Zi-le de Turism – Săptămâna Turistului Clujean 20–25 Mai 2013

  • zi-le-deturism-cluj
23 Views

Program anual de tip festival
de  Organizaţia Studenţilor Pentru Turismul Românesc(OST)

Ideea programul “Zi-le de Turism” s-a născut acum 6 ani (2007), ca un răspuns la nevoia unui eveniment major în domeniul turismului care să se adreseze publicului studenţesc şi tinerilor în general.
zi-le-deturism-clujÎn municipiul Cluj, până în 2007, nu exista un eveniment studenţesc care să înglobeze evenimente pe mai multe zile consecutiv, vizând domeniul turismului prin prisma generală a fenomenului şi nu prin una particulară ca şi: geografia, ecologia, etc.

OST, membru cu drepturi depline al Consorţiului Organizaţiilor Studenţeşti din Cluj, a intrat în proiectul general “Luna Studentului Clujean” și organizează Săptămâna Turistului Clujean, program ce a luat numele de “Zi-le de Turism”. Acest program se desfăşoară anual în luna mai, în interiorul municipiului Cluj-Napoca, sau în locaţii de interes turistic din jurul acestuia. Publicul ţintă al evenimentului sunt studenţii în particular şi tinerii în general. Oricum, prin întreprinderea programului, beneficiarii unor activităţi pot fi toţi cetăţenii municipiului Cluj Napoca.
Programul s-a născut ca necesitate de soluţionare a următoarelor probleme:
–    Inexistenţa unui eveniment din mediul universitar care să abordeze domeniul turismului la nivel global (de la economic, locuri de muncă, până la nivelul geografic sau educaţional);
–    Necesitatea existenţei unui eveniment de amploare mai mare în ceea ce priveşte turismul adresat tinerilor;
–    Slaba notorietate a unor obiective turistice din cadrul municipiului Cluj Napoca în cadrul studenţilor din primii ani, şi nevoia de promovare a acestor obiective într-un mod modern, potrivit cerinţelor publicului studenţesc;
–    Existenţa de mari şi complexe lacune în strategiile din turism la nivel micro şi macro, în Transilvania şi nu numai;
–    Nivelul de interes scăzut și slaba informare a tinerilor Clujeni (şi Români în general) turismului montan, turismului de aventură, ecoturismului, activităţilor outdoor şi sporturilor extreme, comparativ cu nivelul statelor vestice (şi chiar a vecinilor ţării noastre);
–    Lipsa unei mentalităţi pozitive asupra posibilităţii susţinerii unei vieţi sănătoase prin intensificarea activităţilor outdoor.

Scopul evenimentului

Crearea unui context profesionist de informare şi ajutorare a publicului tânăr din Cluj Napoca pasionat de turism sau viitori licenţiaţi în turism.
Rezultă beneficii pentru toate cele 3 categorii de factori implicaţi: tinerii reprezentând cererea de activităţi turistice, unităţile ofertante de produse turistice şi mediul natural.

Obiectivele evenimentului

–    Creşterea gradului de informare a tinerilor studenţi în ceea ce priveşte obiectivele turistice clujene;

–    Încercarea de a schimba mentalitatea tinerilor în ceea ce privește activităţile outdoor, muntele, mediul şi o viaţă mai apropiată de natură, prin informarea despre cluburile şi ong-urile cărora se pot alătura;

–    Ajutarea mediului comercial din zona turismului montan, aventură şi sporturi extreme în condiţiile unei cereri destul de scăzute în zona noastră, prin punerea la dispoziţie a unui loc sau o platformă unde pot să expună oferta;

–    Creşterea gradului de informare a studenţilor din domeniul turismului asupra detaliilor unui loc de muncă în turism;

–    Creşterea gradului de comunicare între oficialităţile şi autorităţile din domeniu şi a ONG-urilor ce activează în turism;

–    Oferirea de oportunități studenților în domeniu să ia contact cu oamenii care au  experienţă în turism;

–    Organizarea unor cadre în care să se poată dezbate probleme din domeniul turismului şi mediului.

