Industria aeriana in 2011: profituri usor peste asteptari, insa 2012 se anunta dificil
La sfarsitul lunii septembrie, IATA (Organizatia Internationala a Transportatorilor Aerieni) a anuntat profit in crestere in industria aeriana globala pentru anul in curs.
Conform unei declaratii publicate de IATA si citate de eSKY Romania, profitul din industrie pentru 2011 a crescut la 6.9 miliarde de dolari fata de 4 miliarde, cat se previzionase anterior. IATA a subliniat ca, in ciuda cifrelor revizuite pozitiv, profitabilitatea la acest nivel ramane in continuare slaba, cu 1.2% marja neta, in vreme ce veniturile totale ale industriei cumuleaza aproape 600 de miliarde de dolari.
Pentru 2012, IATA prevede un profit in scadere, la 4.9 miliarde de dolari si venituri nete de 632 miliarde de dolari pentru industria aeriana globala. Cu toate acestea, organizatia mentioneaza ca 2012 va fi un an si mai dificil pentru industria aeriana globala comparativ cu anul in curs, cand liniile aeriene au facut totusi fata cu brio conditiilor dificile. Dintre acestea, pretul in crestere la combustibil si mediul economic instabil au constituit cele mai mari provocari.
Desi 2012 se anunta a fi un an inca si mai instabil, prognozele IATA nu sunt totusi intunecate, organizatia anticipand usoare scaderi fata de anul in curs, insa in ansamblu industria va fi marcata de fluctuatii temporare si de stagnari, in cel mai rau caz. De revenirea industriei depinde capacitatea companiilor aeriene de a se adapta schimbarilor si de a-si ajusta politicile in acord cu mediul economic instabil, a precizat Tony Tyler, directorul general al IATA, care vede o revenire in forta a industriei pana in 2014.
Pentru piata romaneasca de turism merita mentionata cresterea din domeniul achizitiilor online de servicii turistice. Dintre acestea, biletele de avion se vand cel mai bine pe internet, conform unui studiu realizat de INS si publicat de Romcard.
eSKY Romania este o companie specializata in vanzarea online de bilete de avion si asigurari de calatorie, membra a grupului european eSKY si avand sucursale in Polonia si Bulgaria. Compania s-a lansat pe piata romaneasca de profil in noiembrie 2009, devenind in scurt timp unul din marii jucatori din turismul online autohton. In 2010, eSKY Romania a inregistrat afaceri de 3.8 milioane de euro si profit in crestere comparativ cu 2009.