Tendinţele de călătorie ale Românilor în 2013

  • markete.ro
46 Views

Studiu markete.ro – marketing continuu!
I. Tendinţele de călătorie ale Românilor în 2013

markete.ro – companie specializată pe marketing în turism şi domeniile conexe, a realizat, în ultima săptămână, un sondaj în rândul mai multor touroperatori şi hotelieri, privind tendinţele de călătorie ale turiştilor români.

Iată care sunt tendinţele de bază în acest an:
1.Creşterea spectaculoasă a rezervărilor tip early booking. Pentru perioada decembrie 2012 – februarie 2013, touroperatorii şi agenţiile de turism au înregistrat creşteri de 35-40% ale rezervărilor tip early booking (înscrieri timpurii) faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Turiştii români devin din ce în ce mai conşienţi că o rezervare efectuată din timp le asigură destinaţia dorită şi hotelul dorit, la un preţ cu reduceri cuprinse între 10% şi 35%, uneori până la 50%. De obicei, early booking-urile au mai multe trepte de reduceri: unele până la 28 februarie, unele până la 31 martie şi unele chiar până la 30 aprilie. Cu ocazia Târgului de Turism al României de la ROMEXPO (14-17 martie) vor fi achiziţionate, cu siguranţă, multe pachete turistice în regim early booking. La ora actuală, circa 30% dintre turiştii români achiziţionează pachete turistice pentru sezonul estival în regim early booking.
Oferte tip early booking au fost lansate atât pentru România (în special litoralul Mării Negre), cât şi pentru destinaţii de turism de masă: Bulgaria, Grecia, Turcia, Spania, Malta, Cipru, Croaţia etc. Ca o noutate, şi pieţe tradiţionale şi mai conservatoare precum Austria, Germania şi Elveţia au început să lanseze oferte early booking.

2. Orientarea spre turism intern şi spre destinaţiile apropiate şi accesibile ca preţ.
2013 este al cincilea an de criză economică pentru ţara noastră. Românii doresc să călătorească în continuare, tendinţă reflectată de creşteri atât pe partea de turism intern, cât şi pe cea de outgoing, anul trecut.

Studiul markete.ro evidenţiază că în acest an, marele câştigător va fi turismul intern, datorită proximităţii şi a preţurilor accesibile. Pe lângă creşterea cererii pentru litoral (pentru staţiuni precum Mamaia, Neptun-Olimp, Eforie Nord etc.), se înregistrează creşteri şi pentru staţiunile montane de pe tot cuprinsul ţării (Sinaia, Predeal, Rînca etc.), respectiv pentru oraşele istorice din Transilvania (Sibiu, Braşov, Sighişoara). Estimările noastre indică o creştere globală a turismului intern cu 15-20% faţă de 2012.

Pe partea de turism rural se înregistrează o creştere de circa 25% pentru perioada de Paşte – 1 Mai. Ca tendinţe, pe lângă regiunile clasice, precum Bucovina, Bran-Moieciu, Mărginimea Sibiului sau Maramureş, se observă creşteri ale cererii pentru turismul rural din nordul Olteniei şi din judeţul Neamţ.

Segmentul balnear înregistrează o scădere a cererii acum, în prima parte a anului, din cauza lipsei de fonduri şi de turişti, dar cererea va creşte mai ales după 1 mai.
Pe outgoing, destinaţiile de masă câştigătoare sunt Bulgaria şi Grecia. Majoritatea turiştilor merg aici cu automobilul propriu. Pentru Bulgaria, cele mai solicitate staţiuni sunt Sunny Beach, Nisipurile de Aur şi Albena (ultima, staţiunea preferată de către familiile cu copii), dar se înregistrează creşteri ale cererii şi pentru staţiunile Duni şi Obzor. Grecia va înregistra, de asemenea, mai mulţi turişti români, atât pentru regiunile unde se poate ajunge cu automobilul, precum Halkidiki şi insula Thassos, precum şi pentru insule (Rhodos, Santorini, Creta, Zakynthos, Corfu, Skiathos etc.). În premieră vor fi operate curse charter pe insula Lefkada.

De asemenea, datorită proximităţii, în special turiştii din vestul României vor alege să-şi petreacă weekend-uri în staţiunile balneare din Ungaria sau sejururi în Croaţia şi Muntenegru.

