Impreuna pentru turismul romanesc

59 Views

Împreună pentru turismul românesc

Se spune că nu există publicitate negativă ci doar publicitate. Se pare totuși că în cazul turismului românesc avem de a face cu o excepție. Aroganța operatorilor de turism, care practică prețuri mari cu servicii ce lasă de dorit combinat cu ignoranța autorităților care rămân nemișcate în fața acestui subiect, nefiind capabile să furnizeze acel imbold atât de necesar pentru această industrie, acea inițiativă care să pună sistemul pe făgașul cel bun, au lăsat turismul să fie oaia neagră a economiei românești. Din nefericire acesta a creat o problemă de imagine care nu este de loc constructivă pentru turismul din țara noastră.

Din nefericire, cu timpul, acest negativism se exacerbează, vizitatorii străini nu vin, românii aleg să meargă în excursii în străinătate, iar din cauza cererii scăzute operatorii de turism local sunt nevoiți să scadă prețurile, lucru care se manifestă prin scădera calității sau prin dispariția completă al unora. Cu timpul autorităților le pasă din ce în ce mai puțin, pentru că populația nu mai crează presiuni și astfel apare o reacție în lanț cu efect devastator pentru această industrie atât de importantă.

Relansarea turismului nu este opțională pentru România, este o necesitate. Cu atât mai mult cu cât România este în momentul de față, predominant, o piață de desfacere. Majoritatea produselor pe care le cumpărăm, electronice, electrocasnice, haine, mașini, medicamente, alimente, provin parțial sau integral din import. Acest lucru duce la un deficit bugetar enorm (bani care pleacă din țară) ceea ce se reflectă în mod direct asupra nivelului de trai al populației în general. Pentru a scădea acest deficit bugetar avem nevoie în primul rând să oprim importul pe cât se poate și să creștem exportul. Acest lucru nu este ușor însă datorită statutului României în UE, deoarece regulile sunt în așa fel făcute încât să forțeze țara noastră să rămână o piață de consum (exemplu fiind restricțiile din agricultură). În puținele nișe care mai rămân este nevoie de competitivitate, unde din păcate nu ne aflăm pe o poziție bună (din vina noastră, evident).

Posibilități există însă. România are o varietate de obiective turistice pe care nici o țară din Europa nu le are la un loc: o istorie de peste două mii de ani ce a lăsat în urmă numeroase monumente și legende, zeci de casteluri medievale, o cultură bogată născută din conviețuirea a numeroase popoare, munți de toate felurile: vulcanici, de încrețire și calcaroși, fiecare cu specificul ei, litoral la Marea Neagră, o mare unică în lume, Dunărea, un fluviu impozant navigabil și Delta Dunării, un fenomen rar în lume cu un ecosistem aparte. Toate acestea elimină practic conceptul de sezon mort în turism deoarece prin varietatea și ciclicitatea lor, aceste obiective oferă ceva aparte în toate anotimpurile anului. În comparație, alte țări sunt obligate să investească sume uriașe pentru a extinde un sezon pe cât se poate pentru că nu dispun de alternative.

Cu toate acestea obiectivele din România sunt greu de găsit și aproape imposibil de aflat dacă nu știi în prealabil de existența lor. Brandurile turistice create de guvernanți sunt, după cum am văzut, departe de a face o prezentare completă a României și sunt mai degrabă renumite pentru scandalurile pe care le-au generat decât pentru ceea ce sunt menite să facă. Entuziaștii internauți prezintă pe blogurile sau siteurile lor multe colțuri ale țării însă este imposibil să captezi tot de unul singur. Evident, nimeni nu cunoaște toate colțurie țării, dar împreună am văzut și am auzit cam tot.

De aceea, am creat Romania Tourist Info, un portal construit cu scopul adunării unei colecții vaste de obiective turistice, organizat astfel încât să permită găsirea acestor obiective și de către turiștii care nu știu de existența lor cu speranța de a scoate din umbră miile de destinații turistice minunate pe care țara noastră le are și de a îmbunătăți șansele acestora de a fi valorificate atât pe plan economic cât și cultural.

Credem ferm că autorul ideal al acestui compendiu este de fapt românul din popor și nu singur om sau o singură firma, și mai ales nu o oarecare firmă din străinătate contractată de guvernanți să promoveze România. E curios cum poate cineva să-și închipuie că această firmă cunoaște obiectivele turistice românești mai bine decât cei din România? Nu, această sarcină le revine exclusiv românilor. Este de datoria noastră să ne prezentăm țara, în mod colectiv.

Haideți cu toții să susținem această cauză. Participă și tu la relansarea turismului românesc. A sosit timpul să arătăm tuturor, dar în special nouă că turismul românesc este o adevărată bogăție a țării cu care ne putem mândri. Totodată, sperăm, că prin exemplul nostru, vom sensibiliza autoritățile motivându-i astfel să renunțe la orgolii și interese personale și să-și dea silința la rezolvarea unor probleme pe care oamenii din rândul poporului nu le pot rezolva, cum ar fi dezvoltarea infrastructurii de transport, crearea unui cadru juridic stimulativ, protecția mediului și a patrimoniilor naționale și multe altele.

Vino aici și află cum poți și tu participa împreună cu noi la această cauză.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...