Preferintele turistilor romani la ALL INCLUSIVE
Mancarurile preferate ale romanilor la all inclusiv pe litoral: sarmalute, frigarui si placinta dobrogeana.
Romanii care merg la hotelurile all inclusive pe litoral au la dispozitie, in medie, 2 kilograme de mancare pe zi, iar felurile preferate de acestia sunt sarmalutele, frigaruile si placintele dobrogene, potrivit unui studiu al MAREEA, turoperatorul principal pentru litoralul romanesc, cu un numar de peste 100.000 de turisti pe an. Agentia opereaza si complexul all inclusive Mercur Minerva – family club 3* din statiunea Mamaia.
Romanii sunt din ce in ce mai atrasi de serviciile all inclusive de pe litoralul autohton. Cresterea numarului de locuri alocate de hotelierii romani, care s-au adaptat cererii din ce in ce mai crescute pentru acest tip de produs turistic s-a petrecut intr-un ritm accelerat, ca urmare a semnalelor si solicitarilor primite de la agentiile touroperatoare.
Astfel, daca acum 2 ani, erau disponibile aproximativ 1.500 de locuri in hotelurile all inclusive de 3 si 4 stele de pe litoralul romanesc, anul acesta numarul s-a triplat.
“Cresterea cererilor pentru servicii all inclusive pentru litoralul romanesc, de la an la an, are ca singura explicatie satisfactia evidenta a turistilor romani, care stiu ca pot beneficia de servicii de acest tip, la aceleasi nivel sau chiar mai bun decat cele externe. In plus, din ce in ce mai multi turisti realizeaza ca serviciile all inclusive au si marea calitate de a securiza bugetele alocate vacantelor. Turistii care au ales si aleg in acest an serviciile de acest tip, sunt de regula, din categoria celor care obisnuiau sa mearga in anii trecuti in Bulgaria si Grecia”, a declarat Marius Usturoiu, directorul general al agentiei MAREEA.
Datele statistice furnizate de touroperatorii de pe litoral arata profilul consumatorilor de servicii all inclusive, reprezentat in proportie de peste 90% de familiile cu copii – pana in 12 sau 14 ani.
Datele inregistrate de MAREEA, ca urmare a solicitarilor primite si a realizarii pachetelor turistice arata pentru acest an si o importanta crestere a interesului pentru excursiile optionale, la principalele obiective de pe litoralul romanesc, dar si din Bulgaria. Astfel, 1 din 3 familii beneficiare ale pachetelor all inclusive aleg sa achizitioneze si o excursie optionala, al carui pret incepe de la 60 lei/persoana si ajunge pana la 250 lei pentru o mini-croaziera in Delta Dunarii si un pranz pescaresc.
“Tendinta aceasta ne bucura extrem de mult, deoarece Dobrogea si litoralul romanesc au o multitudine de atractii si obiective turistice care ii bucura deopotriva pe adulti cat mai ales pe cei mici. Practic, in plus fata de serviciile turistice caracteristice sistemului all inclusive, turistii din aceasta categorie aloca in medie 1 zi din sejur pentru vizitarea unor frumoase locuri precum: Herghelia de la Mangalia si calarie, excursie la cetatea Histria sau Adamclisi” – declara reprezentantul MAREEA.
Studiu de caz servicii All Inclusive: Mercur Minerva – family club 3* din statiunea Mamaia
Gradul de ocupare al acestui complex hotelier, cu o suprafata de nu mai putin de 25.000 de meti patrati si peste 300 de camere (duble si family), apartamente si gasoniere, este la acest moment de 94,7%, procent semnificativ din acesti turisti fiind deja clienti consacrati ai hotelului si serviciilor all inclusive.
„Daca luam in considerare cantitatile de mancare, avem peste 2 kilograme alocate de persoana pentru fiecare masa. Sunt unii romani care depastesc aceasta cantitate, iar daca adaugam si farfuriile pline care raman in urma unora, putem spune ca sunt persoane care consuma, in medie, 3 kilograme de mancare pe zi. Fiind sezonul cald, sucurile si berea la draft sunt foarte cautate. La 600 de adulti si 300 de copii, clientii Mercur Minerva, avem un consum zilnic de 700 de litri de bere, 1.000 de litri de sucuri si 1.000 de litri de apa minerala”, declara Georgeta Bari – directorul complexului hotelier.
MAREEA este touroperatorul nr 1 pentru litoralul romanesc, colaborand la nivel national cu peste 1.300 de agentii partenere si avand o retea proprie de 18 agentii de turism in principalele orase ale tarii. Platformele moderne de comunicare, atat cu hotelurile cat si cu companiile aeriene nationale si internationale pozitioneaza compania MAREEA ca fiind unul din cei mai importanti touroperatori nationali care activeaza in prezent in Romania.