Următoarele destinaţii externe ale verii rămân Turcia şi Spania – unde cererea va rămâne constantă sau va scădea uşor. Turcia şi Spania nu au cum să înregistreze creşteri de pe piaţa românească deoarece aceste destinaţii de top au fost foarte solicitate de către turiştii din Europa (atât datorită promovării şi a serviciilor de calitate, cât şi din cauza problemelor din Egipt şi Tunisia, destinaţii care au scăzut), iar preţurile au crescut uşor în ultimii ani.

3. Orientarea către destinaţii de nişă / exotice
Turismul este şi o modă. Există o categorie de turişti români cu venituri şi educaţie peste medie, care doresc să viziteze an de an noi destinaţii. Aceştia – „turişti călători” – doresc să îmbine odihna cu dorinţa de a avea un concediu activ, de a cunoaşte culturi noi, locuri noi.
În Europa, o destinaţie care va fi solicitată mai mult în acest an este Portugalia, în prezent existând curse directe Bucureşti – Lisabona. Alături de Portugalia, vor fi solicitate şi arhipelagurile care aparţin de această ţară – Madeira şi Azore.
Extremul Orient va înregistra o creştere pe destinaţii precum Thailanda, Vietnam, Myanmar, Laos, Singapore, Indonezia, India şi Sri Lanka.
Alte destinaţii emergente sunt continentul african (Kenya, Tanzania, Botswana, Africa de Sud), America Latină (Brazilia, Chile, Argentina şi Mexic), Emiratele Arabe Unite (în special Dubai) şi Caraibele (Republica Dominicană, Cuba).
Touroperatorii vor continua să lanseze produse creative, originale, precum o cursă charter de 23 de zile în jurul lumii, care va include Capte Town, Buenos Aires, Insula Paştelui şi Tahiti.
Vor înregistra mai multe cereri circuitele europene pentru Ţările Baltice, Germania, Rusia şi alte circuite „tailor made”, create la cerere pentru turişti individuali.

4. Creştere continuă pe segmentul croazierelor. Vor fi 3 îmbarcări din portul Constanţa
În 2013, numărul turiştilor care optează pentru croazierele maritime şi oceanice va creşte cu 15% faţă de anul precedent. Prima destinaţie aleasă va fi tot bazinul Mării Mediterane, datorită accesibilităţii preţului şi a proximităţii. În schimb, se observă o diversificare şi pe segmentul croazierelor, din ce în ce mai mulţi turişti alegând programe care includ Norvegia şi marile fiorduri, Ţările Baltice, Alaska, Extremul Orient, America de Sud.
Lăsând la o parte necesitatea obţinerii vizei pentru Statele Unite ale Americii (datorită îmbarcării din Miami), Caraibele rămân o destinaţie solicitată. În acest an există şi posibilitatea ajungerii în zona Caraibelor fără îmbarcare din SUA, pe relaţia Madrid (îmbarcare) – Republica Dominicană.
Ioan Băşea, consultant croaziere.net, ne informează că în septembrie 2013, turiştii români vor avea posibilitatea de a se îmbarca şi din portul Constanţa, pe un vas de croazieră MSC. Vor avea loc trei îmbarcări, iar traseul va include Marea Neagră şi Marea Mediterană.

II. Turismul de evenimente (M.I.C.E.) – o mare şansă pentru România

Turismul de evenimente, practic industria M.I.C.E. (Meetings – Incentives – Conventions – Exhibitions), reprezintă un segment de elită al turismului. Recent, s-au pus bazele unei organizaţii care are ca scop exact acest lucru: industria M.I.C.E. şi aducerea, respectiv crearea de evenimente în România – APIER (Asociaţia Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România).

Există mai multe forme de turism: de odihnă şi relaxare, cultural, sportive, social şi sociologic, ştiinţific, politic, de afaceri şi de evenimente. Dar ce înseamnă turism de evenimente? Această formă de turism vine pe o schemă de obligaţii profesionale foarte bine pusă la punct. Din când în când, acesta are timp liber. Pe acest timp se construiesc oferte locale, scurte, interesante şi de calitate, dar atenţie, nu neapărat ieftine. Turiştilor de afaceri veniţi în Bucureşti, de exemplu, li se oferă postururi sau pretururi ale Capitalei, vizitarea împrejurimilor Bucureştiului, deplasări pe Valea Prahovei, dar şi destinaţii mai îndepărtate (Delta Dunării, Bucovina etc.).

