Brandul national de turism – campanie radio-tv de promovare pe plan intern
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului demarează astăzi 1 aprilie 2011 campania radio-tv de promovare pe plan intern a turismului românesc, în baza recomandărilor rezultate din Strategia de comunicare a brandului şi din Planul de Marketing 2011-2015.
Obiectivele campaniei vizează creşterea numărului de turişti care îşi petrec vacanţa în ţară şi creşterea gradului de ocupare a capacităţilor de cazare din România. Acţiunea face parte din proiectul de promovare a României sub însemnele brandului naţional de turism şi este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.
Serviciile necesare derulării campaniei au fost atribuite în urma unor proceduri de achiziţie separate pentru: creaţia şi producţia spoturilor video; creaţia şi producţia spoturilor radio; respectiv pentru difuzarea campaniei. Valoarea totală a celor trei contracte se ridică la 7.231.061 lei, fără TVA.
Campania presupune difuzarea, în perioada aprilie-iunie şi septembrie-decembrie a.c., de spoturi publicitare pe Pro TV, Radio România Actualităţi şi Radio Europa FM.
Licitaţia pentru difuzarea spoturilor a fost atribuită SC MEDIA INVESTMENT COMMUNICATION SRL, la un buget total de 6.876.605 lei, fără TVA. Criteriul de atribuire a fost „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, societatea desemnată câştigătoare prezentând cel mai mic cost pe punctul de audienţă, calculat conform algoritmului stabilit prin caietul de sarcini. Posturile TV şi radio au fost selectate de agenţie pe baza cerinţelor formulate de MDRT în caietul de sarcini, care prevedea difuzarea campaniei pe primul post TV generalist, clasat în funcţie de audienţă, şi pe primele două posturi radio clasate în ordinea audienţei şi care să aibă acoperire naţională peste 60%.
Creaţia şi producţia a fost realizată de SC CARTER FILMS SRL pentru spoturile video şi de SC GODMOTHER SRL pentru spoturile audio. Spoturi prezintă produsele turistice româneşti pe baza căruia a fost definit brandul naţional de turism.