De la cautare la aterizare pentru un zbor comod, rapid si ieftin (I)
Odata cu dezvoltarea transportului aerian, distantele par a fi intrat la apa. Daca acum 50 de ani cineva le-ar fi spus bunicilor nostri ca merge la Vancouver sau la Tokyo, actiunea in sine era considerata mai mult decat o “nebunie”. Timpul a trecut si desi distantele au ramas aceleasi, s-au schimbat insa radical conditiile de deplasare, iar o calatorie Londra – Sydney nu mai pare un act masochist, ci o posibilitate de a petrece timpul intr-o ambianta placuta si chiar educativa (daca este sa ne luam dupa multitudinea de sisteme de entertainment aviatic existente).
Si cum conditiile de zbor s-au imbunatatit, acum se pune tot mai vehement problema pretului. Aparitia companiilor low-cost a fost un mare pas de cotitura in habitatul calatorului aerian, iar prezenta lor este acum mai pregnanta ca oricand. Totusi ca sa ajungem din punctul A in punctul B avem nevoie de o solutie cat mai rapida, comoda, si nu in ultimul rand, cat mai ieftina. A gasi un bilet de avion atunci cand distantele nu ne permit luxul temporal al altor mijloace de transport devine pe zi ce trece o incercare tot mai dificila, chiar daca astazi exista zeci de sisteme si platform online pentru aceste cautari. Si aceasta situatie nu e generata de incapabilitatea sistemelor de a oferi alternative, ci de rapiditatea cu care apar si dispar rute , solutii si variante chiar in propriile sisteme de gestiune ale transportatorilor aerieni. Exista peste 10000 de aeroporturi la nivel mondial si putem crea combinatii de zboruri greu de inchipuit –aceasta este imaginea unei industrii care transporta intr-un an cel putin o data populatia lumii dintr-un loc in altul.
Gasirea celui mai bun bilet de avion asadar nu e chiar atat de simpla. Daca avem punctul de plecare A (domiciliul initial) si punctul de sosire B (domiciliul final) ,cautarea ar trebui sa inceapa cu gasirea celor mai apropiate aeroporturi de punctul de plecare si cel de sosire. Marile orase sunt adesea deservite si de cate 3-4 aeroporturi si e bine sa stiti care este cel mai convenabil, intrucat un pret redus la biletul de avion spre un aeroport aflat in cealalta parte a orasului poate duce la un cost de transfer atat de mare, incat poate fi mai rentabil sa zburati pe aeroportul mai apropiat de casa cu un tarif mai mare. Odata stabilite pe hartie aeroporturile, va puteti indrepta spre mediul online. Pe site-uri de vanzari bilete de avion veti gasi imediat numeroase posibilitati pentru cererea Dumneavoastra. Deoarece majoritatea combina acum atat cursele de linie, cat si cele de low-cost , veti gasi solutii care sa va acopere si cele mai deosebite cautari. Trebuie insa sa stiti ca nu toate low-costurile accepta conexiunea cu motoarele de cautare a zborurilor, iar un alt mare dezavantaj al acestor motoare este faptul ca nu prea combina tarife de la companii aeriene concurente sau de tipologie diferita.
Pasul doi este sa incepeti sa verificati site-urile aeroporturilor de plecare si de sosire. In cazul fericit veti gasi acele companii low-cost sau regular care nu sunt distribuite prin motoare de cautare, astfel ca va trebui sa cautati pe site-urile lor ofertele pe care le pun la dispozitia clientilor (in Europa sub 2% din cazuri). De asemenea, este important sa verificati ca nu cumva compania sa va ceara sa prezentati la imbarcare si cartea de credit cu care v-ati achizitionat biletul (tipic pietelor asiatice). Mai trebuie sa retineti ca o ruta low-cost formata de mult timp (cele cu trafic bun) nu mai este low-cost deloc de la un punct, intrucat marseaza pe comoditatea Dumneavoastra: veti alege o ruta directa mai scumpa sau una cu escala, dar mai ieftina?
Practic in acesti primi doi pasi ati aflat cum puteti gasi cele mai bune solutii directe low-cost sau regular, ori cele regular cu escala.