Activităţi

1.    Târgul de Turism Montan, Aventură şi Sporturi Extreme : „Mocăniţa” (a VI-a ediţie)

Perioada desfăsurării: 21-22 mai
Locația: Piața Muzeului, între orele 11:00 – 18:00.
Partiipanți: 20-25 de participanți care activează pe piața turistică sau pe cea conexă acesteia.

Printre expozanţi se numără:
–          Cluburi şi asociaţii montane sau de speologie;
–          Firme de turism de aventură sau sporturi extreme;
–          Firme de comercializare a echipamentului montan si articole sportive;
–          Firme de comercializare biciclete şi accesorii;
–          Scoli de sporturi extreme;
–          Centrul de informare turistică;
–          Salvamont.

In Parcul I.L Caragiale, din imediata apropeiere a Pieții Muzeului, amplasarea unui panou de căţărare vertical, din data de 21 mai, dată la care începe târgul. Acest panou este conform tuturor regulilor în vigoare necesare. Se va căţăra pe el doar în datele de 21 și 22 mai, pe perioada târgului, sub supravegherea personalului autorizat.

2.    Conferinţa: Cu picioarele pe pamânt și capul în nori
Data: 20 mai;
Orele: 18:00-21:00.

3.     Zile de miscare – se desfășoara pe durata a 3 zile (20, 23, 24 mai) având ca grup țintă clujenii, în special tinerii care doresc să-și mențină sanătatea prin mișcare (sport).
20 mai – jogging in Parcul Mare;
23 mai – tura cu bicicletele prin Cluj având ca scop atât mișcarea, dar și promovorea acestuia;
24 mai – ieșire cu rolele prin Parcul Rozelor și malul Someșului;
Aceste activități vor incepe în jurul orei 15 și se vor desfășura pe parcursul unei ore.

4.    Zile de excursii – cu scopul de a face cunoscut tinerilor placerea de a practica diferite activitati in mediul natural
Se va desfasura in data de 23 – 24 – 25 mai.
23 mai – se merge la echitatie
24 mai –  adrenalina va atinge cote maxime la parapanta
25 mai – va avea loc o excursie la Vadu Crisului, pentru o tura de rafting

5.    Hidroderanj – in data de 20 mai
Locatie: parcul „La Butuci”.
Obiectivul acestei activitati este de a da startul evenimentului „Zi-le de tursim” cu o nota de veselie si energie.

6.    Treasure Hunt – obiective de interes turistic clujene (Vânătoare de comori / Curse pe echipe urmând un traseu stabilit)
Data: 23 mai, 2013
Ora: 12.00

Luna Mai și săptămâna 20-25 Mai în care se vor desfășura „Zi-Le de Turism” vor fi dedicate activităților outdoor menite să mobilizeze oamenii să desfășoare activități în aer liber.
Promovare

–    Afişe (150 afişe) plasate în următoarele locaţii:
. afişierele obişnuite din oraş;
. panou de afişe la Casa de Cultură;
. afişe în mijloacele de transport in comun RATUC;
. alte locaţii de interes public.

–    Stickere ( aproximativ 600) plasate in diferite locatii de interes public.
–    Flyere( aproximativ 1500) plasate in diferite locatii de interes public.
–    Parteneri mass – media;
–    Promovare puternică în mediul Online: (grupuri studențești, bloguri, site-uri si alte canale de comunicare new media, rețele de socializare: Facebook, Twitter). De asemenea promovarea se va face și pe blogul organizației: http://osturism.blogspot.com pe care se va face un link cu trimitere la o pagină distinctă dedicată evenimentului ”Zi-le de Turism”;
–    Pliante cu prezentarea tuturor activităților din cadrul evenimentului;
–    Promovarea în mediul profesorilor universitari şi nivel liceu.

