INTERVIU SORIN DENCESCU: „Turismul e o investiţie care dă valoare timpului liber !”

33 Views

SORIN DENCESCU: „Turismul e o investiţie care dă valoare timpului liber !”

Interlocutorul meu este un tip aparte. Am sentimentul că în fiecare zi îşi propune să smulgă timpului cât mai mult. Din acest punct de vedere seamănă cu un neamţ. Fără îndoială că mentalitatea lui a fost „iradiată” de Braşov. Vorbeşte concentrat, sintetic. Sorin Dencescu pare, din această cauză un tip incomod. Dar nu este aşa. Este sociabil atunci când are cu cine. În rest, business-ul îi domină toată ziua cu aceeaşi intensitate. Bref, s-a născut la 6 noiembrie 1960. Kron-Tour este o afacere de familie ce a debutat în 1990. Soţia este administratorul firmei, Răzvan, unul dintre copii, are masterat în turism şi este “Postgraduate diploma  în hospitality management”, la Lausanne si este director în firmă iar Vanessa, sora sa, studiază tot domeniul turismului, la Universitatea din Viena.

– În ultimii ani Kron-Tour, care a aniversat 21 de ani de existenţă, şi-a reorganizat activităţile pe etape. Începutul a fost făcut ca agenţie clasică, cu vânzări la stradă. Ulterior, după o dură evaluare şi selecţie aţi devenit LCCI. Care au fost etapele determinante ale transformărilor ?

– Puţini îşi mai aduc aminte azi că firma Kron-Tour a fost este prima agenţie de turism cu capital integral privat din Braşov. În 1990 a devenit Membru al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) iar mai târziu a fost acreditată IATA şi ISO 9001:2000 pentru segmentul Turism. Aş vrea să reamintesc alte două etape importante: din aprilie 2002, Kron-Tour a devenit membru al Lufthansa City Center International, cel mai mare lanţ de agenţii de turism din lume în sistem de franciză. El operează cu peste 600 de agenţii amplasate în 80 de ţări. Apoi 2008 a avut o semnificaţie aparte, deoarece Kron-Tour Lufthansa City Center a devenit Partener de Travel al Casei Majestăţii Sale Regelui Mihai I. Compania noastră s-a impus în ultimii 15 ani ca un lider al pieţei de servicii turistice şi totodată partener de încredere al celor mai importanţi clienţi corporate din zonă. În momentul de faţă activitatea se desfăşoară în 3 locaţii, respectiv Head Office/Travel Shop (vânzări directe), Corporate Office (vânzări către clienţii corporate/firme) şi Kron-Tour Expo Fairs & Exhibitions (evenimente). De asemenea exista divizia Travel. Online (comerţ electronic), care administreaza site-ul de vânzări bilete avion rezerva.ro.

– Ce modificări a cunoscut piaţa braşoveană a consumatorilor de turism? Care sunt cele mai solicitate pachete şi produse turistice?

– Este greu de dat un răspuns. Au fost momente de stagnare şi momente de reorientare pe piaţa locală. Acum avem în faţă un moment de asemenea particular afectat de criza economică dar stimulat cei care au capacitatea de a crea… turism. Se simte o “boare” de revigorare a activităţii turistice care la nivel zonal se manifestă printr-un număr mai mare de  turişti iar la nivel de agenţie de turism printr-un volum mai mare de încasări faţă de ultimii doi ani. În opinia mea acesta e efectul preţurilor “de excepţie” pe care criza le-a adus (iata şi partea bună a crizei !!), produsul turistic fiind regândit din temeli pentru a fi cât mai vandabil. Este foarte bine că există interes la nivel naţional pentru promovarea obiectivelor turistice  interne, însă este prematur să punem creşterea firavă a numărului de turişti pe baza acestei campanii. Efectele consistente, sunt convins, nu vor întârzia să apară! Programele sociale, în schimb, campaniile “early booking” (“înscrieri timpurii”), iniţiate de ANAT şi partenerii săi pot fi considerate catalizatori ai turismului intern.

– Judeţul Braşov este una dintre cele mai importante zone turistice ale României. Anul trecut nu s-a mai organizat Târgul de turism. Cum explicaţi acest lucru şi din perspectiva de preşedinte regional al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) ?

– Vă mărturisesc, cu o strângere de inimă, m-a durut că nu am putut organiza târgul anul trecut. Nu am reuşit să realizăm bugetul minimal propus pentru a nu face rabat de la calitate. Mă refer la un program de marketing corespunzător, la manifestările din zilele de târg etc. Adevărul este că un târg de turism organizat la Braşov va genera în timp efecte nebănuite. Parteneriatele ANAT şi longevitatea mea în board-ul patronatului, unde în două mandate am fost şi primvicepreşedinte, au contribuit la crearea unor asocieri oneste, solide, cu administraţia locală. De altfel Primăria Braşov este co-organizator al târgului. În ceea ce priveşte mişcarea asociativă mă mândresc cu cel puţin două iniţiative: Corporate Identitiy ANAT, respectiv Travel Industry Card, singurul card dedicat celor din industria turismului şi care oferă multiple facilităţi posesorilor.

– E de aşteptat ca a patra ediţie a Transylvania Tourism Fair să promoveze mai multe noutăţi. Cât de atractive sunt ele?

– Noutatea absolută! Evenimentul va fi găzduit de o locaţie de excepţie, respectiv Braşov Business Park (BBP). Complexul deţine o suprafaţă de expunere de peste 5.000 metri pătraţi (interior +exterior) şi de o parcare (supra şi subterană) de 500 de locuri, atuuri pe care nici o altă structură de evenimente din oraş nu le oferă. Proiectul clădirii a fost premiat la Barcelona în 2009. La momentul la care vom inaugura această locaţie va fi operaţional un restaurant cu o capacitate de 140 locuri, iar după 1 iunie se va adăuga şi o cafenea. Cele 6 săli de conferinţe de la mezanin vor găzdui în perioada evenimentelor prezentări/mese rotunde specifice. Proiectul BBP apartine Ravensdale Investments SRL, membră a Vlerick Group deţinut de o familie belgiană. La nivel mondial,Vlerick Group desfăşoară o gamă variată de activităţi în domeniile textil, financiar, imobiliar. La parterul clădirii, Kron-Tour Lufthansa City Center, în calitate de Contractant Exclusiv pentru toate evenimentele care se vor organiza în această locaţie, este prezent cu un nou birou. Acesta va oferi toate serviciile specifice unei agenţii de turism, iar prin divizia Kron-Tour Fairs & Exhibitions, suport permanent pentru toate evenimentele. Participarea la târgul de turism va fi “la vârf”. Firmele prezente vor lansa oferte “last minut” dar şi “oferte speciale”, ce vor fi valabile doar pe perioada evenimentului. Din acest an, TTF devine internaţional , având în vedere societăţile înscrise până în momentul de faţă. Drumul de la târg “regional”, la târg „internaţional „, a fost parcurs rapid (suntem doar la ediţia a-IV-a !). Le recomand braşovenilor, şi nu numai lor, să nu scape Târgul de turism din 13-15 mai de la Braşov Business Park. Aici vor putea da valoare cu adevărat timpului liber pe care-l au la dispoziţie!

MARIAN CONSTANTINESCU

 

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...