Premium Holidays din victima..erou national
Dragi colegii din turism,
Va prezentam mai mai jos cateva ideii ale unor oameni care conduc agentii de turism in Romania, legate de problemele cu ANAT si PREMIUM HOLDAYS(scandal Turcia).
Parerea mea este ca cei care vor sa organizeze chartere ar trebui sa depuna o garantie egala cu valoarea unui zbor -valoare care sa o poate folosi pentru plata ultimului zbor din acel sezon. Daca nu are bani de garantie sa mearga frumusel cu actele la banca si sa vina cu garantie din partea bancii (pune gaj banca pe bunurile personale si gata).
Toata lumea cauta o agentie cu referinte.
Deci consider ca am avea nevoie de un organism care sa ateste in fata clientului ca agentia este de incredere. Avand in vedere ca pe Minister nu prea ne putem baza, eu vad o solutie tot in ANAT, sau intr-o organizatie de gen, care sa ne reprezinte cu adevarat interesele. Adica, sa-si verifice riguros toti membrii existenti si pe cei care doresc sa adere (istoric, documente contabile, etc) si sa faca publice toate problemele si reclamatiile referitoare la agentiile de turism.
Sa fie prompti la sesizarile membrilor referitoare la concurenta neloiala si sa-i sprijine in rezolvarea problemei. In momentul in care un membru are probleme, este exclus. Dupa ce se pune la punct acest sistem prin care se asigura ca toti membrii sunt curati” si de incredere, pot iesi public cu o campanie de genul Cumparati numai de la agentiile ANAT”. Si in acel moment ma voi inscrie cu drag ca membru ANAT.
ANAT-ul ar trebui sa apara la TV si sa explice lumii intregi ca nu toti lucratorii din turism sunt tepari, ca in turismul romanesc exista si profesionisti pasionati si dedicati acestei meserii, ca agentiile mari castiga din colaborarea cu aceste mici agentii care nu vor decat sa faca ceea ce stiu cel mai bine, sa bucure oamenii care le intra in agentie si care dupa un an de munca vor sa profite macar de o saptamana de odihna in siguranta.
Sunt de acord cu garantarea financiara a proiectelor de anvergura fie printr-o polita de asigurare fie prin alte mijloace financiare. In situatii de faliment ca in cazul Premium Holidays este foarte importanta protectia financiara a revanzatorului care sa se concretizeze de fapt in protectia financiara a clientului final. Protejarea clientului final este cea mai importanta problema pentru ca, pana la urma, nici o afacere nu are sens fara clienti, iar un client nedespagubit este cea mai proasta reclama. Aceste mijloace de asigurare trebue totusi sa garanteze recuperarea banilor intr-un timp relativ scurt pentru a evita blocaje financiare
Problema mea ca revanzator este ca acesti ,,tepari” ne falimenteaza si pe noi. Asa cum ati spus, legea turismului trebuie schimbata si anume cine are partea de raspundere. In momentul cand un tur operator falimenteaza, turistii se indreapta spre revanzator iar acesta trebuie sa despagubeasca clientul. Pe revanzator cine-l mai despagubeste?
Incercam zi de zi sa oferim bucurii celor care ne solicita serviciile, nu doar sa castigam bani de pe urma lor. Si ne doare atunci cand avem de suferit de pe urma unor mari companii, asa zis mari companii care se trezesc peste noapte ca nu mai fac fata problemelor cu care se confrunta.
Nu mi se pare corect sa platim de 2 ori aceleasi rezervari. Ma bucur ca nu am avut decat 2 camere in Antalya rezervate prin Premium. Am ajuns sa ma bucur de asta pentru ca in ziua de azi nu poti dormi noaptea pana ce fac turistii check in -nul sau check out.
Desi platim anual cotizatii la ANAT , nu vad ce sprijin au agentiile membre , nu mai vrem sa fim mintiti si in realitate sa nu avem NICI UN FEL DE SPRIJIN . Din acest motiv suntem in asociatie , SA FIM MAI PUTERNICI.
ANAT vorbeste, vorbeste si iar vorbeste iar de facut nimic, adica scuze, doar marire de cotizatie si intretinerea legaturilor in interesul propriilor firme sau a celor agreeate de catre cei din conducere si prin pasivitatea si infecienta lor creeaza un mediu propice pentru situatii ca cele intamplate zilele acestea.
Este adevarat ca se castiga foarte greu increderea turistilor si se pierde foarte usor.
Personal mi se pare aberant ca revanzatorii sa suporte pierderile si repatrierea turistilor cum spune ANAT , de ce ne mai facem asigurari pt agentii daca ANAT spune ca asigurarea acopera doar turistii care vin direct in sediul tur operatorului sau de ce sa mai revindem de la tur operatori daca acestia nu au nici o responsabilitate.
Imaginea cea mai afectata este cea a agentiilor de turism, in general, si a ANAT – ului, in special. Oamenii au inteles din ziare si de la televizor doar ca avioanele pe Turcia nu mai zboara, ca agentiile de turism romanesti sunt niste tepare si ca-n toata povestea asta sunt implicate niste nume. Cel mai des intalnit e cel al ANAT – ului. Iar cel mai rar au aparut numele Premium Holidays, Universal Turism, Selcuk Suleiman, Florin Crisan etc.