Potrivit prof. univ. dr. Gabriela Stănciulescu (Academia de Studii Economice), “turismul de evenimente este un domeniu prin excelenţă dinamic în toată lumea. În ultimii 15-20 de ani, circulaţia turistică mondială are din ce în ce mai des drept motivaţie deplasarea individuală sau de grup, în scopul participării la congrese şi conferinţe internaţionale, expoziţii şi târguri specializate, forumuri de afaceri, sesiuni de training şi programe de Team Building sau călătorii de stimulare a angajaţilor. Organizarea profesionistă de evenimente reprezintă o componentă a industriei ospitalităţii şi este generatoare de imagine pozitivă şi de venituri substanţiale pentru destinaţia în care se desfăşoară. Ea poate fi considerată, pe drept cuvânt, ca fiind componenta cea mai eficientă şi mai profitabilă din turism” (“Managementul operaţiunilor în turismul de evenimente”).

Turismul de evenimente este cel care asigură legătura între lumea corporatistă şi a organizaţiilor (unde există mulţi, mulţi bani) cu lumea de travel (touroperatori, DMC, hoteluri etc.). La târgurile internaţionale de M.I.C.E., precum IMEX (Frankfurt) şi EIBTM (Barcelona) vin multe corporaţii din diverse domenii (medicină, asigurări, bănci etc.) care caută firme de turism cu care să coopereze, destinaţii unde să îşi organizeze evenimentele, Convention Bureau-ri partenere.

Industria de congrese şi conferinţe reprezintă o provocare pentru orice agent de turism şi necesită investiţii substanţiale în resursa umană, precum şi un efort continuu pentru asigurarea unor servicii de înaltă calitate clienţilor de business-travel. American Express, Carlson Wagonlit, Radius, BTI, Lufthansa City Center, Egencia, GlobalStar sunt exponenţi de seamă ai industriei mondiale de business travel care sunt reprezentaţi în România de către agenţii de turism. În prezent, sectorul de turism de conferinţe şi congrese reprezintă aproximativ 40% din activitatea multor agenţii de turism. În cazul turismului de afaceri trebuie să existe o flexibilitate mare din partea furnizorului de servicii, deoarece multe deplasări pot interveni de la o zi la alta. Clientul de business este foarte căutat, deoarece este interesat mai puţin de preţ, şi mai mult de rapiditatea, calitatea şi eficienţa serviciilor.
Turismul de afaceri şi evenimente reprezintă aşadar o formă interesantă de turism cu scopuri comerciale, guvernamentale sau educaţionale, având partea de agrement (leisure) ca motivaţie secundară. Presupune, în general, deplasarea într-o altă localitate, la o distanţă mai mare de 50 de km de localitatea de origine a turistului de afaceri, deplasare determinată strict de o afacere, de un eveniment sau de un scop educaţional. Există mai multe feluri de turism de afaceri: deplasări individuale, deplasări de grup, deplasări cu ocazia unor evenimente (domeniul M.I.C.E. – Meetings – Incentives – Conventions – Exhibitions, mai precis târguri, expoziţii, conferinţe, congrese, incentive-uri), team building-uri şi deplasări de training. Un domeniu aparte al turismului de afaceri este cel de incentive. Incentive-urile reprezintă călătorii care au ca scop recompensarea personalului unei firme sau a partenerilor unei firme, în cadrul cărora pot avea loc şi team building-uri sau alte activităţi. De cele mai multe ori, un incentive este o formă de recompensă mai eficientă şi cu rezultate mai rapide decât cea financiară.

