Ce drepturi avem ca turisti in UE

  • avocat_bucuresti_contact
  • avocat_bucuresti
50 Views

Ce drepturi avem ca turisti in UE.
Inainte de a va planifica să mergeti in vacanţă de Crăciun sau de Anul Nou in strainatata, cunoastetiva bine drepturile de turist.

In calitate de cetatean UE, detineti multe drepturi menite sa va faca sa va simtiti in siguranta cand calatoriti atat in interiorul, cat si in afara UE.

Protectia Consumatorilor din UE pentru Pachetele Turistice – Atunci cand faceti rezervari cu companii care functioneaza in cadrul UE, beneficiati de protectia regulilor si regulamentelor comunitare. Acestea protejeaza drepturile consumatorilor atunci cand acestia achizitioneaza pachete turistice, proprietati cu durata limitata de utilizare sau zboruri.

Pachetul turistic reprezinta comercializarea unei combinatii prearanjate de transport si/sau cazare si/sau alte servicii turistice. Reglementarile se aplica in cazul unui pachet de servicii turistice, respectiv atunci cand exista o combinatie prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume: transport; cazare; alte servicii, fara legatura cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi: alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea; tuturor consumatorilor, cand cel putin doua dintre aceste elemente sunt comercializate sau la vanzare la un pret inclusiv si serviciile acopera o perioada mai mare de 24 de ore sau includ cazare.

Protectia include raspunderea operatorului turistic pentru calitatea serviciilor oferite, plata compensatiilor, informatii ce trebuie oferite privind pachetul si regulile de reziliere a contractului. Exista, de asemenea, prevederi privind nivelul de siguranta ce trebuie oferit de operatori si acoperirea pretului si repatrierii in caz de insolvabilitate sau faliment al operatorului turistic. Operatorul turistic are obligatia sa ofere informatii corecte privind pachetul, inclusiv informatii privind transportul, cazarea, mesele, itinerariul si cerintele de asigurare. Daca vacanta nu corespunde cu descrierea din brosura, operatorul turistic trebuie sa va ofere compensatii. Aceste drepturi, de care se bucura cei peste 490 de milioane de consumatori care traiesc in UE, sunt printre cele mai stricte drepturi de compensare din lume.

Transportul aerian – Regulamentul european prevede drepturi in caz de refuz la imbarcare, anulare zbor, intarziere prelungita, declasare, neinformare pasageri. Pasagerii au dreptul sa fie informati, sa primeasca asistenta (mese, bauturi racoritoare, cazare, transport, telefon/fax), sa li se ramburseze contravaloarea biletului, sa fie redirectionati, sa primeasca o compensare in functie de dreptul incalcat. In ceea ce priveste compensarea, pasagerii au dreptul la aceasta numai in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului si al declasarii si numai daca sunt intrunite anumite conditii specificate in Regulamentul (CE) nr. 261/2004.

Alte beneficii pentru cetatenii UE – Verificarile reduse la granita si renuntarea la unele controale la frontiera intre cele 27 state membre faciliteaza calatoriile in acest spatiu. Europenii nu mai au nevoie de viza pentru a calatori in cele 27 de state. Cand intrati sau parasiti UE, la frontierele externe trebuie sa prezentati pasaportul sau buletinul.

Acordurile cu Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia permit cetatenilor acestor tari sa fie tratati la fel ca si cetatenii UE si sa calatoreasca doar cu cardul de identitate sau pasaportul. Plata pentru bunuri si servicii este simplificata de euro, moneda oficiala in multe state din UE si acceptata, de asemenea, in multe zone turistice din alte state europene. In cazul in care aveti nevoie de servicii de urgenta, puteti apela gratuit 112 in toatetarile UE de pe telefonul fix sau mobil. Gratie noii scheme a Pasaportului pentru animalul de companie, acum va puteti lua animalul de companie in vacanta.

Calatoria cu cainele sau pisica dumneavoastra este posibila acum, atat timp cat animalul are un pasaport valabil, emis de doctorul veterinar, ce contine detalii privind ultimul vaccin impotriva turbarii. Pentru Irlanda, Malta, Suedia si Marea Britanie aveti nevoie de dovada ca acest vaccin a fost eficient. Animalele trebuie sa fie identificate printr-un microcip electronic.

Daca sunteti victima unui furt, trebuie sa raportati acest lucru la politie si sa intocmiti o declaratie. Va trebui sa trimiteti aceasta declaratie la politie in momentul in care depuneti cererea de compensare la o agentie de asigurare. Anulati imediat cartile de credit pierdute sau furate. Daca vi s-a furat pasaportul, trebuie sa raportati acest lucru la consulatul sau ambasada tarii dumneavoastra, precum si la politie. Retineti ca, daca sunteti in afara UE, puteti obtine ajutor de la consulatele sau de la ambasadele altor state UE daca statul dumneavoastra nu este reprezentat. Este bine sa aveti o copie a pasaportului cu dumneavoastra cand calatoriti, pe care o sa o tineti intr-un loc separat. Daca pierdeti pasaportul sau daca va este furat, inlocuirea lui va fi mai usoara daca aveti o copie.

Achizitionarea biletelor online – Zborul poate fi promovat ca fiind la un pret foarte mic, chiar de doar cativa euro, dar cand ajungeti la momentul realizarii platii finale, pretul creste brusc foarte mult, deoarece se adauga o gama vasta de comisioane. De obicei, observam ca am cumparat fara stirea noastra o polita de asigurare sau de imbarcare prioritara, fara sa vrem acest lucru. Acestea si alte optiuni sunt deja bifate pe website si uneori nu sunt observate de consumatori. Aceasta problema a fost abordata de Comisia Europeana de ceva timp. In 2007, aceasta a realizat un studiu impreuna cu autoritati de protectia consumatorilor din 16 state membre – prima actiune pan-UE coordonata din domeniul protectiei consumatorilor. S-a constatat ca paginile de internet ale operatorilor de turism sau ale companiilor aeriene incalca legea pentru protectia consumatorilor si una din cele trei pagini de internet incerca sa insele consumatorii.
INFORMATII SUPLIMENTARE:

Inaintea calatoriei

– Cautati paginile de internet care au o modalitate sigura de plata (cunoscuta sub numele de facilitate de codare) – acestea afiseaza un lacat in partea de jos a ecranului cand completati detaliile de plata.
– Cand faceti rezervarea online, asigurati-va ca acele casute cu serviciile pe care nu le doriti, cum ar fi asigurarea sau imbarcare prioritara, nu sunt bifate.
– Uneori vi se cere sa platiti mai mult ca sa va asigurati ca aveti loc langa cei cu care calatoriti.
– Iainte de plecare, faceti inregistrarea online si listati biletul de imbarcare.
– Verificati regulile liniei aeriene privind numarul de bagaje si kilograme permise. Acesta variaza intre diferite companii
aeriene si daca depasiti o anumita limita, costurile pot deveni foarte ridicate.
– Verificati daca linia aeriana ofera bauturi racoritoare in avion. Daca nu, puteti cumpara ceva inainte de a va imbarca.

Sfatul nostru este de a va informa despre scpecificul legislativ al fiecarei tari in parte pentru a preveni eventualele neplaceri cauzate de nerespectarea anumitor regului/legi din tara in care mergeti.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...