Henri AppPort, prima aplicaţie de mobil destinată unui aeroport

  • galaxy-note4
30 Views

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) beneficiază, începând de vineri 24 octombrie 2014, de prima aplicaţie de mobil destinată pasagerilor Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Henri AppPort -, ce le oferă posibilitatea de a urmări pe telefonul mobil cursele aeriene de care sunt interesaţi, de a primi notificări în timp real în cazul în care situaţia zborului se modifică, dar şi de a beneficia de discounturi între 10% şi 20% la produsele din cafenelele, restaurantele şi barurile din aeroport.
galaxy-note4

Aeroportul Henri Coandă a avut anul trecut 7,65 milioane de pasageri. Anul acesta estimăm că vom depăşi mai mult decât semnificativ pragul de opt milioane de pasageri. Ne aşteptăm chiar la peste 8,2 milioane de pasageri. Asta înseamnă că avem în fiecare zi în aeroport peste 22.000 de pasageri, alături de însoţitorii lor şi angajaţii companiei, care îşi desfăşoară activitatea pe aeroport. În acest context, o aplicaţie care să ofere o sumă consistentă de informaţii pentru utilizatori este binevenită şi am ajuns astăzi ca, împreună cu Alpha Rocas, să lansăm această aplicaţie în mod oficial. Este prima aplicaţie de mobil destinată pasagerilor care utilizează serviciile AIHCB şi constituie o premieră naţională, dar şi europeană’, a declarat, vineri, directorul de comunicare al CNAB, Valentin Iordache, în conferinţa de lansare a aplicaţiei.

Potrivit acestuia, aplicaţia a fost dezvoltată pentru persoanele care doresc să-şi utilizeze optim timpul petrecut în aeroport, în condiţiile în care un pasager stă pe un aeroport în medie două ore. În acest sens, aplicaţia, care este disponibilă gratuit, dă posibilitatea utilizatorului să urmărească zborul de care este interesat pe propriul telefon mobil şi să primească notificări în timp real dacă situaţia se modifică (check-in deschis, boarding etc.). Astfel, călătorul este pregătit de îmbarcare în orice moment şi indiferent de locul unde se află în aeroport.

Henri AppPort indică poziţionarea pe harta aeroportului a cafenelelor, restaurantelor, magazinelor şi a spaţiilor de servicii (farmacie, coafor, rent-a-car, bancomat, standuri de ziare etc), dar şi traseul cel mai scurt către Aeroportul Henri Coandă sau starea vremii în Bucureşti şi în oraşul de destinaţie. În plus, utilizatorii aplicaţiei beneficiază în mod exclusiv de reduceri în toate cafenelele, restaurantele şi barurile din aeroport.

Avem şi o componentă de fidelizare, respectiv discounturile progresive. La prima descărcare (a aplicaţiei – n. r.) există un discount de 10% la toate produsele din cafenelele, restaurantele şi barurile din aeroport, urmând ca acesta să crească în baza acţiunilor pe care utilizatorul le face în cadrul aplicaţiei, cum ar fi share pe Facebook, şi se ajunge progresiv până la un nivel Platinum, de 20%. Oricum, mecanismul este încă la început şi îl vom studia şi vom vedea cum putem să-l îmbunătăţim’, a spus, la rândul său, directorul IT la Alpha Rocas România, Ştefan Şerbănescu. Aplicaţii similare sunt oferite pasagerilor şi pentru alte aeroporturi europene, precum Londra Heathrow, Munchen sau Atena.

Această aplicaţie oferă în primul rând în mod real informaţii despre situaţia curselor aeriene, informaţii privind poziţionarea pe harta aeroportului a serviciilor, dar şi a restaurantelor şi magazinelor; mă refer la spaţiile de servicii – frizerie, coafură, rent-a-car, farmacie, standuri de ziare etc. De asemenea, poate să primească informaţii concrete şi complete despre traseul cel mai scurt către aeroport, despre starea vremii în Bucureşti, dar şi la destinaţie. Prin intermediul acestei aplicaţii, se oferă informaţii, dar şi posibilitatea pasagerilor de a primi discounturi în restaurantele, barurile şi cafenelele din aeroport. Totodată, primesc informaţii privind localizarea pe hartă a acestora’, a spus Iordache.