BENEFICIILE PARTENERILOR / SPONSORILOR

    Creşterea notorităţii sponsorului/partenerului în rândul publicului ţintă (studenţi, tineri, persoane mature);
    Implicarea la nivelul comunităţii, pentru sprijinirea şi dezvoltarea tinerilor, va aduce aprecierea comunitară şi ataşamentul participanţilor (tineri, studenţi etc.) faţă de partenerii OST;
    Parteneriatul cu OST pentru dezvoltarea proiectului ”Zi-Le de Turism” se poate extinde la nivelul Business to Business, prin dezvoltarea unei reţele de contacte;
    Promovarea în materialele de informare (afișe, fluturași) a numelui şi siglei partenerului;
    Prezentarea numelui sponsorilor în comunicatele de presă şi în alte metode de promovare media şi online;
    Prezentarea sponsorilor pe blogul evenimentului, prin apariţia siglei, o scurtă descriere a firmei, un banner cu siteul oficial al partenerului şi un link de legătură către acesta;
    Partenerul/Sponsorul are posibilitatea să se promoveze individual (banner, roll-up, afişe individuale, distribuirea de materiale promoţionale, sampling etc.) în cadrul  Târgului de Turism;
    OST, fiind membru al Consorţiului Organizaţiilor Studenţeşti din Cluj Napoca, partenerii/sponsorii vor fi promovaţi în cadrul organizaţiilor studenţeşti colaboratoare şi a partenerilor comuni, astfel notorietatea va creşte;
    Colaborarea dintre OST şi partener/sponsor poate fi realizată şi sub formă de barter, în funcţie de dorinţele şi posibilităţile acestuia;
    Promovarea şi prezentarea partenerului poate avea o formă pe termen lung, prin apariţie sponsorului în evenimente şi materiale promoţionale ulterioare evenimentului;
    OST doreşte o colaborare pe termen lung cu partenerii/sponsorii săi, de aceea o primă colaborare poate fi precedată de alte acţiuni comune şi astfel pot exista beneficii importante pe termen lung.

Date de contact:
Maria Bercean
Coordonator Zi-le de Turism
Email: bercean.maria@gmail.com Telefon: 0749 800 076

OST – Organizatia Studenților Pentru Turismul Românesc
Sediul statutar: municipiul Cluj-Napoca, str. Calea Dorobanților, nr.102, bloc 29, scara 1, etaj 2, apartament 8, Jud. Cluj.
Data infiintarii: 26 mai 2008

Conducere:
1.    Președinte:                      Damian Paula Mădălina
2.    Vicepreședinte:               Tomoaie Larisa Roxana
3.    Departament Financiar         Cheslerean Roxana
4.    Departament PR&MK        Bodi Roxana-Andreea
5.    Departament Resurse Umane:        Cioc Alexandra

Scurtă prezentare/ misiune/ portofoliu:

OST-Organizația Studenților pentru Turismul Românesc, este o organizație nonguvernamentală și nonprofit, ce a fost înființată la începutul anului 2007, prin ambiția și dorința unor studenți ai Facultății de Știinte Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), secția ECTS (Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor). Dorința acestor studenți este de a  oferi un mediu în care pasiunea lor comună, turismul, să poată fi pusă în practică prin crearea unei adevarate echipe.
Organizația OST, figurează ca și o activitate cu drepturi depline, fiind înregistrată din punct de vedere legal. Din actul constitutiv, reiese că scopul principal al organizației, ”este de a crea un cadru organizatoric pentru sporirea gradului de implicare a studenților din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, în activitățile ce țin de domeniul turistic, dat fiind momentul aderării României la Uniunea Europeană și creșterea premiselor ca această ramură a economiei românești va aduce o contribuție consistentă la dezvoltarea economică a României per ansamblu”.

Misiunea organizației OST
Misiunea organizației studențești pentru turismul românesc ,,este ca printr-o echipă tânără, unită și dornică de afirmare, să realizeze proiecte importante în domeniul turismului și să promoveze turismul românesc, lăsând moştenire un brand respectat, totul prin îmbinarea utilului cu plăcutul.”