Bineînţeles, în cazul congreselor internaţionale, care, de multe ori, sunt stabilite cu 1-4 ani înainte, companiile locale de turism (tour-operatori denumiţi DMC – Destination Management Company) trebuie să asigure din timp rezervările la hotel şi diversele tururi şi circuite. În general, un turist de afaceri este interesat să consume şi un pachet turistic de leisure. Industria de conferinţe şi evenimente se află într-o perpetuă schimbare pe plan mondial. De exemplu, în 1980, în Londra erau săli de conferinţe care nu aveau toalete pentru femei. Motivul? Sexul feminin era cvasiabsent în industria M.I.C.E. În prezent, femeile au devenit mult mai puternice în sectorul economic. Pe de altă parte, acum se ţine cont mult de diversitatea culturală şi de echilibrul serviciu-familie. Mulţi participanţi la conferinţe doresc să-şi aducă rudele cu ei ceea ce implică dezvoltarea pachetelor de leisure adiţionale reuniunilor. Ca atare, tour-operatorii trebuie să încurajeze delegaţii în a opta pentru mici tururi şi excursii. Acest aspect constituie o mare oportunitate pentru destinaţii speciale precum România. Ca să va daţi seama mai bine ce presupune acest lucru: un delegat la o conferinţă echivalează cu 5 turişti de leisure! Uneori, evenimentele din România pot constitui, pentru mulţi, unica oportunitate de a cunoaşte şi de a vizita ţara noastră.

Aşa cum la noi s-a format, de curând, APIER, pe plan internaţional există o serie de organizaţii de prestigiu, precum ICCA (International Congress and Convention Association) – www.iccaworld.com, Site (Society of Incentive and Travel Executives) – www.siteglobal.com, MPI (Meetings Professionals International) – www.mpiweb.org, IAPCO (International Association of Professional Congress Organizers) – www.iapco.org.
Turismul de evenimente – circa 50% din încasările turistice ale României

Cea mai mare parte a veniturilor din turim – pe incoming – vin din ceea ce se încadrează în industria de evenimente. Închipuiţi-vă Bucureştiul fără această nişă, sau Braşovul sau Valea Prahovei. Datorită segmentului M.I.C.E., bugetul mediu alocat / zi per noapte de cazare va creşte cu aproximativ 20% iar durata medie de şedere va merge spre 2 zile. M.I.C.E. asigură, la ora actuală, peste 50% din încasările totale din turism ale ţării noastre.
În 2011, potrivit Institutului Naţional de Statistică, Bucureştiul şi localităţile înconjurătoare au primit 1,282 de milioane de turişti, în creştere faţă de 1,125 de milioane în 2010. Dintre aceştia, 603.109 au fost români, iar 679.507, străini. Dintre aceştia, peste 80% sunt veniţi pentru afaceri sau evenimente.

La ora actuală, avem 3 mari ‘ramuri’ în turism: leisure, business şi M.I.C.E. Dacă luăm ultimii 3-5 ani în România şi privim pe următorii 5 ani, cel putin segmentul de leisure nu va înregistra creşteri majore. Pe business, situaţia este oarecum similară, dacă nu chiar puţin mai dură. Singurul segment cu un potenţial imens şi încă neexploatat este M.I.C.E. Aceasta în condiţiile în care odată desenate politici şi strategii de marketing şi management al destinaţiei, alături de investiţii serioase, toate cele trei ramuri au de câştigat. M.I.C.E. nu există solitar, aşadar nu creşte solitar. Dar are cel mai mare ROI (return of investment) din cele 3.

Din păcate, în prezent nu există multe date concrete privind industria M.I.C.E. din România. Evenimentele nu se declar, nu sunt popularizate. Să luăm în calcul două evenimente majore din România, ca exemplu: Finala Europa League 2012 şi FOTE – Olimpiada de Iarnă pentru Tineret. Acestea au fost evenimente majore din care trebuia obţinut maximum. Din păcate, turismul românesc nu a beneficiat foarte mult în urma lor, în absenţa unor campanii coerente, care să promoveze şi destinaţia România, nu doar evenimentele în sine.

