Târgul de Turism al României – ediţia de primăvară 2013, rezultate mai bune cu 20% faţă de anul trecut
Târgul de Turism al României – ediţia de primăvară 2013, rezultate mai bune cu 20% faţă de anul trecut
COMUNICAT DE PRESĂ FPTR
Târgul de Turism al României,ediţia de primăvară 2013, un eveniment desfăşurat pe 15.000 de mp suprafaţă de expunere, cu peste 30.000 de vizitatori, vânzari de 12 milioane de Euro şi oferte de vacanţă începând de la 1 Euro.
Înregistrând o creştere semnificativă faţă de anii trecuţi, Târgul de Turism al României de anul acesta a avut rezultate vizibil mai bune: 275 de standuri ocupate, vânzări de 12 milioane de euro şi un număr de peste 30.000 de vizitatori, conform estimărilor reprezentanţilor FPTR confirmate de datele oficiale Romexpo.
La Târgul de Turism al României din primăvara anului trecut au fost prezenţi circa 25.000 de vizitatori, care au cheltuit aproximativ 10 milioane de Euro.
Cu o suprafaţă totală la târgul din acest an, de 15.000 de metri pătraţi, ocupaţi de către expozanţii la târg, pavilioanele vânzătorilor de pachete turistice au avut expuse oferte dintre cele mai variate. Agenţiile de turism au avut vacanţe cu tarife promoţionale începând cu 1 Euro pentru o săptămână în Grecia in luna mai, pana la cea mai scumpă oferta de vacanță din târg, care a costat peste 20.000 de euro pentru o călătorie cu avionul în jurul lumii, pe o durata de 23 de zile.
În ceea ce priveşte disponibilitatea vizitatorilor de a-şi achiziţiona vacanţe pentru anul 2013, aceştia au fost mai dispuşi la călătorii anul acesta, datorită probabil şi numărului crescut de zile libere din acest an. Banii încasaţi pe vacanţe în cele 4 zile de târg din perioada 14-17 martie 2013, au fost de 12 milioane de Euro, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. Chiar dacă agenţiile de turism au oferit cu preponderenţă destinaţii externe, cererea vizitatorilor târgului pentru litoral a fost mai mare decât anul trecut, în condiţiile unei slabe promovări din partea ministerului de resort, a cărui imagine în cadrul târgului a fost la limita vizibilităţii.
Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară 2013, a oferit, pe lângă pachetele turistice atractive, o avanpremieră a spectacolelor ce vor avea loc în acest an pe litoral şi a organizat spectacole de animaţie pentru copii, cocktailuri, petreceri exotice, mitologice şi prezentări de modă.
Am avut un târg de succes cu mai multe pavilioane ocupate, mai mulţi expozanţi, mai mulţi vizitatori determinaţi să cumpere, încasări mai mari pe durata târgului şi cu siguranţă mult mai multe vânzări generate în perioada următoare, ceea ce ne determină să credem că anul turistic 2013 va fi mai bun decât precedentul.
Cu deosebită consideraţie,
Dr. Mohammad MURAD
Preşedinte FPTR.