Un an provocator pentru turismul din Bulgaria
• Inundaţii, hepatita A? În realitate, oferte speciale cu reduceri de până la 35% , vacanţe sigure şi plăcute
• România – pe locul 2 ca număr al turiştilor străini pe litoralul bulgăresc
• Care sunt preţurile medii pe care le plătesc românii pentru litoralul bulgăresc
„Regiunea Varna a litoralului bulgăresc a trecut, în ultima lună, prin două evenimente care au creat probleme de imagine: inundaţiile din zonă şi amplificarea exagerată a ştirii privind posibilitatea infectării cu virusul hepatitei A în zona Plajei Ofiţerilor din municipiul Varna.
Am vizitat litoralul bulgăresc şi pot spune că totul este în regulă, serviciile sunt aşa cum le ştim iar activitatea turistică este normală. Acum, pe litoralul bulgăresc se pot face vacanţe avantajoase raport calitate-preţ , iar multe hoteluri au creat oferte speciale pentru luna iulie şi tip last minute, cu reduceri de până la 30-35%. Aşa că turiştilor români nu le rămâne decât să profite de pachetele turistice de pe litoralul bulgăresc” – subliniază Sebastian Constantinescu, consultant în turism şi director general „Travel Planner”.
|
„Deşi a fost un an provocator şi dificil pentru litoralul bulgăresc, românii profită în continuare de ofertele speciale oferite de hotelierii din ţara vecină. Subliniez că majoritatea covârşitoare a turiştilor români aleg hotelurile cu servicii all inclusive. Destinaţia Bulgaria a scăzut uşor faţă de anul precedent, iar unul din motive ar fi că anumite categorii de români nu mai aleg servicii all inclusive, dar care sunt în continuare în topul preferinţelor familiilor cu copii. La ora actuală, pentru Bulgaria, un român plăteşte în medie, pentru un sejur, 300 de euro”, a adăugat Sebastian Constantinescu.
Din păcate, amplificarea exagerată a ştirilor care s-au referit la inundaţiile din regiunea Varna şi mai ales la ipoteza infectării cu virusul hepatitei A în zona Plajei Ofiţerilor din Varna a creat probleme de imagine rivierei din Bulgaria precum şi agenţiilor de turism din România.
Subliniem că vacanţele se desfăşoară în condiţii normale pe litoralul bulgăresc. Ministerul Afacerilor Externe a revenit cu un comunicat prin care sublinia că riscul de infectare cu hepatita A este pentru o zonă restrânsă – Plaja Ofiţerilor din Varna. Autorităţile centrale şi locale din Bulgaria au dezminţit informaţiile alarmiste, iar ministrul adjunct al Economiei și Energiei Branimir Botev, guvernatorul din Varna Ivan Velikov și primarul Varnei, Ivan Portnih, au băut câteva înghițituri de apă de mare, aproape de plaja ofiţerilor – „Rapongi” – dorind să demonstreze lipsa oricărui pericol.
Din păcate, au fost turişti români care şi-au anulat concediile pe litoralul bulgăresc, atât în situaţia în care plătiseră sau efectuaseră rezervări, cât şi în situaţia în care aveau intenţia de a alege această destinaţie. Iată cum au afectat piaţa turistică aceste informaţii exagerate:
1. Au pierdut turiştii. Nefiind vorba de un caz de forţă majoră, o parte din turişti au suportat penalizări din cauza renunţării la pachetele turistice de pe litoralul bulgăresc, conform condiţiilor contractuale. Agenţiile de turism sunt obligate, la rândul lor, să perceapă penalităţi potrivit contractelor pe care le au cu hotelurile partenere. Aceste penalităţi cresc pe măsură ce se apropie perioada plecării iar turistul renunţă nemotivat.
2. Pierd agenţii economici. Aceştia depun un efort suplimentar al managementului situaţiei de criză, deoarece primesc multe telefoane de la turiştii alarmaţi şi se pot confrunta cu renunţări. Agenţii de turism sunt obligaţi să răspundă clienţilor lor, într-un fel sau altul (telefon, email etc.), dar astfel de situaţii le perturbă oricum activitatea. De asemenea, agenţiile de turism au pierderi financiare în cazul acestor anulări.
3. Suferă destinaţia turistică afectată prin faptul că se crează o suspiciune nefondată. De multe ori există probabilitatea ca o destinaţie să nu mai fie luată în calcul de către turişti pentru o anumită perioadă în cazul unor „alarme false”, chiar dacă între timp a fost făcută dezminţirea.
TOPUL STAŢIUNILOR DE PE LITORALUL BULGĂRESC PENTRU 2014
Travel Planner a realizat un top al calităţii pentru staţiunile de pe litoralul bulgăresc, în funcţie de preferinţele turiştilor români. Acest top a fost efectuat pe baza unui sondaj realizat cu peste 5.400 de clienţi ai Travel Planner care şi-au expus impresiile. Litoralul bulgăresc este recomandat de 82% dintre turiştii Travel Planner. Puteţi analiza sondajele de opinie, realizate pentru tot litoralul bulgăresc, cât şi pentru fiecare staţiune în parte, alături de opinii şi impresii avizate, accesând următorul link.
