acest tip de deplasare, un buget de 350 de euro si doar unul sau doua procente dintre vizitatori isi permit vacante de peste 1000 de euro.

Schimbarea comportamentului turistului roman ?
Se observa o schimbare a comportamentul de vacanta a romanilor. Preferinta pentru cele trei luni de vara traditional alocate concediului, se completeaza cu rezervari facute pentru aprilie si pana la sfarsitul lunii octombrie. Ca o consecinta, charterele nu mai opereaza plecari doar în iunie-august, ci din aprilie pana în septembrie, iar luna mai, a devenit o preferata a romanilor .

Declaratie Corina Martin :
A doua editie a Holiday Market 2011 s-a dovedit inca un eveniment de succes pentru ANAT si este astfel, singurul Targ de Turism international din lume, organizat intr-un obiectiv turistic de talie internationala, asa cum este Palatul Parlamentului, un adevarat simbol turistic al Bucurestiului si al Romaniei.

Holiday Market aduce astfel „o 9 atitudine in turism”, odata cu Campania lansata impreuna cu partenerii nostri, ANPCPPSR, pentru ca agentiile de turism ANAT respecta dreptul de informare al consumatorilor si ofera garantii si siguranta, consultanta si protectie .

Impreuna cu partenerii nostri, Primaria Municipiului Bucuresti, am dovedit ca Bucurestiul poate avea un Targ international profesionist si redutabil, in organizarea si la standardele impuse de ANAT .

Declaratie Sorin Mierlea :
Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor in Romania este Partener al ANAT din februarie 2011, iar participarea la Holiday Market este prima noastra actiune din Campania „o 9 atitudine in turism”, pe care am lansat-o impreuna. Ne-am propus sa oferim un exemplu prin care, agentul economic si consumatorul nu sunt adversari, ci parteneri in sensul real. Promovam o campanie comuna pentru o mai buna informare si educare a consumatorului de servicii turistice, prin agentiile de turism membre ANAT. Impreuna am oferit, astfel, celor 20.000 vizitatori ai Holiday Market, cele mai atractive oferte de vacanta si o campanie de informare pentru a face cea mai buna alegere, pentru ca un consumator informat, stie sa faca cea mai buna alegere, prin agentiile ANAT.

Corina Martin
Presedinte ANAT
presedinte@anat.ro

Detalii suplimentare
Adriana Caranfil
Consilier marketing & PR
adriana.caranfil@anat.ro
tel mobil 0749 050 588

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...