MicePRO – primul târg dedicat industriei evenimentelor organizat în România
În acest an va fi organizată cea de-a doua ediţie a târgului de turism business to business MicePRO – dedicat industriei M.I.C.E. (meetings, incentives, congresses & events), deci industriei evenimentelor. Evenimentul va avea loc la Willbrook Platinum Business & Convention Center, între 8 şi 10 noiembrie 2013. Organizatorul principal este APIER – Asociaţia Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România.
MicePRO este PRIMUL târg din România care include conceptul de hosted buyers – pe lângă expozanţi, sunt invitaţi profesionişti din toată lumea, care vor avea un calendar de întâlniri cu firmele participante la târg. De asemenea, MicePRO reprezintă un târg regional, nu naţional. Consultanţii Markete.ro estimează că acest târg se va impune drept târgul de M.I.C.E. al Europei Centrale şi de Est.
“Acest proiect s-a născut pentru a acoperi o nevoie existentă şi evidentă: nevoia de transparenţă şi de a dezvolta căi de comunicare şi afaceri în cadrul industriei de evenimente (MICE) din această parte a Europei. MICEPRO vine cu un portal dedicat, un catalog de nişă şi un târg, care să reunească anual profesioniştii şi clienţii din domeniu din Europa Centrală, de Est şi Sud Est. Şi nu numai… Oferim cadrul şi toate condiţiile necesare dezvoltării relaţiilor de afaceri între partenerii din ţările menţionate, la un standard ridicat, astfel încât să întărim convingerea tuturor membrilor că fac parte dintr-un Club Select de Profesionişti”, subliniază Valentin Constantin, preşedintele APIER şi “sufletul” acestui proiect.
APIER este o asociaţie care reuneşte profesionişti atât din turism, cât şi din domeniul consultanţei, al educaţiei financiare şi training-urilor, corporatist etc. După cum vă spuneam mai demult, anul acesta mă voi dedicate mai mult industriei M.I.C.E. – o ramură a turismului care poate contribui mult la dezvoltarea unei ţări, în cazul nostru, a României.
MicePRO România în cifre.

La următoarea ediţie MicePRO vor fi 15 expozanţi şi 60 de hosted buyers din Europa şi Asia. Suprafaţa expoziţională va fi cu 40% mai mare decât la ediţia precedentă. Ca evenimente în cadrul acestei manifestări, vor fi organizate forumuri de turism şi de IT, precum şi MICERO Academy Conference 2.0.
Prima ediţie MicePRO a fost organizată între 15 şi 18 martie 2012, la World Trade Plaza din Bucureşti. Au fost 15 expozanţi din 5 ţări şi 25 de hosted buyers din 7 ţări europene. Aceasta a fost prima manifestare de turism din România care a inclus conceptul de hosted buyer – profesionist invitat de către organizatori pentru a avea întâlniri de afaceri în cadrul târgului.
Târgul MicePRO nu trebuie să fie ratat sub nicio formă de jucătorii din Industia de MICE din această zonă a Europei. Sunt Iată câteva motive: utilitatea proiectului şi rata sa foarte bună de recuperare a investitiţei – ROI (prin suprafaţa acoperită, ce garantează o expunere mare către un grup ţintă foarte bine definit de potenţiali clienţi/ parteneri; prin oferta de pachete de soluţii complete şi uşor de folosit, la îndemâna tuturor celor interesaţi să le exploateze; prin investiţia relativ mică).
Cine expune în cadrul MicePRO?
Toţi furnizorii de servicii din industria de MICE care caută locul potrivit şi ocazia pentru a intra în legătură cu piaţa specifică din această regiune sunt bineveniţi în cadrul Târgului MicePRO. Pentru a exemplifica:
– Convention and Visitor Bureaux/ Oficii/ Organizaţii de Turism/ Asociaţii de profesionişti
– Companiile pentru Managementul Destinaţiei şi/sau Evenimentelor (DMC)
– Organizatorii Profesionişti de Evenimente (PCO)
– Transportatori/ Închirieri auto/ Linii aeriene/ Croaziere
– Centre de Business, Conferinţe şi Expoziţii/ Hoteluri/ Lanţuri hoteliere
– Media/ Social Media/ Educaţie/ Training/ Team Building
Pentru a da un puternic imbold dezvoltării proceselor şi relaţiilor de afaceri din cadrul Târgului MicePRO, a fost pregătit un foarte bun sistem de Hosted Buyer.
Pentru ediţia de la Bucureşti, acesta include:
– gratuitate pentru cazare şi biletul de avion la întoarcere, clasa Economy, din Bucureşti
către destinatiile selectate din Europa
– transferuri de la şi la aeroport (shuttle oficial)
– acces complet în Hosted Buyer Lounge pe toată durata evenimentului şi la toate
momentele prezentate în cadrul agendei zilnice
– oportunităţi de networking
– asistenţă dedicată MicePRO, înainte şi în timpul evenimentului
– acces complet în sistemul de pre-stabilire a întâlnirilor
– fam trip post-eveniment
Hosted buyers au obligaţia să participe la minim 5 întâlniri pe zi pe durata evenimentului, cu expozanţi la alegerea lor. Programul de Hosted Buyer este disponibil pentru clienţii importanţi ai industriei de evenimente din Europa Centrală, de Sud Est şi de Est, ca: asociaţii, companii şi agenţii care organizează evenimente, case de incentive, PCO etc.
Pentru înscriere şi alte informaţii tehnice, vă invităm să descărcaţi următorul document .pdf: MICEPRO13
Puteţi accesa prezentarea primei ediţii a Târgului MicePRO urmând acest link: http://vali32.wix.com/micepro
Site-ul MicePRO va fi relansat în maxim 2 săptămâni. Îl puteţi accesa la www.micepro.eu.

