InfoTravelRomania va invita la conferinta TRAVEL TECH de la Cluj

  • chartislogo
45 Views

InfoTravelRomania va invita la conferinta TRAVEL TECH de la Cluj sa aflati mai multe despre asigurarile in turism.

Asigurarile in turism
Indiferent cu ce mijloc de transport pornim la drum, fie ca e o deplasare de serviciu sau o vacanta, ne supunem involuntar unor riscuri.  Pentru a reduce la minim aceste riscuri putem studia pe internet, putem cere referinte de la prieteni sau putem citi review-uri ale altor calatori in zonele pe care si noi intentionam sa le vizitam. Cu toate acestea, riscurile raman risucri si pentru a nu fi marcati de ele, cel mai convenabil este sa ne facem asigurari. Cu o suma foarte mica putem evita cheltuieli incredibile.
In cazul vacantelor situatia neacoperirii unui risc este cu atat mai neplacuta cu cat suntem singuri in fata lui. In astfel de cazuri recomandarea arata si experientele confirma faptul ca persoanele asigurate nu doar au o vacanta lipsita de stres, dar se pot aventura chiar si in locuri pe care poate altfel nu le-ar aborda.

Sa pornim asadar intr-o vacanta si sa vedem ce riscuri putem intalni si cum le asiguram.
1.    Achizitia vacantei poate fi facuta de pe un site, de la o agentie de turism sau direct de la un prestator de servicii (hotelier, lant de croaziere, companie aeriana, etc.). Conform legislatiei in vigoare in majoritatea tarilor din lume, aceste entitati trebuie sa posede o minima asigurare de faliment sau insolventa. Practica insa a scos la iveala un lucru incredibil. De exemplu, unele companii aeriene nu sunt asigurate pe faliment  si cel mai recent caz intamplat cu Malev confirma acest lucru. Asadar atunci cand achizitionati vacanta trebuie in primul rand sa va asigurati ca agentul economic de la care cumparati acest produs are o asigurare de insolventa/faliment. Un punct in plus in cazul agentiilor de turism este ca acestea, ca sa poata functiona, trebuie sa aiba o astfel de asigurare. Iar cu agentul de turism e cel mai simplu de verificat. In mod cert acesta va arata polita mai repede decat o companie cu 3000 de angajati sau un site unde comunicarea este oarecum uni-directionala.
2.    Daca plecam in calatorie cu masina, accidentele si problemele sunt acoperite de asigurarile Casco si Carte Verde. Nu iesiti din tara fara astfel de asigurari. Costurile reparitiilor masinii in straintate pot ajunge la chiar de 3-4 ori mai mari decat in tara. Ultimul lucru pe care vi-l doriti este sa plecati cu masina si sa va intoarceti cu avionul one-way.
3.    Conditiile meteo, grevele, situatiile neprevazute pot da peste cap zborurile. Este de preferat sa va achiztionati o asigurare de intarziere zboruri (acopera alte sume fata de returnarea de bani impusa de legislatia UE). Mai ales daca zborul Dumneavoastra nu are legatura cu UE. Un zbor anulat poate duce la pierderea cazarii de la destinatie, iar unitatea de cazare nu va returneaza sumele in aceste cazuri. Tot aici poate apare situatia pierderii bagajelor. Daca 90% din bagaje ajung corect, iar 90% din bagajele pierdute sunt gasite si ajung la posesor, situatia este mai neplacuta in cazul in care calatoriti pe un zbor cu frecventa rara (de exemplu o data pe saptamana). Veti fi nevoit sa cumparati la fata locului tot felul de articole, si pe care compania nu vi le va compensa decat dupa ce se declara “invinsa” si recunoaste ca nu v-a gasit bagajul. Chiar si in acest caz sumele sunt limitate.
4.    Se poate intampla ca din momentul achiztiei pachetului turistic, al biletelor de avion sau al cazarii, si pana la plecarea efectiva in calatorie sa apara tot felul de evenimente care sa nu va permita deplasarea: imbolnavire, deces al unei rude, incidente domestice, pierderea locului de munca. Daca nu vreti sa pierdeti toti banii (comerciantul va putea returna doar o mica parte din bani, chiar daca serviciul nu este consumat, iar uneori penalizarea este de chiar 100%), puteti incheia o asigurare storno. Astfel pentru un procent de 1-2% din valoarea pachetlui sunteti linistit si va asigurati sume pe care poate le-ati strans de mult timp.
5.    Dupa inceperea calatoriei atat Dumneavoastra cat si ceilalti participanti la calatorie intrati in contact cu mancare, clima si medii diferite. O simpla raceala sau poate un accident la ski va distrug vacanta. Pentru situatiile de accidente si imbolnaviri in timpul vacantei exista asigurarile medicale. Din pacate lipsa de informare ii face pe multi sa creada ca daca se imbolnavesc sau au un accident in Uniunea Europeana, cheltuielile sunt acoperite. Situatia nu este complet transparenta, din pacate, si in unele tari s-ar putea sa beneficiati de servicii gratuite in sistemul de primire al urgentelor, in altele pe tot sistemul (inclusiv in clinici particulare), iar in altele nicaieri. Daca ajungeti in situatia de a avea nevoie de servicii medicale si cheltuielile sunt preluate de unitatea respectiva, sunteti un norocos. In majoritatea cazurilor daca nu aveti asigurare facultativa veti avea de achitat toate serviciile, iar ulterior va trebui sa va indreptati cu documentele justificative la casa de asigurari, care lucreaza in stilul cunoscut. Cu o polita medicala facultativa cheltuielile sunt preluate peste tot in lume, fie automat de catre asiguratorul ce are relatii contractuale cu respectivele unitati, fie la revenirea in tara vi se returneaza sumele cheltuite (in cazul unor tari mai putin dezvoltate) in contul bancar in cel mai scurt timp posibil. O alta diferenta este ca avand o polita medicala facultativa sunati la numarul dedicat (deschis 24/7 si majoritatea cu operatori vorbitori de romana) si veti fi indrumat spre cea mai aproiata unitate medicala, pe cand in cazul asa-zisei asigurari gratuite va trebui sa mergeti la unitatea zonala sau cea care acopera cazuri precum al Dumneavoastra (de obicei clinicile private nu intra in discutie).

In concluzie, unii turisti pornesc la drum fara nicio asigurare si nu au nicio problema, dar “ulciorul nu merge de multe ori la apa” si nu ne-am dori sa fim in locul Dumneavoastra cand veti avea de achitat o consultatie intr-o clinica din Germania sau Italia, ori cand veti umbla prin Turcia sau Tunisia in cautarea spitalului regional pentru ca nu v-ati permis sa vina la Dumneavoastra medicul hotelului. Chiar daca unele asigurari sunt impuse ca obligatii prin lege, acest lucru este facut doar ca sa fiti protejati. Asa ca inainte de calatorie verificati asigurarile comerciantilor si incheiati polite pentru linistea si confortul Dumneavoastra. Iar daca mergeti si cu copii  nici sa nu va ganditi sa plecati fara o vizita la medicul de familie si la agentul de travel sau asigurari. Nu va veti ierta niciodata ca ati economisit cativa lei.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...

1 Response