ANAT IN SPRIJINUL PASAGERILOR CARE AU ACHIZITIONAT BILETE PENTRU CURSELE MALEV

39 Views

COMUNICAT DE PRESA

ANAT IN SPRIJINUL PASAGERILOR CARE AU ACHIZITIONAT BILETE PENTRU CURSELE MALEV

In data de 3 februarie 2012 compania MALEV a decis SUSPENDAREA PE TERMEN NELIMITAT A TUTUROR ZBORURILOR COMERCIALE pe care le opera.

Urmare acestei decizii, foarte multi pasageri din Romania si din intreaga lume au fost pusi in situatia extrem de neplacuta de a nu mai efectua calatoriile pentru care si-au platit biletele pe cursele MALEV si totodata de a nu li se restitui contravaloarea acestora.

Avand in vedere ca cea mai mare parte a biletelor de avion pentru cursele MALEV au fost achizitionate in toata lumea, inclusiv in Romania de la agentiile de turism acreditate IATA pentru vanzari bilete de avion, ANAT s-a implicat si se implica activ in a gasi cele mai bune si mai rapide solutii de rambursare a contravalorii biletelor MALEV nefolosite, pentru a apara astfel drepturile pasagerilor si clientilor nostri care au achizitionat aceste bilete prin intermediul agentiilor membre ANAT.

In acest sens, ANAT a transmis deja solicitari catre IATA si MALEV pentru a permite restituirea prin intermediul agentiilor de turism acreditate a contravalorii biletelor de avion neutilizate de catre pasagerii romani.

ANAT solicita sprijinul autoritatilor romane in acest demers si asigura pasagerii ca agentiile de turism ANAT vor face tot ceea ce le sta in putinta spre a fi in masura sa isi sprijine clientii si in aceste momente dificile.

Inca de la anuntarea suspendarii zborurilor MALEV, toti pasagerii afectati de anularea zborurilor MALEV au fost asistati de agentii de turism consultanti atat in efectuarea de noi rezervari si cumparari de bilete, pe curse ale altor companii aeriene, in situatia in care pasagerii accepta sa mai calatoreasca, cat si in depunerea documentelor necesare solicitarii de restituiri pentru biletele MALEV neutilizate.

Pentru a evita eventualele interpretari neconforme cu reglemetarile internationale, ANAT informeaza ca:

Biletele de avion achizitionate de pasageri de la agentiile de turism sunt proprietatea companiilor aeriene, AU FOST SI SUNT PLATITE OBLIGATORIU DE CATRE ACESTEA , IN TERMEN DE 15 ZILE DE LA EMITERE, CATRE IATA/BSP – International Air Transport Association, organism international neguvernamental ce reprezinta si sustine prin activitatea sa permanenta companiile aeriene.Agentiile de turism nu au posibilitatea de a retine contravaloarea biletelor de avion emise, chiar daca au aflat despre incetarea zborurilor unei companii aeriene, fiind obligate sa plateasca contravaloarea acestora catre IATA in termenele specificate. In caz contrar, ele risca anularea acreditarii si sunt eliminate din sistemul international de emitere bilete de avion.

In aceste conditii, agentiile de turism nu sunt in masura sa returneze contravaloarea biletelor de avion achitate de pasageri pentru cursele operate de Malev catre aceia care le-au achitat decat in situatia in care IATA si compania Malev permit oficial agentiilor sa faca aceste restituiri.

v Pana in acest moment, IATA si MALEV ne-au informat ca vor face restituirea unei anumite parti a contravalorii biletului, dupa analiza listei cu cereri de rambursare ce vor fi primite de la toate agentiile de turism din lume, liste care trebuie trimise la IATA nu mai tarziu de 2 MARTIE 2012, fara posibilitatea de prelungire.

v ANAT va depune toate diligentele posibile astfel incat valoarea restituita sa fie cat mai apropiata de valoarea integrala a biletului platit de catre pasager.

v Atragem atentia ca ANAT alaturi de ECTAA (Asociatia Europeana a Agentiilor de Turism si a Turoperatorilor), organizatia europeana de profil din care facem parte, a sustinut si sustine in continuare necesitatea obligarii companiilor aeriene de a se asigura pentru situatiile de insolventa/faliment pentru a oferi protectie pasagerilor, asa precum turoperatorii sunt asigurati in astfel de situatii conform Directivei Europene 90/314/CEE privind pachetele de servicii pentru calatorii, vacante si circuite, pentru a asigura protectia completa a banilor avansati de pasageri pentru biletele de avion.

Ne manifestam speranta/increderea ca autoritatile romane in materie vor sustine demersurile ANAT si va vom informa asupra evolutiei situatiei in viitorul cat mai apropiat.

Corina Martin
Presedinte ANAT

 Mihaela Chiru
 Presedinte Comisie Transport Aerian ANAT

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...