Numar record de vizitatori la Targul de Turism al Romaniei
Numar record de vizitatori la Targul de Turism al Romaniei
Peste 30.000 de vizitatori între 14 şi 17 martie la ROMEXPO
25% dintre aceştia au găsit la târg vacanţele ideale
S-au vândut pachete turistice în valoare de aproximativ 12 milioane de euro
Între 14 şi 17 martie 2013, în Complexul Expoziţional ROMEXPO a avut loc cea de-a XXIX-a ediţie a Târgului de Turism al României.
Deschiderea oficială a evenimentului a avut loc în data de 14 martie în prezenţa doamnei Maria Grapini – Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, doamnei Mirela Matichescu – Vicepresedinte Autoritatea Nationala pentru Turism, doamnei Corina Martin – Preşedintele Asociaţiei Nationale a Agenţiilor de Turism – ANAT, domnului Dr. Mohammad Murad, Presedinte, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc – FPTR, domnului Nicu Rădulescu – Preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România – OPTBR, domnului Mişu Chiruc – Preşedintele executiv al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural – ANTREC România şi a domnului Ion Viorel Paunescu, Membru de Onoare al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Presedinte de Onoare al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.
Prima ediţie din acest an a înregistrat o serie de premiere pe piaţa târgurilor de turism. Astfel că, pe lângă un număr record de expozanţi (275 de companii din ţară şi din străinătate), evenimentul a adus timp de 4 zile la ROMEXPO peste 30.000 de vizitatori.
Cea de a 29-a ediţie a însemnat şi o creştere cu aproximativ 20% a valorii pachetelor turistice vândute faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vizitatorii investind aproximativ 12 milioane de euro în seria vacanţelor turistice de primăvară-vară a acestui an.
Cea mai mare manifestare turistică a primăverii a însemnat din punct de vedere al expozanţilor:
– cel mai mare număr de companii prezente în cadrul Târgului – 275 de firme participante, dintre care 180 din România și 75 din străinatate (agenții de turism și tour-operatori, hoteluri și pensiuni, agenții de asigurări și banci, organizatori de congrese și turism de afaceri, organizații patronale și asociații profesionale, organizații de promovare a turismului din străinătate, oficii, organizații și instituții de promovare a regiunilor turistice din România, dar și prestatori de servicii de transport, de cazare și de agrement).
– 12 organizații și instituții de promovare a regiunilor turistice din România: Maramureș, Iași, Suceava, Dâmbovița, Tulcea, Buzău, Județul Alba, Hunedoara, Litoralul Mării Negre, Amara, Băile Herculane, Prahova, Brașov, Bucovina, Sighișoara, Sibiu, Râșnov, Gorj, Delta Dunării.
– 8 participări oficiale din străinatate: Bulgaria, Turcia, Croația, Serbia, Tunisia, Cipru, Republica Moldova, Autoritatea Regională de Turism din Grecia.
– peste 15.000 mp. suprafață de expunere
Vizitatorii au putut alege dintr-o sumedenie de destinaţii şi perioade pentru a-şi petrece vacanţele. Fie că a fost vorba de turism de aventură, croaziere, sejururi exotice, propuneri de „city break”, vacanțe la țară, circuite culturale, bilete de avion sau asigurări de călătorie, doritorii au beneficiat de discount-uri consistente ce au ajuns şi până la 30%.
Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României a însemnat şi o serie de oferte speciale venite din partea operatorilor din zona turismului balenar: „Numeroase oferte de vacanţe dedicate vizitatorilor interesaţi de turismul balnear din România au fost oferite în cadrul standului Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România. În ultimii ani, turismul balnear s-a bucurat de investiţii de zeci de milioane de euro, ceea ce face din destinaţii precum Tuşnad, Govora, Sovata, Vatra Dornei sau Turda o opţiune viabilă pentru cei care îşi doresc un concediu de neuitat” a declarat Mariana Suciu, director general al ROMEXPO S.A.
Pentru segmentul business, târgul a reprezentat şi de această dată o importantă platformă de reînnoire a relațiilor existente, de fidelizare a partenerilor tradiționali precum şi o bună oportunitate de promovare și poziționare în piață.
În aceeași perioadă cu Târgul de Turism al României au mai avut loc şi Festivalul de spiritualitate, medicină alternativă și terapii complementare – TMA precum şi Târgul de Produse Tradiţionale.
TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este un eveniment organizat de către ROMEXPO şi Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat cu ANAT – Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România, FPTR – Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, ANTREC – Asociaţia Naţională de Turism Rural Ecologic şi Cultural şi OPTBR – Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România.