COMUNICAT DE PRESĂ FPTR PRIVIND PREFERINŢELE TURISTICE ALE ROMÂNILOR DE 1 MAI

  • DSC_5005
85 Views

Românii au cheltuit 19 milioane de lei pentru servicii turistice de 1 Mai, cu 9% mai mult decât anul trecut. În toate zonele turistice din ţară au înoptat aproximativ 100.000 de persoane, faţă de 79.000 anul trecut.
DSC_5005
Doar pentru prima parte a minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, zilele libere şi tarifele mai mici comparativ cu perioada similară din 2012 au condus la o creştere a numărului total de turişti de 1 Mai în România cu 26% faţă de anul trecut. Aceştia au cheltuit peste 19 milioane lei doar pentru servicii turistice, cu 9% mai mult decât anul trecut. Cu ocazia sărbătorilor Pascale, urmează un al doilea flux de turişti care vor petrece această sărbătoare alături de cei care se află deja în minivacanţă.

În primele 3 nopţi ale minivacanţei, în unităţile de cazare clasificate de pe litoralul românesc s-au cazat circa 27.500 de români, cu 10% mai mulţi fată de anul 2012. Pe lângă aceştia, peste 10.000 de turişti au înoptat în unităţi neclasificate.

Staţiunile cele mai căutate au fost şi anul acesta cele din extremele litoralului, în Mamaia şi Vama Veche unităţile de cazare clasificate fiind ocupate în proporţie de 95%. Chiar dacă litoralul a fost cel mai intens mediatizat, totuşi, pe primul loc în preferinţele românilor au fost destinaţiile turistice rurale, pe care peste 40.000 de români le-au ales şi datorită sărbătorilor de Paşte, imediat următoare zilei de 1 Mai. Pentru acest segment, creşterea este de peste 30%.

Staţiunile montane au fost şi ele solicitate de românii care au ales să petreacă ziua de 1 Mai în mijlocul naturii. Aproximativ 20.000 de turişti au ajuns la munte, la fel ca anul trecut. Astfel, unităţile de cazare de pe Valea Prahovei au fost ocupate în proporţie de 60-70%, în timp ce în celelalte statiuni montane gradul de ocupare a fost de până la 60%.

Un alt segment solicitat este cel al staţiunilor balneare, unde au mers în jur de 10.000 de turişti, număr similar cu cel înregistrat în anul 2012. Aceştia au preferat să-şi petreacă zilele libere în aceste staţiuni, deoarece aici tarifele sunt mai mici, iar piscinele reprezintă alternativa mai ieftină a litoralului.

Există şi o categorie de turişti care preferă să-şi petreacă zilele libere în Delta Dunării. În această perioadă au sosit în Deltă peste 2.500 de români, pescari pasionaţi sau turişti dornici de inedit. Numarul acestora este de doua ori şi jumătate mai mare decât anul trecut.

În privinţa turismului extern, cei mai mulţi dintre românii care au plecat în străinatate cu ocazia zilei de 1 Mai, vor petrece şi Paştele în aceeaşi destinaţie. Cele mai solicitate destinaţii au rămas, ca şi anul trecut, Bulgaria şi Grecia. În total, au plecat în vacanţe în afara ţării peste 8.000 de turişti români, cu 42% mai mult ca anul trecut. Creşterea se datorează, în principal, numărului mare de zile libere comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Contrar estimărilor vehiculate în ultimele zile despre numărul de turişti care au preferat Bulgaria cu ocazia zilei de 1 Mai, de 15-16.000 de turişti români, în realitate au fost de şase ori mai puţini, aproximativ 3.000 de români trecând graniţa pentru a face o vacanţă în ţara vecină în această perioadă.