Iată ce note medii au revenit serviciilor de pe litoralul bulgăresc:
Atmosferă – 8,2, Plajă – 8,1, Masă şi agrement – 7,8.
Topul calităţii staţiunilor:
1. Sunny Beach – 8,32
2. Albena – 8,2
3. Nisipurile de Aur – 7,92
Topul circulaţiei turistice în staţiuni:
1. Nisipurile de Aur
2. Albena
3. Sunny Beach şi Nessebar
Litoralul bulgăresc are şi avantajul mai multor hoteluri de lanţ internaţional. Printre brandurile întâlnite pe riviera din Bulgaria se numără: RIU, Sol Melia, Primasol, LTI, Kalimera, Sentido (deţinut de Thomas Cook), Iberostar şi Barcelo. Grupul Thomas Cook este interesat în continuare să deschidă mai multe hoteluri de concept.
Specialiştii Travel Planner au realizat o analiză a preţurilor medii pentru litoralul bulgăresc, pe care o regăsiţi în tabelul următor:
% recomandare | plaja | agrement | atmosfera | masa | |
Bulgaria in general | 82% | 8,1 | 7,8 | 8,2 | 7,8 |
Albena | 83% | 8,8 | 7,9 | 8,4 | 7,7 |
Nisipurile de aur | 78% | 7,9 | 7,8 | 8,2 | 7,8 |
Sunny Beach | 90% | 8,5 | 8,2 | 8,5 | 8,1 |
http://litoral-bulgaria.travelplanner.ro/impresii-vacanta-bulgaria.html | |||||
pe baza a peste 5400 impresii | |||||
iulie – august | septembrie | ||||
5 nopti | 7 nopti | 5 nopti | 7 nopti | ||
3 stele | 150 – 220 € | 200-250 € | 70 – 120 € | 110 – 170 € | |
3 stele + | 200 – 250 € | 250 – 320 € | 110 – 150 € | 120 – 200 | |
4 stele | 200 – 270 € | 250 – 350 € | 130 – 200 € | 200 – 250 | |
4 stele + | 300 – 400 € | 300 – 450 € | 200 – 300 € | 250-280 | |
5 stele | 330 – 420 € | 450 – 500 € | 270 – 300 € | 300 – 400 | |
preturi exprimate in euro per persoana pentru 5 sau 7 nopti | |||||
intervalele oferite sunt pentru hotelurile disponibile in aceasta perioada |
Majoritatea turiştilor care aleg litoralul bulgăresc provin din Germania, România şi Rusia. Pentru Rusia, rezervările au stagnat, în special în perioada de early booking. Turiştii ruşi s-au concentrat pe hoteluri ieftine, de 2, 3 sau 4 stele, care nu se numără printre preferinţele românilor. Datorită introducerii litoralului bulgăresc în oferta a doi mari touroperatori ruşi – Coral Travel şi Pegas Touristik, aşteptările de la începutul anului indicau o creştere mult mai mare faţă de anul precedent, de 40-50%. Însă starea economică a Rusiei declanşată de situaţia geopolitică din regiune şi ulterior de devalorizarea rublei a ponderat evoluţia. Totuşi, deşi aşteptările erau foarte mari, datorită touroperatorilor amintiţi, în ultimele luni s-a înregistrat o creştere de circa 20% a numărului de turişti din Federaţia Rusă.
Anul trecut litoralul bulgăresc a primit circa 225.000 de turişti din Rusia. Aceştia vin cu curse aeriene tip charter care aterizează pe aeroporturile din Varna şi Burgas, preţul mediu al pachetului turistic este, pentru ei, ceva mai mare decât tarifele pentru un pachet similar oferit românilor, iar media de înnoptări este de circa 10 nopţi per turist.
Pe de altă parte, anul trecut, 340.000 de turişti români au ales litoralul bulgăresc.
Despre Travel Planner
Travel Planner este un proiect românesc, înfiinţat în 2007, o agenţie de turism specializată pe destinaţia Bulgaria. Din 2009, touroperatorul Travel Planner este membru al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). “De 6 ani, oferim eficient şi în siguranţă vacanţe în Bulgaria, la un preţ convenabil. Deviza noastră este We Plan. You Travel (Noi planificăm. Tu călătoreşti)”, subliniază Sebastian Constantinescu, directorul general al Travel Planner.
Touroperatorul Travel Planner a obţinut, de-a lungul timpului, mai multe premii şi distincţii atât în România, cât şi în Bulgaria, precum locul 1 în topul Camerei de Comerţ şi Industrie Suceava la categoria agenţii de turism, timp de mai mulţi ani, locul 1 in topul national CNIPMMR, diplome şi certificate de excelenţă din partea partenerilor – lanţurile internaţionale Melia şi Iberostar, lanţul bulgăresc Grifid Hotels etc. (Bulgaria), Premiul special pentru management eficient în dinamica de activitate a întreprinderii la Forumul IMM 2010 (Suceava) etc.
Site-ul Travel Planner are şi un forum de discuţii, de unde turiştii se pot documenta cu privire la calitatea hotelurilor şi a serviciilor. „98% din cei care ne-au scris (peste 5800), au recomandat serviciile noastre. Astfel suntem obligaţi să fim mai buni, dar ne place această provocare”, declară directorul general al Travel Planner.