Rezervare Online – versus Rezervare in Agentie – avantaje si dezavantaje
Turismul la nivel mondial a cunoscut o schimbare majora in ultimii 10 ani in special la nivelul lantului de distributie si al modului de rezervare.
Daca acum 10 – 15 ani rezervarile se efectuau in proportie covarsitoare in cadrul agentiilor de turism specializate – in prezent din ce in ce mai multe persoane efectueaza rezervarile strict online, fara sa apeleze la serviciile unor consultati de turism specializati.
Romania urmeaza aceasta tendinta existenta la nivel mondial, si datorita infrastructurii relativ noi ce permite acces online, tara noastra este in topul tarilor cu cea mai mare viteza medie a conexiunii la internet.
In mod clar ambele tipuri de rezervari, ofera clientilor numeroase avantaje, dar si dezanvantaje, iar noi vom incerca sa le punem in evidenta:
Rezervarea Online – Avantaje:
– Cel mai important – acces rapid la informatiile dorite. Indiferent de locatie sau ora informatiile despre destinatie, tarif sau disponibilitate pot fi verificate cu mare usurinta.
– Rezervarea si plata pot fi efectuate pe loc – primind in cateva secunde toate documentele necesare cazarii la hotel (voucher, factura fiscala, bilet avion, date de contact pentru urgenta)
Rezervarea Online – dezavantaje:
– Nu intotdeauna informatiile identificate via internet sunt reale sau corecte. Intotdeauna trebuie verificata sursa informatiilor, in caz contrar putand fi facute greseli grave ce duc la surprize extrem de neplacute pentru turisti.
– Confuzia intre destinatii sau hoteluri cu denumiri asemanatoare fiind extrem de frecventa, clientii romani mai confunda uneori pe Google – Viseu din Maramures cu statiunea Viseu din Portugalia, sau hotelul Victoria Palace din Sunny Beach – Bulgaria cu hotel Victoria Palace din San Lorenzo – Spania sau Hotel Victoria Palace din Almaty – Kazahstan.
– In special in cazul in care se achizitioneaza online bilete de avion cu escala intr-un aeroport la companii diferite clientii trebuie sa aiba grija ca timpul intre cele doua curse sa fie suficient pentru a se deplasa de la un terminal la altul – in cazul in care sunt terminale diferite; In caz contrar unul dintre zboruri va fi ratat.
– Experienta turistilor in efectuarea rezervarilor online inseamna in cele mai multe cazuri diferenta intre o vacanta reusita si una nereusita.
Rezervarea in Agentie – Avantaje:
– Clientii beneficiaza de experienta acumulata de consultatii de turism in zeci de ani. Consilierii pot furniza sfaturi pretioase turistilor atat despre destinatiile alese de catre acestia, cat si despre anumite conditii specifice ce tin de accesul in anumite state. (Suport in obtinerea vizelor, model de comportament in anumite state, conditii de oferire a bacsisurilor, informatii despre transportul in comun, informatii despre accesul la muzee sau obiective turistice, etc).
– Confuzia intre destinatii este exclusa, sistemele de rezervari la care au acces agentiile de turism fiind prevazute cu sisteme de siguranta si avertizare pentru a evita astfel de situatii.
– Tarifele oferite in agentie sunt atractive si au acoperire in servicii de calitate.
– Serviciile pot fi achitate in mai multe transe (rate), mai ales daca rezervarea este efectuata cu mult timp inainte de intrare.
– In agentie se incheie un contract clar cu turistul in care sunt precizate serviciile achizitionate si clauzele obligatorii de respectat atat de catre agentia de turism cat si de catre client.
Toate aceste avantaje ofera un grad de siguranta ridicat, fiind rare cazurile in care vacanta este una nereusita.
Rezervarea in Agentie – dezavantaje
– In mod clar timpul alocat efectuarii unei rezervari este mai ridicat, uneori fiind nevoie de mai multe drumuri la agentia de turism;
Acum ca stiti atat de multe despre avantajele si dezavantajele rezervarilor online va invitam sa alegeti si sa ne spuneti ce preferati. Noi putem oferi ambele variante 🙂