Sinaia – primul proiect de branding pentru serviciile turistice din portofoliul unei companii publice
Ieri am fost invitat de primaria Sinaia la o conferinta de presa in Sinaia. Eu am retinut asa:
1. Ca Sinaia trece printr-un proces de rebranding.
2. Ca se va construi o telegondola noua de la 1.400 la 2.000 m.
3. Ca va exista un nou centru de informare turistica, dar ca se va deschide in toamna.
4. Au lansat un autobus (33 locuri pe scaune) care pleaca de la Platou Izvor (zona Hotel MARA) – Centru – Telegondola. Tarif 2 lei/ pers. Program incepand cu orele 06:30 pana la 22:30, curse din 30 in 30 minute. Pana acum erau doar microbuze (14 locuri).
articol scris de Petre Dordea
_______________________________________________________________
Comunicat de presa
Transport Urban Sinaia, compania care administrează domeniul schiabil, transportul public, parcările și bazele sportive ale orașului, începe anul cu o nouă identitate de brand pentru serviciile sale. Rebranding-ul semnat de agenția Brandtailors vine în completarea schimbărilor majore de strategie și viziune ale companiei din ultimii patru ani și face parte dintr-un proces de transformare a organizației prin realizarea unor proiecte ample de modernizare ce vor fi derulate în 2015.
Principala noutate rezultată în urma procesului de rebranding constă în adoptarea unor noi identități pentru cele șase servicii publice aflate în portofoliul organizației: Pârtiile de Ski Sinaia, Gondola Sinaia, Bike Resort Sinaia, Transport Public Sinaia, Parcări Publice Sinaia și Facilități Sportive Sinaia.
La baza dezvoltării acestora au stat simplitatea și claritatea, obiectivele principale fiind de a oferi recognoscibilitate instantă și memorabilitate. Mai mult, au fost create și o serie de sloganuri și simboluri cheie care oferă emoție și dinamism identității vizuale.
În același timp, Transport Urban Sinaia își actualizează și identitatea de brand de companie. Aceasta are ca elemente centrale logo-ul care simbolizează relieful montan într-o manieră minimalistă și sloganul „Performanță Publică”, ce reflectă dezvoltarea rapidă și standardele de eficiență ale companiei.
Astfel, Sinaia va beneficia de o nouă imagine care reflectă dinamica stațiunii și calitatea serviciilor. În urma procesului de schimbare a identității va fi consolidată o strategie de comunicare pe termen mediu și lung, care să îmbunătățească considerabil experiența turiștilor. Acest proiect este inedit pentru o destinație de vacanță din România.
„În 2007, când am gândit această societate, mi-am dorit o companie publică, modernă și performantă. Modelul urmat de Transport Urban Sinaia a fost cel din vestul Europei, din regiuni turistice de importanță națională și internațională. Acolo, aceste companii, aflate într-un proces continuu de dezvolare și adaptare, oferă baza de infrastructură, dar și de credibilitate și siguranță, necesare turismului de calitate. Sper ca aceste standarde, pe care Transport Urban Sinaia le respectă și promovează, să fie piatra de temelie a turismului bine făcut, fie el regional sau național”, a declarat Vlad Oprea, Primarul Orașului Sinaia.
„În ultimii ani, Transport Urban Sinaia a trecut printr-o serie de schimbări strategice care au dus la o dezvoltare accelerată și la o îmbunătățire a perecepției oamenilor legate de serviciile publice pe care le oferim. Obiectivele majore pe care le avem pentru 2015 și 2016 ne vor ajuta să evoluăm și mai mult. În rândul companiilor publice am fost creativi și am propus noi abordări în multe activități și vrem să continuăm să inovăm. Astfel, adoptarea unei noi identități de brand care reflectă viziunea, misiunea, valorile și strategia TUS pentru următorii ani a venit ca un pas firesc în acest proces de transformare și de abordare strategică pe termen lung. Vom continua să îmbunătățim experiența localnicilor și a turiștilor care vizitează stațiunea Sinaia”, explică Bogdan Fălcescu, Director General Transport Urban Sinaia.
Anul acesta, Transport Urban Sinaia va începe construirea unei noi telegondole între Cota 1400 și Cota 2000. Proiectul reprezintă cea mai importantă investiție din istoria companiei, iar pentru finanțarea acesteia, compania a obținut un credit în valoare de 34.000.000 lei. Astfel, în sezonul următor de schi, turiștii vor beneficia de cel mai modern sistem integrat de transport pe cablu de pe Valea Prahovei.
Tot în 2015, compania și-a propus înlocuirea mijloacelor de transport de mică capacitate cu autobuze noi de până la 100 de persoane, îmbunătățirea sistemului de informare a consumatorilor prin instalarea unor panouri iluminate cu sisteme LED și dezvoltarea Bike Resort Sinaia, prin crearea a două noi trasee de downhill. În plus, toate mijloacele de transport în comun vor beneficia de conexiune Wi-Fi gratuită și vor fi personalizate cu noua identitate vizuală.
Procesul de rebranding a început în decembrie 2014 și urmează să fie implementat integral până în martie 2015. În urma finalizării proiectului, va fi elaborată strategia de comunicare pentru următorii trei ani având ca scop menținerea unei coerențe în comunicarea identității vizuale și a mesajelor asociate.
Galerie foto
Despre Transport Urban Sinaia:
Transport Urban Sinaia este o instiuție publică cu capital integral de stat, având drept unic acționar Consiliul Local Sinaia.
Transport Urban Sinaia (TUS) are o experiență de peste 6 ani în transportul public de persoane cu mijloace de transport în comun și pe cablu. Compania operează curse atât la nivel național, cât și internațional.
Transport Urban Sinaia administrează un patrimoniu în valoare de aproximativ 20 de milioane de euro, compus din: domeniul schiabil al orașului Sinaia, autobuze, microbuze, autocar, parcări, instalații de transport pe cablu (Telegondola Sinaia, Telescaunul Soarelui, Babyski Pârtia Nouă) și două baze sportive.
Despre Brandtailors:
Brandtailors este o companie de consultanță și design de brand care, în cei 10 ani de prezență pe piața din România, a lansat aproape 200 de proiecte. Filozofia companiei asupra proiectelor de branding și rebranding se rezumă la strategie, viziune, metodologie și eficiență.
Compania și-a pus amprenta asupra dezvoltării a peste 90 de brand-uri din 48 de industrii diferite. Țiriac Holdings, Agricola, Zuzu, Savana, Kandia, ROM, Grania, Azuga Apă de Izvor, Peak sau Teamnet sunt doar o parte dintre proiectele de branding premiate și apreciate la nivel internațional.