Agentiile de turism au adus in tara peste 800 de turisti romani, din cei 1.000 blocati in Antalya
Agentiile de turism membre ANAT au adus peste 800 de turisti romani blocati in Antalya si cauta solutii pentru ultimele 2 chartere.
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism a anuntat sambata, 3 septembrie, ca peste 1.000 de turisti romani au fost blocati in statiunea Antalya, dupa ce agentia de turism Premium Holidays, de unde si-au cumparat vacantele, a intampinat dificultati din cauza problemelor financiare ale partenerului sau din Turcia.
ANAT si mai multe agentii de turism membre au asigurat repatrierea a peste 800 de turisti in cursul zilelor de sambata, duminica si luni.
„In urma eforturilor asigurate de comandamentul de criza creat la ANAT incepand de vineri, si prin eforturi financiare majore ale agentiilor de turism ale Premium Holidays si ale ANAT am reusit sa aducem in tara peste 800 de turisti, ultimele doua curse efectuandu-se aseara si in cursul noptii catre Cluj si Timisoara. Am transmis permanent si Consulatului din Ankara si MAE informatiile necesare pentru a putea raspunde solicitarilor turistilor si lucram in parteneriat cu ANPC, pentru solutionarea reclamatiilor. Cautam solutii in continuare pentru ultimele doua curse de repatriere, pentru 7 si 8 septembrie, si negociem cu mai multe companii aeriene in acest sens”, a declarat Corina Martin, presedinte ANAT.
Aceasta a amintit rolul agentiilor de turism membre ANAT, care s-au implicat financiar pentru acoperirea charterelor de repatriere, asigurand inca o data plata serviciilor deja achitate. In multe cazuri, agentiile au ales sa asigure alte bilete de avion pentru turistii lor si au platit sume considerabile pentru a acoperi plata serviciilor de cazare in hotelurile din Turcia.
ANAT recomanda turistilor care au achizitionat vacante pe destinatia Turcia, cu plecari in perioada imediat urmatoare, sa contacteze agentiile de turism, pentru reconfirmarea coordonatelor de vacanta proprii.
“Inca odata, se dovedeste de ce este important sa ne rezervam vacanta prin agentiile de turism si nu individual. Agentul de turism care a efectuat rezervarea vacantei devine pur si simplu avocatul clientului, primeste primul informatia rerutarii sau anularii unor curse, cauta imediat solutii si gaseste resurse pentru ca vacanta turistilor sai nu fie afectata”, a mai spus Corina Martin.