Asadar noi, am ramas si ramanem in asociatie dintr-un singur motiv. Nu avem unde sa mergem in alta parte! Ne consideram prea mici pentru a reusi singur intr-un razboi atat de mare. Cu booking.com, cu expedia.com si multi altii.
Dar cu tot respectul cuvenit celor 2 sau 3 agentii romanesti implicate in aceste evenimente, nu cred ca este normal ca o agentie revanzatoare sa achite direct la partenerul extern al touroperatorului c/val serviciilor ptr turistii sai, urmand sa isi recupereze aceste sume (toti cunoastem, cand si cum..) de la touroperator. Daca vreti, asta inseamna ca noi,
revanzatorii pe relatia Turcia sa finantam pe tour operatori si sa „acoperim” greselile acestora.
a se citi si:
www.adevarul.ro/actualitate/Sute-dolari-ilegal-printr-o-turism_0_79793873.html
comentariu la acest articol:
http://www.ziuadevest.ro/economic/22994-cei-30-de-turiti-timioreni-blocai-in-turcia-se-intorc-luni-la-timioara.html
Platita de ANAT ???????????? Cum puteti scrie asemenea tampenii, am primit noi agentiile mailuri de la Premium sa le mai dam inca odata bani ca sa poata sa opereze aceasta cursa .Ia priviti acest comunicat:
………………………………….
http://madalinm.blogspot.com/2011/09/premium-holidays-faliment-sau-teapa.html
LA ACEASTA ORA SE DEPUN EFORTURI PENTRU CENTRALIZAREA LISTELOR DE
REPATRIERI PENTRU ZBORURILE DE MAINE , 05 SEPT , CATRE CLUJ , SATU MARE
SI TG. MURES , PE SKY AIRLINES .
VA RUGAM SA CONTACTATI DE URGENTA PREMIUM HOLIDAYS ( SI ANAT IN CC , LA SI ) , PENTRU A COMUNICA NUMARUL EXACT DE PASAGERI CARE NU AU FOST
DEJA RERUTATI PE ZBORURI DE LINIE SI CARE TREBUIE IMBARCATI PE CHARTERUL SKY. SITUATIA EXACTA NE AJUTA PENTRU A DIMENSIONA CAPACITATEA NECESARA PENTRU MAINE 05.09.20011.
CORECTA DVS INFORMARE VA SPRIJINI REDUCEREA COSTURILOR NECESAR A FI
IMPLICATE !!!
DE EXEMPLU , LA PRIMUL ZBOR DE REPATRIERE , DERULAT AZI NOAPTE DE SKY ,(DUPA EFORTURI SI PRESIUNI CONSIDERABILE) , MAI ERAU 106 PAX DE
IMBARCAT DIN 200 INITIAL PROGRAMATI , INTRUCAT O PARTE DIN COEGII NOSTRI RERUTASERA DEJA , DIN PRECAUTIE , PASAGERII LOR .
DIN PUNCT DE VEDERE LEGAL , REVANZATORII AU INTREAGA RESPONSABILITATE FATA DE CLIENTI. ASIGURAREA DE INSOLVENTA A PREMIUM SE REFERA STRICT LA TURISTII CARE AU CUMPARAT DIRECT DE LA PREMIUM.
DECI : FIECARE REVANZATOR TREBUIE SA GASEASCA SOLUTII CU SI PENTRU
CLIENTII SAI.
LA NIVEL DE ANAT NE IMPLICAM PENTRU REPATRIERI, ZBORUL DE ASEARA NU SE PUTEA FACE FARA O SUMA DE BANI, PE CARE NOI AM DAT-O AGENTIEI PREMIUM.
DAR MAI SUNT INCA ZBORURI DE REPATRIAT . AM IMPLICAT MAE , TURSAB (
ANAT- UL DIN TURCIA) SI SPERAM SA GASIM REZOLVARI, IMPREUNA CU PREMIUM HOLIDAYS , CU CARE TINEM STRANS LEGATURA .
PENTRU CLIENTII CARE MAI TREBUIE SA PLECE EXISTA DOUA VARIANTE : FIE
RAMBURSARE , FIE RERUTARE – PE COSTUL AGENTIEI DVS. , URMAND CA INSTANTA SA SOLUTIONEZE LITIGIILE PE CARE LE VETI DESCHIDE .
DEOCAMDATA , FAPTUL CA S-A REUSIT PRIMUL ZBOR DE REPATRIERE AZI NOAPTE, DERULAT CU MARI PRESIUNI SI EMOTII , NE PERMITE SA SPERAM CA , DACA VOM CONTINUA SA MANAGERIEM CU CALM SI EFICIENT ACEASTA SITUATIE , IMPACTUL NEGATIV VA FI CONSIDERABIL MICSORAT .
RAMANEM IN LEGATURA PENTRU SOLUTIONAREA ACESTEI CAUZE .
CORINA MARTIN ADRIANA GOICEA
Si voi cei din presa ar trebui sa fiti mai bine informati