Despre markete.ro
markete.ro este o firmă de marketing înfiinţată în octombrie 2012, dar formată din asociaţi cu experienţă de 10-15 ani în domeniul turismului, marketingului şi vânzărilor. markete.ro oferă marketing total în domeniul serviciilor cu precădere din turism: agenţii de turism, hotelărie, restauraşie, café-bar, dar şi comerţ. Printre serviciile markete.ro se numără: marketing online, marketing direct – (relaţii publice, conferinţe de presă, comunicate de presă, organizare evenimente, creaţie publicitară, servicii de media buying, direct mailing, proiecte special), marketing online, branding, training-uri (vânzări, dezvoltare personală, turism, marketing etc.) şi produse editoriale – susţinere publicaţii tipărite (partener – revistele specializate Travel Advisor şi tour.ist), site-uri (www.travelomania.ro), blog-uri (www.voyagerblog.ro). Site: www.markete.ro

Despre asociaţii markete.ro

Traian Bădulescu
Managing partner. Este jurnalist de turism cu o experienţă de 16 ani, scriitor, specialist în comunicare şi relaţii publice. Este absolvent al Şcolii Superioare de Jurnalistică (şef de promoţie) şi al unui masterat de marketing şi management în turism la Academia de Studii Economice (ASE). A fost şef de departament la primul săptămânal de turism din România, “Ziua Turistică” (1998 – 2002), redactor-şef al revistei “ANAT Media” (2003 – 2010), managing partner al revistei tour.ist (2007 – 2011), purtător de cuvânt al ANAT (2005 – 2010). Între 2011 şi 2013 a coordonat revista lunară de turism “Travel Advisor”, iar în 2011 a realizat emisiunea de turism „Trăieşte-ţi viaţa”, pe Money Channel. De-a lungul timpului, a susţinut diferite conferinţe şi expuneri axate pe jurnalism, marketing şi relaţii publice, respectiv turism şi a organizat evenimente culturale şi de turism, precum conferinţe de Science Fiction în Bucureşti (1997, 1998), evenimentele de turism „Premiile Bucureştilor” şi Gala Travel Advisor (2011), conferinţe de presă, seminarii etc.

Cosmin Ivan
Managing partner. Având experienţă de peste 10 ani în domeniul serviciilor, cu precădere comerţ şi turism, Cosmin este licenţiat al Facultăţii de economie din cadrul Universităţii de Petrol şi Gaze. Şi-a început activitatea în domeniul turismului în domeniul hotelier, la Hotel Sofitel Bucharest, continuând vreme de câţiva ani ca şi consilier senior la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) – unde s-a ocupat, printre altele, de organizarea de evenimente (Întâlnirea bi-anuală ECTAA 2007, TTR 2009, prima Gală a Asociaţiei), de proiectul Travel Industry Card şi de ANAT Training Center. A ocupat poziţia de Responsabil General Revânzare şi Francize în cadrul unuia dintre cei mai mari touroperatori români, EXIMTUR. De asemenea, are experienţă în domeniul publicistic, colaborând, timp de mai mulţi ani, cu revista “ANAT Media”.

Contact:
Traian Bădulescu

Managing Partner
markete.ro – marketing continuu!
Str.Pop de Băseşti, nr.14, parter, ap.1, cam.1, sector 2, Bucureşti
Mobile: 0040-722.766.255
traian.badulescu@advisortravel.ro,
traian.badulescu@markete.ro

www.markete.ro
www.traianbadulescu.ro
www.travelomania.ro

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *