ANAT CERE SISTEM OBLIGATORIU DE PROTEJARE A PASAGERILOR IMPOTRIVA FALIMENTULUI COMPANIILOR AERIENE

44 Views

Data:3 august 2012

                                                                    COMUNICAT DE PRESA


ANAT CERE SISTEM OBLIGATORIU DE PROTEJARE A PASAGERILOR IMPOTRIVA FALIMENTULUI COMPANIILOR AERIENE

 

Au trecut 6 luni de la falimentul companiilor aeriene Spanair şi Malev si pasagerilor nu le-au fost inca rambursati banii pentru biletele de avion nefolosite; ANAT dezavueaza public acest mod de lucru care genereaza lipsa de protectie a pasagerilor impotriva companiilor aeriene ce dau faliment.

Reamintim opiniei publice ca cele doua companii aeriene europene au incetat zborurile la inceputul acestui an, lasand multi pasageri cu bilete de valoare nefolosite. Pe acest fond, agentiile de turism acreditate IATA sunt inca in asteptarea rambursarii biletelor nefolosite ale clientilor, ele detinand in relatia cu pasagerul doar calitatea de intermediar. IATA este organizatia care detine  sumele incasate de la agentiile de voiaj si se afla in acest moment in negociere cu lichidatorii celor doua companii aeriene, obiectivul acestei negocieri fiind acela de a se ajunge la un proces de rambursare consensual. In ciuda acestui demers, nu s-a obtinut nici un acord sau garantie ca sumele de bani remise de catre agentiile de turism vor fi alocate de lichidator pentru restituire catre clienti! Din informatiile primite de la membrii ANAT se estimeaza ca suma bilelelor Malev, achitate de agentiile acreditate IATA si neutilizate de pasageri, este de circa 550 mii euro.

ANAT si ECTAA au cerut in mod repetat introducerea asigurarii obligatorii contra falimentului companiilor aeriene in spatiul UE, marturie fiind numeroasele adrese formulate catre europarlamentari, actiune care nu s-a soldat cu nici un castig de cauza pana in prezent! Ne exprimam ingrijorarea ca in climatul economic actual slab, pasagerii sunt expusi unui risc ridicat in fata acestor falimente si dorim sa evitam ca acest lucru sa se intample!

Declaratie presedinte ANAT, Corina Martin:

„In conditiile in care agentiile de turism nu  pot functiona legal fara asigurare de insolventa si faliment, in mod similar si companiile de zbor trebuie sa-si desfasoare activitatea respectand drepturile pasagerilor. In consecinta, ANAT este in deplin acord cu ECTAA si lanseaza un apel public catre autoritatile competente si  legiuitorii europeni sa actioneze de urgenta in sensul conceperii unui sistem obligatoriu pentru a proteja pasagerii impotriva falimentelor companiilor aeriene”.

Adriana Caranfil
Consilier Marketing/PR
mobil:0749.050.588
e-mail:adriana.caranfil@anat.ro

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...