Valorile organizației OST
PASIUNE:  toți membrii organizației lucrează împreună, deoarece cred în ceea ce fac și știu că munca lor este importantă nu doar pentru ei, ci și pentru multe alte persoane ceea ce îi ajută să depășească cu ușurință orice greutăți care s-ar putea ivi, dând în acest fel dovadă de multă flexibilitate față de cerințele altora.
CREDINȚĂ: OST crede în puterea și nevoia de implicare a fiecăruia, în puterea turismului de a crea o imagine pozitivă României; în puterea studenților și a tinerilor în general, de a dezvolta turismul românesc și nu în ultimul rând, cel mai important, OST crede în faptul ca în România, ,,satul românesc poate fi salvarea turismului iar turismul poate fi salvarea satului românesc”.
PROFESIONALISM: ,,suntem foarte buni în ceea ce facem, învațăm în mod continuu tot ceea ce este necesar, nou și relevant, iar competiția reprezintă un factor de motivare pentru noi, fiind mai degrabă o competiție cu noi înșine încercând mereu să ne depașim propriile limite”.
ECHIPĂ: ne-am format într-o echipă, lucrăm în echipă și continuăm să ne susținem ca o echipa. Realizăm acest lucru atât în interiorul organizației, cât și cu eventualii noștri parteneri. Deschiderea, încrederea și sprijinul sunt doar câteva dintre valorile cu care ne ghidăm și care ne asigură dezvoltarea pe termen lung.
SUSȚINERE:  echipa OST susține în permanență, nevoia de a ne vizita și cunoaște propria țară; susținem cultura și valorile tradiționale, care ne dau identitatea noastră unică și totodată susținem comportamentul ecologic.
ETICĂ ŞI RESPECT: relațiile dintre membrii organizației, relațiile cu comunitatea în care ne desfășurăm activitatea, cât și relațiile dintre organizație și parteneri, ne sunt fundamentate pe onestitate, legalitate și respect reciproc iar promisunile pe care le facem acestora le respectăm întodeauna.
CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ: avem în vedere cultura și valorile organizației, comportamentele și atitudinile individuale sau de grup, competențele și cunostințele, sistemele interne; cu alte cuvinte: ne interesează oamenii și comportamentele de consum turistic ale acestora. Cunoaşterea mediului (micromediului și macromediului) în care activează organizația este una din condiţiile care stă la baza succesului celorlalte activităţi de marketing. A cerceta piaţa înseamna a colecta şi analiza informaţii cu privire la caracteristicile publicului pe care organizaţia intenţionează să-l servească sau căruia îi oferă servicii; modul în care sunt apreciate în comunitate programele, activitățile și serviciile organizației; dinamica cerințelor potențialilor clienți, finanțatori sau altor grupuri importante pentru activitățile organizației; oportunități sau constrângeri asociate mediului în care funcționează organizația.
Proiecte
Cea mai veche actiune a organizației, a constat în organizarea unui spectacol-concurs de Crăciun, anual, intitulat ”Care-i fruntea?” care reprezintă, de fapt, o competiție pe zonele etnografice ale României. Astfel, echipe din diferite  regiuni formate din studenți și nu numai, s-au întrecut în a demonstra care-i fruntea în tradiții și obiceiuri, spectacolul sfărșindu-se cu o licitație de produse tradiționale, iar banii fiind donați în scopuri caritabile. Bineînțeles, scopul principal al acestui concurs-spectacol, pe lânga strângerea de donații, a fost  promovarea  zonelor etnografice ale României în rândul tuturor celor care au luat parte la spectacol și nu numai. Banii colectați din donații, au ajuns în anul 2007 la internatul pentru elevi din comuna Râmeți,  în 2008 au ajuns la Grădinita Malteza-gradinita pentru copii cu deficiențe neuro-motorii din Cluj Napoca, în 2009 la copiii aflați în grija măicuțelor de la mănăstirea Bic (Sălaj), în 2010 la 3 centre familiale din județul Alba, iar în 2011 la Casa de Tip Familial “Maria-Gabriel” din Cluj Napoca. Acest spectacol-concurs a ajuns la ediția a cincea în decembrie 2011. La ediţia din decembrie 2012, organizaţia a ajutat la strângerea de fonduri pentru Vlad Petrişor, tânărul accidentat în Cheile Turzii.
