In 2015 vom avea aeroport international la Adunatii Copaceni
Un proiect mai vechi, reformulat şi dimensionat la standardele moderne de azi, a fost anunţat de către Infra Group, companie având ca asociaţi Romstrade şi Blue Air.
Aceasta va construi un aeroport privat pe o suprafaţă de peste 255 de hectare, la Adunaţii Copăceni (judeţul Giurgiu), la 20 de kilometri Sud de Bucureşti.
Consultanţa financiară este asigurată de către Lufthansa Consulting, una dintre cele mai mari companii de specialitate în domeniul aviaţiei la nivel mondial. Înfiinţată în anul 1998, ca filială independentă a Lufthansa Aviation Group aceasta ofera servicii şi soluţii la nivel mondial în industria transportului aerian. Prezent la Bucureşti Marnix Groot, directorul Lufthansa Consulting, a subliniat că „proiectul este fezabil iar un aeroport în zona de sud a metropolei, va contribui pozitiv la redimensionarea economică a zonei. Construcţia aeroportului va dura 30 de luni de la momentul obţinerii autorizaţiei de construcţie. În faza finală investiţia se va ridica la circa 200-220 de milioane de euro”.
La rândul său, Ion Tache, primarul comunei Adunaţii Copăceni a arătat că prin construirea “Aeroportului Internaţional Bucureşti Sud” (desenat iniţial prin anii 1980), cel de-al doilea aeroport de anvergură al Capitalei, „va exista un impact economic nu numai în localitate ci şi în Giurgiu cel mai mic judeţ şi unul dintre cele mai sărace din ţara noastră. Vorbim de un proiect privat susţinut de companiile investitorului român Nelu Iordache, dar încă de pe acum există investitori străini atraşi de oportunităţile de afaceri din zonă. Estimăm că vor fi create circa 2.000 de locuri de muncă. Vorbim de o infrastructură de conexiuni, cu canalul fluvial de pe Argeş la care se vor relua lucrările, cu linii rutiere şi de metrou, toate urmând să ofere o altă proiecţie zonei”.
Gheorghe Răcaru, directorul de Dezvoltare al Grupului de companii implicate în proiect, spune că „noul aeroport va fi construit în mai multe etape. El e proiectat cu o singură pistă şi pentru a găzdui în general aeronave de categoria C, destinate pentru zboruri pe distanţe scurte şi medii în spaţiul european cât şi ţările vecine acestuia. Vorbim în general de Boeing B737 şi Airbus A320, cu capacităţi între 120 şi 180 pasageri, dar va fi posibilă şi operarea unor aeronave de capacităţi mai mari, atat de pasageri cât şi cargo. Construcţia va beneficia de 10-14 burdufe iar în prima fază terminalul va putea primi anual circa 2 milioane de pasageri. Este primul proiect aeroportuar din România care beneficiază de expertiza Lufthansa Consulting. Obiectivul beneficiază de o poziţionare foarte bună, la numai 14 kilometri de Centura Bucureştiului, la 22 de kilometri de Bucureşti, la 40 de oraşul Giurgiu şi, lucru deloc de neglijat, la 50 de kilometri de oraşul Russe din Bulgaria. Investiţia se va dezvolta în 3-4 etape, iar media de amortizare pentru un asemenea tip de aranjament este estimată pentru 15-17 ani.”
De asemenea directorul Răcaru a mai precizat că prin construirea acestui aeroport internaţional vor apărea şi alte investiţii. Două dintre ele este staţia de alimentare cu combustibil, respectiv un hotel care se află în stadiu avansat de finalizare. Cel din urmă va avea 60 de locuri, un restaurant self, şi va activa la un standard de 4 stele. El va fi destinat turiştilor dar şi angajaţilor companiei. Hotelul ar urma să fie dat în funcţiune în acest an.
MARIAN CONSTANTINESCU
Sursa articol: revista TRAVELLER MAGAZIN