De ce nu se dezvoltă hotelurile/pensiunile din România?

  • hotel-rhodos
58 Views

Managementul hotelier românesc trebuie îmbunătăţit prin accordarea unei atenţii sporite sistemelor informatice de gestiune. Era industrializării cu rapoarte scrise, cu mii de documente arhivate, cu topurile ei de registre şi evidenţe ale personalului trec odată cu digitalizarea informaţiei în sfera unui trecut chinuit al afacerilor hoteliere româneşti. Utilizarea vechiul sistem de gestiune -„pe hârtie”- înseamnă a ignora şansa dezvoltării turismului românesc în timp ce implementarea unui software de administrare hotelieră ar uşura şi ar transforma managementul hotelier într-o afacere cu potenţial. Iată mai jos câteva motive care susţin acest argument:

Cum în România ultimilor ani s-au făcut proiecte şi s-au construit în neştire unităţi de cazare care mai de care mai grandioase, analiştii financiari s-ar fi aşteptat la o creştere economică direct proportională cu investiţiile. Şi totuşi hotelurile din România nu s-au dezvoltat după cum s-a preconizat. Una dintre cauze, cu certitudine poate fi socotită lipsa interesului multor proprietari de a investi în sisteme performante de management hotelier.

Când vorbim de un sistem informatic nu ne gândim doar la un sistem de calculatoare ce funcţionează în cadrul hotelului, ci la un sistem online de management hotelier care vede în Internet o nouă dimensiune a gestiunii hoteliere.

 

Ce înseamnă un software de gestiune hotelieră?

  • Înseamnă trecerea de la topurile cu registre la utilizarea unui program pe calculator ce cuprinde toate datele introduse de manager care pot fi: o bază de date, rapoarte, facturi, înregistrarea rezervărilor, preţuri, servicii, managerierea de pachete promoţionale şi a altor servicii conexe mediului hotelier;
  • Un software de gestiune hotelieră înseamnă adaptarea administrării hotelului la noile trend-uri de marketing şi management hotelier în vederea îmbunătăţirii imaginii hotelului în mediul turistic;
  • Printr-un sistem de management hotelier (HMS) se creează accesul la multe oportunităţi de administrare a hotelului prin simpla accesare a datelor stocate (gestiunea promoţiilor, vizualizarea clienţilor fideli, crearea de promoţii, etc.);
  • Un bun HMS înseamnă prezenţa afacerii cu serviciile şi produsele oferite în mediul online;

 

Pe cine ar ajuta un sistem online de gestiune hotelieră?

1. Pe hotelier – ar avea întotdeuna în faţă situaţia întregii afaceri accesând doar calculatorul. Facturarea, promoţiile, oferirea de servicii şi produse, promovarea în mediul online, pot fi toate la îndemână prin utilizarea unui singur sistem de gestiune.

2. Pe angajaţi – Cu un sistem informatic bine pus la punct, angajaţii unităţii de cazare pot gestiona fără dificultate unitatea hotelieră. Prin crearea unui cont de utilizator accesarea software-ului devine posibilă doar angajaţilor care pot beneficia de uşurarea şi eficientizarea muncii.

3. Pe Clienţi – Un software de gestiune online presupune posibilitatea accesării informaţiilor legate de serviciile şi produsele hoteliere oricând şi la orice oră, de oriunde de pe mapamond.  Postate online serviciile hotelului pot fi vizualizate prin intermediul accesării internetului. Cum majoritatea clienţilor caută mai des pe online informaţii turistice.

Implementarea unui sistem de gestiune hotelieră reprezintă instaurarea unui instrument de creştere a calităţii şi a eficienţei managementului şi marketingului hotelier. Dezvoltarea hotelurilor din România atârnă şi de felul în care managerii vor da importanţă achiziţionării celui mai potrivit sistem de gestiune pentru afacerea lor. Avantajele sunt nenumărate, ele pot fi reprezentate şi în cifre dar mai cu seamă ele se concretizează în îmbunătăţirea calităţii de administrare hotelieră.

 

Beneficiile unui software de gestiune hotelieră sunt:

  • Eficientizarea administrării hoteliere  – un software cu conexiune prin internet permite managementul hotelier la distanţă;
  • Accesarea informaţiilor în timp real a modificărilor din cadrul hotelului, fie că vorbim de gradul de ocupare a unităţii într-o anumită zi, fie că vorbim despre rezervări în viitor. Vizualizarea în timp real a datelor cu privire la gradul de ocupare al unităţii de cazare;
  • Cu un bun sistem de gestiune hotelieră se poate face publicitate pe Internet, pe reţelele de socializare (Facebook, Twitter), prin SMS sau email;
  • Direcţionarea serviciilor către publicul intenţionat; marketing-ul digital poate opera selecţia persoanelor care să beneficieze de promoţiile şi serviciile hotelului;
  • Crearea de facturi, imprimări, note, modificări survenite în gestionarea hotelului;
  • Oferirea unui feed-back rapid asupra calităţii serviciilor hoteliere de la client înspre managerul de hotel.

You may also like...