Forumul Zapezii Busteni + infotrip judetul Prahova
Considerat a fi un fenomen specific civilizatiei moderne, turismul este puternic ancorat in viata societatii, fiind influentat si influentand, la randul sau, evolutia comunitatilor. Cetatenii sunt incurajati sa calatoreasca, ba chiar sunt sprijiniti sa isi petreaca vacantele in tara, iar comunitatile si administratiile locale sunt incurajate sa investeasca in infrastructura turistica pentru a atrage atentia potentialilor vizitatori romani sau din strainatate.
In acest context, avand in vedere oportunitatile in dezvoltarea afacerilor pe care le ofera turismul montan din Romania, Fundatia Amfiteatru, Centrul Regional de Resurse in Turism – Busteni, Agentia Romana de Turism si Evenimente si Club Rotary – Valea Prahovei, la initiativa Primariei Orasului Busteni si Societatii Turistice Carpati, sub patronajul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, Camerei de Comert si Industrie Prahova, Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (A.N.A.T.) si Asociatia de Promovare a Turismului Prahova, organizeaza:
„FORUMUL NAŢIONAL AL ZAPEZII SI TURISMULUI MONTAN”
23 – 28 noiembrie 2012, Centrul Cultural „Aurel Stroie”, Busteni
Descarcati documentele:
–Invitatie
–Agenda
–Oferta
–Formular de inscriere
Inca de la aceasta prima editie a evenimentului, organizatorii isi propun intelegerea clara a provocarilor si oportunitatilor oferite de zona montana si de zapada, pentru a dobandi o imagine de ansamblu a strategiilor de dezvoltare durabila a afacerilor in domeniul turismului, promovand spiritul inovator modern si tinand cont de impactul negativ puternic provocat de schimbarile climatice la nivel mondial. Timp de doua zile, experti din tara si din strainatate vor prezenta noi strategii care urmeaza sa fie adoptate pentru turismul montan din Romania, cu un accent special pe utilizarea Tehnologiilor de Informatie si Comunicatie (TIC), diversificarea activitatilor turistice si a serviciilor conexe prin promovarea conceptului de destinatie turistica montana de iarna. Schimbarile tehnologice nu influenteaza misiunile actorilor din turism in zonele de promovare si de dezvoltare a produsului, ci, mai degraba, modul de a le efectua.
Prin acest eveniment organizatorii isi propun sa realizeze un concept nou de dezbatere, informare si promovare a posibilitatilor de dezvoltare ale comunitatilor montane, sub forma unei manifestari multidisciplinare, care urmeaza sa fie continuate in anii viitori. Toate acestea, alaturi de obiectivul principal al evenimentului, care este acela de a prezenta noi posibilitati de dezvoltare a produselor turistice specific montane si de promovarea a turismului intern, dar si identificarea unor solutii alternative de dezvoltare a comunitatilor din zonele montane prin implemetarea „Sistemului de Turism Local (STL) si a „destinatiei turistice”colective.
Obiectivul acestei editii a Forumului Zapezii si Turismului Montan este de a aborda aspectele cele mai semnificative ale schimbarilor la nivel mondial, in special in ceea ce priveste Tehnologiile de Informare si Comunicare (TIC), care au revolutionat marketingul turistic, in special modul in care clientii potentiali se informeaza si cum managerii turismului autohton pot valorifica posibilitatile de promovare oferite de mediul on-line. Dezbaterile se vor ocupa de suveranitatea tehnologiilor novatoare de care beneficiaza clientii in alegerea destinatiei lor turistice, precum si de noile instrumente de comunicare si promovare care sa faca posibila atragerea de clientela noua spre turismul montan de iarna, iesind din pozitia de nisa cu deschidere catre piata europeana si mondiala.
Evenimentul creaza o platforma de comunicare si dezbatere intre actorii-cheie, profesionisti, politicieni si experti din strainatate, cu privire la problemele actuale si provocarile care trebuie depasite:
• Integrarea inovarii si a noilor tehnologii ca factor de succes;
• Maximizarea si diversificarea activitatilor turistice si / sau servicii;
• Conturarea strategiilor pe produse / servicii in curs de dezvoltare;
• Analiza destinatiilor turistice montane ca noi modele de afaceri;
• Promovarea colaborarii intre factorii de influenta din domeniul turismului.
Avem in vedere cresterea notorietatii zonelor turistice montane din Romania, dar si de a crea posibilitatea factorilor decizionali(atat a celor institutionali locali sau centrali, cat si a celor din zona ONG-urilor), de a gasi solutiile potrivite pentru rezolvarea problemelor din domeniul de activitate,de a gasi noi modalitati de a atrage publicul larg, in special pe cel tanar, catre practicarea turismului montan.
Evenimentul se adreseaza publicului larg, dar in special reprezentantilor Agentiilor de Dezvoltare Regionala, Ministerului Mediului, Prefecturilor, Consiliilor Judetene, Primariilor, Cluburilor si Asociatiilor de Profil, Directorilor Parcurilor Nationale, Societatilor comerciale de profil din aceste zone, Comitetelor Judetene pentru zona de munte, Centrelor pentru Conservarea si Promovarea Culturii, Centrelor de Informare Turistica din Romania, Organizatiilor Nationale de Turism, Institutului National de Cercetare si Dezvoltare in Turism, Operatorilor de turism, ONG-urilor, reprezentantilor Salvamontului, specialistilor din domeniul schiabil si detinatorilor de cabane, reprezentantilor societatilor de transport pe cablu, unitatilor de invatamant etc.