Celelalte acțiuni și proiecte ale organizației, sunt reprezentate de proiecte precum ,,Zilele turismului”,  diferite ,,mese rotunde și conferinte” (România e inedită. O cunoști?; Ești român. Mai ai identitate?), Treasure Hunt, Seara Voluntarului și alte activități ce au vizat dezvoltarea profesională a membrilor  și crearea unei echipe eficiente și dinamice.
O amplă acțiune a organizației, ,,Zi-le de turism”, acțiune care a ajuns la cea de a cincea ediție în mai 2012, este evenimentul realizat în luna mai ce cuprinde: zile de intrări gratuite la muzeele din Cluj, ,,Tresure Hunt”, conferințe cu invitați din domeniul turismului și a ramurilor conexe; ,,O zi într-o agenție de turism”, ,,Concurs foto:Urban vs. Rural”. Toate activitățile enumerate, au avut drept scop principal promovarea și descoperirea elementelor ce compun turismul românesc. Anul 2012 a reprezentat cea de a parta ediție din cadrul Zilelor de Turism și anume un amplu Târg de Turism Montan și de Aventură intitulat ,,Mocănița” care a reunit la Expo Transilvania peste 20 participanți (firme, salvamont, cluburi) ce activează în acest domeniu și s-a concretizat atât în expuneri efective cât și în conferințe, discuții demonstrative și practice.
O alta acţiune de succes care a avut drept scop principal promovarea orașului Cluj-Napoca, a fost intitulat ,,Clujul prin ochii tăi”. Acest proiect a presupus derularea celor mai reușite 20 de poze ale atracțiilor turistice ale orașului  (monumente, mănăstiri, biserici, clădiri) în complexul comercial Iulius Mall pe un ecran gigant, timp de 10 minute la fiecare oră pe durata a două săptămâni.
Cel mai recent proiect OST constă în realizarea parcului rustic „La Butuci”. Acțiunea a reunit mai multe firme, instituții și organizații cu ajutorul cărora am reușit să dăm forma unui parc unic pe plan local creat aproape în exclusivitate din lemn, loc care să servească comunității clujene și nu numai. În cadrul parcului pentru folosirea căruia s-au folosit peste 7 metri cubi de lemn, am amenajat mai multe spații atractive tuturor grupelor de vârsta: leagăn, scărițe, tobogan, mini rampă pentru copii, un mic amfiteatru rustic (menit să slujească drept loc pentru momente artistice spontane și loc de întâlnire informală pentru ONG-urile studențești), 5 mese dintre care 3 amenajate pentru șah, precum și mai multe bănci formate din butuci. În acest proiect am implicat și membrii firmei finanțatoare care au avut parte de un teambuilding neconvențional și lucru în echipă alături de noi.
Ca și proiecte de viitor ale organizației, amintim: planificarea unui ,,Târg de turism montan și de aventură cu o mai amplă secțiune outdoor”, ,,OST te duce la ski” și a unei ,,Campanii de informare a liceenilor despre importanța practicării unui turism inteligent” , ,,NapoQuiz”  – a cărei prime ediții  a avut loc în 15 noiembrie 2011,  precum și participarea la câteva târguri de turism recunoscute, dar și o mai intensă investiție în resursa umană prin organizarea de teambuildinguri și traininguri  sau simple excursii ce au drept scop relaxarea, distracția, cunoașterea și aprecierea atracțiilor turistice din România.

Adresa Blog: www.osturism.blogspot.com
E-mail: ost.info@yahoo.com
Telefon de contact :  0743568732 Damian Paula Mădălina

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...