Cum se transformă Băneasa din aerogară în aeroport VIP cu 2,5 mil. euro
Autor: Andreea Neferu
Aeroportul Băneasa din nordul Capitalei a deschis aseară primul terminal dedicat pasagerilor de business, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro.
„Noul terminal va deservi aviaţia privată întrucât din luna martie a anului viitor Băneasa nu va mai găzdui aviaţia low-cost, care va fi mutată pe Otopeni. Ceea ce vedeţi aici este ceea ce trebuie să însemne normalitate. Trebuie să avem şi locuri prin care investitorii să intre în România”, a spus ministrul transporturilor Anca Boagiu.
Noul terminal, care are două porţi de îmbarcare şi o capacitate de 30.000 de pasageri pe an, a fost inaugurat aseară de o primă aeronovă cu destinaţia Praga, care a transportat 7 pasageri.
Zborurile low-cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor. Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu, de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, se va transforma până în 2015 în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ. Taxa de pasageri pe aeroportul din Otopeni este de 22 de euro, iar cea de aterizare de 8 euro pe tonă, în timp ce pe Băneasa taxa de pasager este de 17 euro, iar cea pe aterizare de 6 euro pe tonă, potrivit ultimelor date disponibile.
Reprezentanţii Wizz Air au declarat recent că mutarea pe aeroportul Otopeni va implica o creştere a tarifelor cu 5-7 euro pe bilet, dar şi o reducere a capacităţii de zbor.
Sursa: http://www.zf.ro