Cele mai importante miscari din piata turismului online
Cuvantul care descrie cu exactitate modul in care s-a prezentat industria de turism online in 2011 este “tumult”, definit prin mai multe forte si jucatori competitivi. In acest an, lansarea cea mai importanta pe piata din domeniu a fost realizata serviciul Google „Hotel Finder”.
Google a luat in serios cautarea pe Internet, prin achizitia ITA, o afacere de 700 milioane de dolari, care a adus un software creat pentru ca utilizatorii sa caute mai bine online informatii despre zboruri.
Apoi, Google si-a concentrat actiunile in redefinirea turismului online, prin experimentul “Hotel Finder” din iulie, care permite utilizatorilor sa caute cazare in functie de zona, date si pret, sa compare variantele in timp real, sa realizeze o lista scurta pentru alegerile preferate si sa aiba acces la diverse optiuni de rezervare, relateaza Hospitality Trends.
Ramane de vazut daca Hotel Finder al Google se va mentine pe piata, alaturi de “clasicii” deja, Expedia si Hotels.com
Problema se pune daca beneficiile pe termen scurt ale acestor servicii (expunerea de marketing fenomenala, castiguri din extra-sezoane, marirea numarului de clienti) vor bate dezavantajele clare (pierderea masiva a acoperirii, eroziunea afinitatii pentru brand).
In orice caz, fenomenul continua sa exercite o tot mai mare influenta in industria turismului online.