Lansarea aplicaţiei are loc la şase luni după lansarea portalului web şi a paginilor de social media ale CNAB, astfel încât completarea cu o aplicaţie de mobil vine ca ceva firesc, normal, a apreciat el.
Iordache a adăugat că dezvoltarea aplicaţiei a costat circa 7.000 de euro, costurile fiind suportate de Alpha Rocas România, în condiţiile în care Aeroportul Henri Coandă este acţionar al companiei Alpha Rocas. Cu variantă atât în limba română, cât şi în engleză, aplicaţia este disponibilă pentru sistemele de operare Google Android şi Apple IOS şi poate fi descărcată gratuit.

„Este o aplicaţie intuitivă şi uşor de folosit şi a fost dezvoltată pentru a oferi o experienţă cât mai plăcută şi cât mai lipsită de stres pentru pasagerii noştri care tranzitează aeroportul. Toate informaţiile legate de zboruri şi de aeroport se vor regăsi în această aplicaţie. Prin aplicaţie, check-in-ul va fi mai uşor şi mai interesant. Pe viitor, aplicaţia se va îmbogăţi cu noi facilităţi”, Ştefan Şerbănescu.

El a afirmat că dinamica aplicaţiei va permite adăugarea de noi funcţionalităţi şi facilităţi, precum localizare indoor, fast-track etc. Această dezvoltare se va face într-un interval de 6 luni – 1 an.
”Dacă aplicaţia va avea succesul scontat, este posibil ca aceste termene să se reducă. Se face permanent o evaluare a impactului şi, în funcţie de aceasta, se iau în timp real şi deciziile necesare pentru ca experienţa pasagerului în aeroport să fie din ce în ce mai bună\’, a explicat Iordache.

Aplicaţia afişează tabela zborurilor, cu toate aterizările şi decolările momentului la care este accesată în telefonul mobil. Utilizatorul poate vizualiza orarul fiecărui zbor care decolează sau aterizează de/pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, cu actualizări în timp real. De asemenea, utilizatorul poate alege să urmărească un zbor şi astfel va putea vedea în timp real situaţia zborului şi informaţii detaliate despre acesta: la ce oră pleacă, la ce ghişeu se face check-in, de la ce poartă se face îmbarcarea, starea vremii în Bucureşti şi în oraşul de destinaţie etc.

Aplicaţia trimite în timp real notificări pe telefon cu modificări în situaţia zborului ales şi arată harta aeroportului, pe toate nivelurile, cu identificarea porţilor de îmbarcare, a punctelor de check-in, a spaţiilor de servicii, a restaurantelor, cafenelelor şi magazinelor. Utilizatorul va putea identifica mai uşor drumul cel mai scurt către zbor sau serviciile de care are nevoie în aeroport. De asemenea, sunt listate toate cafenele şi restaurantele din aeroport cu localizarea lor pe hartă. Utilizatorul află specificul lor, le poate evalua sau poate scrie recenzii.

Şi oferta de servicii a aeroportului este listată şi se arată localizarea lor – de la magazine, coafor, spaţiu de joacă pentru copii, la bancomate şi farmacie. Utilizatorul ajunge oriunde are nevoie în cel mai scurt timp.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. În 2013, pe cele două aeroporturi ale Capitalei, CNAB a înregistrat un trafic total de 7,65 milioane de pasageri.

Alpha Rocas România este parte a grupului Emirates/dnata. Compania a fost înfiinţată în anul 1993 şi are ca acţionari pe de o parte companiile TAROM şi Aeroporturi Bucureşti, iar pe de altă parte compania Alpha Flight Group. Societatea funcţionează pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din anul 1994, furnizând servicii de catering la bordul aeronavelor româneşti şi străine şi din anul 1998, servicii de alimentaţie publică prin intermediul barurilor, restaurantelor şi cafenelelor din Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Sursa stire: AGERPRES

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...