În România, cheltuielile se extind cu ocazia zilei de 1 Mai şi în zona de divertisment, unde românii au un buget însemnat, rezervat distracţiilor şi activităţilor de animaţie organizate pe litoralul românesc. Cluburile şi discotecile au pregătit petreceri speciale, ceea ce a reprezintat o atracţie suplimentară pentru tineri de 1 Mai. Bugetul mediu de cheltuieli estimat pentru alte servicii, în afară de cazare şi mic dejun, este de 100 de lei pe zi, astfel pentru primele 3 zile de vacanţă pe litoral s-au încasat peste 8,25 milioane  de lei pentru mâncare şi distracţie.

Cu toate acestea, din cauza resurselor financiare reduse alocate pentru petrecerea sărbatorilor de primăvară, majoritatea românilor au preferat anul acesta să petreacă separat cele două evenimente. Astfel, de Paşte, va urma un alt flux de turişti, cu această ocazie ei preferând tradiţiile autentic româneşti şi vor alege ca destinaţie de vacanţă tot zonele rurale din România.

Mai jos poate fi analizată statistica turismului intern şi extern pentru anul 2013.

FEDERAŢIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMÂNESC                             

Detalii suplimentare:

Dr. Ing. Dragos RADUCAN
Vicepreşedinte FPTR
Tel: 0744 544 056

SITUAŢIA ORIENTATIVĂ
a preferinţelor turistice de 1 Mai 2013

   TURISM INTERN (în unităţile de cazare clasificate)

Turism INTERN
Nr. crt. Tip turism Locuri vandute
aprox.
Tip servicii Tarife Tarif mediu TOTAL
1. Montan 20.000 Sejur 2-3 nopti 150-500 170 RON 3.400.000 RON
2. Balneo 10.000 Sejur 2-3 nopti 110-450 190 RON 1.900.000 RON
3. Turism rural (pens.omolog) 40.000 Sejur 2-3 nopti 30-240 180 RON 7.200.000 RON
4. Delta (pens+hoteluri) 2.500 Sejur 3-4 nopti 450-800 725 RON* 1.812.500 RON
5. Litoral (hoteluri) 27.500 Sejur 2-3 nopti 90-700 190 RON 5.225.000 RON
TOTAL 100.000 19.537.500 RON

TURISM EXTERN (rezervări efectuate prin agenţiile de turism)

Turism EXTERN
Nr
crt
Tara Locuri vandute aprox. Tip servicii Tarif
mediu
TOTAL
1. Grecia Paralia Katerini, Halkidiki 1000 4 nopti+transport 150 EURO 150.000 EURO
Insule 500 5 nopti+DP+transport 400 EURO 200.000 EURO
2. Bulgaria 3000 3 nopti ( DP sau AI) 80 EURO 240.000 EURO
3. Austria – Viena 200 3 nopti MD+transport 290 EURO 58.000 EURO
4. Spania-Barcelona 300 3 nopti MD+transport 498 EURO 149..400 EURO
5. Italia (Roma, Sicilia) 200 5 nopti MD+transport 435 EURO 87.000 EURO
6. Israel 150 6 nopti DP+transport 575 EURO 86.250 EURO
7. Franta-Paris 150 6 nopti MD+transport 550 EURO 82.500 EURO
8. Cehia-Praga 100 4 nopti MD+transport 345 EURO 34.500 EURO
9. Turcia (Istanbul, Antalya) 600 4 nopti+transport 300 EURO 180.000 EURO
10. Ungaria 600 3 nopti 100 EURO 60.000 EURO
11. Anglia – Londra 150 3 nopti 200 EURO 30.000 EURO
12. Portugalia 100 6 nopti+MD+transport 535 EURO 53.500 EURO
12. Circuite 1000 5 zile+transport 500 EURO 500.000 EURO
TOTAL: 8050 1.911.150 EURO

* Aceste date sunt aproximative şi au fost obţinute pe baza datelor furnizate de sistemul de rezervări www.RezEx.ro, a estimărilor furnizate de ANTREC  si OPTBR si a membrilor  FPTR precum şi a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...