Transalpina: Un drum regal deasupra norilor, unic in Romania

41 Views

Transalpina: Un drum regal deasupra norilor, unic in Romania

Romania este o tara plina de obiective turistice unice si fascinante care atrag anual milioane de vizitatori. Fie ca vorbim despre zona litoralului, fie despre cea montana, tara noastra nu duce deloc lipsa de atractii pentru turistii romani si mai ales pentru cei de peste hotare. De la pesteri nesfarsite la chei si stanci cu forme deosebite, de la peisaje naturale la orase medievale pline de castele si legende faimoase, Romania este gata oricand sa-si intampine oaspetii cu locuri si clipe de neuitat. Skytrip.ro va prezinta zilnic un obiectiv romanesc de neratat.

Cel mai inalt drum din Romania, mai vechi si mai impresionant decat faimosul Transfagarasan, se afla in Muntii Parang si face legatura intra Transilvania si Oltenia. Se numeste Transalpina si, in ciuda lucrarilor recente de asfaltare, reuseste sa isi pastreze neatins farmecul rar pe care il are.

Transalpina figureaza pe toate hartile sub numele de DN 67C. Soseaua face legatura intre orasele Novaci, din judetul Gorj si Sebes, din judetul Alba. In 2009 a inceput asfaltarea si modernizarea acestui drum pe o distanta de 148 de kilometri.

La inceputul lunii august 2011, mai mult de 98% din Transalpina era deja asfaltata. Se preconizeaza ca intreaga Transalpina va fi asfaltata si modernizata pana la finalul acestui an.

Pe Drumul Regelui, la peste 2.000 m

Cel mai inalt punct al acestui drum este localizat in Pasul Urdele, la 2.145 m altitudine. Modul in care a aparut acesta ramane neclar, fiind vehiculate mai multe ipoteze. Pe vremuri, era denumit „Poteca Dracului”, iar mai apoi „Drumul Regelui”, datorita momentelor consumate pe acest traseu.

Unele surse spun ca Transalpina a fost construita de legiunile romane in timpul razboaielor cu dacii, motiv pentru care pe hartile de istorie este trecut sub denumirea de „coridorul IV strategic roman”, se arata pe site-ul transalpina.biz.

Conform unei legende locale, la sfarsitul secolului XVIII, inceputul secolului XIX, fiecare familie de localnici a participat la construirea unei portiuni din acest drum, in functie de posibilitatile fizice si financiare ale sale.

Alte surse sustin ca soseaua a fost construita si pietruita de germani in timpul primului razboi mondial , din ratiuni militare, insa a fost foarte putin folosita.

Inaugurata de Carol al II-lea

Transalpina a fost reconstruita in perioada interbelica si data in folosinta in 1938. Inaugurarea Transalpinei s-a facut in primele zile ale anului 1938 de catre regele Carol al II-lea, la Poiana Sibiului.

La acea vreme, drumul era considerat o mare realizare tehnica, cu rol economic, strategic si militar, cu atat mai mult cu cat oamenilor le era proaspata in minte perioada  in care li se impusese religia catolica si cand unele familii au plecat pe acest drum pentru a-si pastra traditia.

Vezi aici imagini si mai multe detalii despre Transalpina

Sursa: www.skytrip.ro/transalpina

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...

2 Responses

  1. enterco spune:

    Da, pe Transalpina privelistile sunt absolut impresionante. Pacat ca nu reuseste camera foto sa surprinda intregul. Puteti vedea un album foto de pe Transalpina aici

  2. Acum ca e asfaltat acest drum … se va transforma intr-un Transfagarasean ?

    Oricum eu am citit pe undeva ca o sa existe o taxa de tranzit ? este adevarat?