Transilvania Misterioasă promovare online
Programul Operaţional Regional 2007-2013
Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului,
Domeniul major de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică
Titlul proiectului: „Transilvania Misterioasă – Promovare online si offline a obiectivelor naturale şi antropice cu potential turistic major, zona Centru”
Cod Proiect: cod SMIS 19751
Beneficiar: ASOCIAŢIA INFOTURISM
Transilvania Misterioasă
Promovare online şi offline a obiectivelor naturale şi antropice
cu potenţial turistic major, zona Centru
Prezentare proiect
ASOCIAŢIA INFOTURISM este Beneficiarul proiectului „Transilvania Misterioasă-Promovare online şi offline a obiectivelor naturale şi antropice cu potenţial turistic major, zona Centru”, finanţat prin Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea-Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă promovarea cu impact naţional a potenţialului turistic al produselor mai puţin cunoscute specifice Regiunii Centru, creşterea atractivităţii turistice a Regiunii Centru, a ofertei turistice şi a investiţiilor, asigurand bază de informare necesară pentru atragerea şi orientarea turiştilor.
Scopul proiectului este de a contribui major la dezvoltarea şi consolidarea turismului intern.
Principalele obiective specifice ale acestui proiect sunt:
- Promovarea cu impact naţional a resurselor turistice enumerate mai sus, către:
- cel puţin 500 agenţii de turism membre ANAT;
- cel puţin 1.000 vizitatori unici zilnic via internet pe o durata de minim 6 luni pe durata proiectului şi după încheierea proiectului;
- Creşterea cu peste 15% a numărului de rezervări în zona obiectivelor promovate, creştere măsurată prin intermediul unui sondaj online şi prin date furnizate de către Institutul Naţional de Statistică.;
- Creşterea notorietăţii obiectivelor turistice cu minim 5% pe o durată de minim 6 luni; notorietatea se va masura ca raport între numărul de vizitatori unici pe portalul promovat www.turism-transilvania.ro şi numărul mediu de vizitatori unici în 2009 (media pe zi şi pe regiune) pe principalele 25 de portaluri înregistrate pe siteul liderului actual în monitorizarea audienţei online din România.
- Dezvoltarea şi consolidarea interesului turiştilor interni şi internationali faţă de resursele turistice promovate din regiunea Centru;
- Creşterea turismului ca volum, diversitate şi arie, în zona produselor promovate;
- Ridicarea nivelului de cunoaşterea a resurselor turistice promovate din zona regiunii Centru;
- Creşterea gradului de informare a turiştilor asupra resurselor promovate;
Activităţile ce fac obiectul proiectului au ca scop îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice de promovare şi ridicarea acestora la standarde europene cu implicaţii pozitive asupra sectorului turistic:
- Realizarea unei baze de date extensive de informaţii text, audio şi video pentru fiecare resursă turistică promovată;
- asigurarea unei surse complete de informaţii turistice („one stop shop”) prin intermediul portalului de informare turistică www.turism-transilvania.ro ;
- distribuirea de cataloage şi CD-uri de prezentare a resurselor turistice promovate către cel putin 500 agenţii turistice la nivel naţional;
- participare la târguri de turism pentru a promova resursele turistice;
- atragerea unei varietăţi mai mari de segmente de turişti prin intermediul portalului de informare turistică www.turism-transilvania.ro;
- creşterea vizibilităţii resurselor promovate şi implicit ale Regiunii Nord-Vest la nivel naţional prin intermediul portalului de informare turistică; a inserţiilor în reviste de specialitate, promovare în cadrul la două târguri de turism, prin catalog şi CD-uri de prezentare.
Proiectul se va desfăşura pe o perioadă de 15 luni.
Valoarea totală a proiectului este de 887.668,84 lei. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 680.842,00 lei (finanţare nerambursabilă şi contribuţia beneficiarului), din care:
- valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR este de 578.715,70 lei
- valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional este de 88.509,46 lei
- co-finanţarea eligibilă a beneficiarului este de 13.616,84 lei.
Asociaţia Infoturism este o organizaţie neguvernamentală, fondată în anul 2009, al cărei scop este promovarea intereselor profesionale ale asociaţiilor privind activitatea lor în domeniul turismului şi promovării turistice, având în vedere în special:
- Promovarea potenţialului turistic şi contribuţia la creearea infrastructurii necesare în scopul creşterii activităţii României ca destinaţie turistică;
- Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor turistice şi a activităţilor de marketing specifice ( promovarea online, difuzare de broşuri, pliante, producţii audio-video, etc);