Bilant Targul de Turism al Romaniei martie 2015
Mii de romani si-au planificat vacantele acestui an la
editia de primavara a Targului de Turism al Romaniei
Cele mai bune oferte si destinatii turistice, prezentate de companiile din Romania si din strainatate, au captat, timp de patru zile, atentia celor 21.795 de vizitatori prezenti la editia de primavara a Targului de Turism al Romaniei, eveniment ce a avut loc in perioada 13-15 martie 2015, in Centrul Expozitional Romexpo.
Peste 260 de expozanti, reprezentand Consilii Judetene, agentii de turism, tour-operatori, organizatii si asociatii de turism nationale, regionale si internationale si-au promovat ofertele si serviciile, animand cele sase pavilioanele expozitionale. Pe o suprafata de 11.700 de metri patrati au expus companii din Romania si Bulgaria, Croatia, Grecia, Israel, Italia, Iordania, Moldova, Maroc, Malaezia, Polonia, Serbia, Spania, Turcia si Ungaria, gradul de internationalizare fiind de 34%, cu 7% mai mult decat la editia de primavara 2014. Dintre tarile mentionate, Bulgaria, Maroc, Malaezia, Moldova, Serbia, Turcia si Ungaria au avut participari oficiale internationale, fiind reunite in Pavilioanele C5 si C6.
„Ne-am bucurat de un numar mare de vizitatori la Rompexo in zilele targului, semn ca bucurestenii, si nu numai, si-au facut un obicei din a veni la Targul de Turism al Romaniei. De multe ori, turistii decid în timpul targului sau imediat dupa unde isi vor petrece urmatoarea vacanta. Cele mai cerute au fost destinatiile traditionale, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia. Rezervarile early booking au fost impresionante anul acesta si, implicit, pe durata targului, ele fiind mult mai mari decat in 2014. Vedeta litoralului ramane Mamaia, insa, se observa o crestere si pentru zona de Sud unde in special ofertele pentru familii cu copii au prins foarte bine”, a declarat Aurelian Marin, Presedinte Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – ANAT.
Cele mai vandute pachete au fost cele pe chartere, in destinatii precum Grecia, Turcia, Spania, Egipt, dar si circuitele in China, Antarctica si Africa de Sud. De asemenea, Bulgaria a fost una dintre cele mai cautate destinatii, pentru care s-au achizitionat multe pachete turistice, insa si pentru litoralul romanesc au existat foarte multe cereri. Persoanele cu varsta de peste 55 de ani au fost in cautarea programelor pentru seniori in Spania si Italia, iar tinerii au fost interesati de destinatii pentru a-si petrece luna de miere. In ceea ce priveste destinatiile exotice, Republica Dominicana a fost vedeta targului.
La editia de primavara a Targului de Turism al Romaniei, pentru prima data in istoria targului a fost organizata Bursa de Turism – un eveniment business to business, dedicat oamenilor de afaceri si consultantilor din domeniu, care au avut la dispozitie un spatiu special amenajat, unde au putut purta discutii si incheia contracte si parteneriate. O alta noutate a editiei de primavara TTR a constituit-o organizarea Saloanelor Nautic si Expo Sport si Agrement, unde vizitatorii au interactionat cu experti in domeniul nautic, au admirat ambaractiunile de agrement expuse si au putut asista si participa activ la competitii de ciclism, alergare, curse cu obstacole, turnee de tenis.
„Am fost incantat sa observ ca agentiile de turism din Romania si consiliile judetene dezvolta produse turistice atractive pe piata locala si, prin urmare, destinatiile interne au fost puternic reprezentate anul acesta la Targul de Turism al Romaniei. In plus, faptul ca a crescut procentul de firme expozante din strainatate ma face sa cred ca acestea au vazut potentialul turistului roman si isi doresc sa il atraga spre destinatii cat mai exotice, cu oferte cat mai atractive. Facand bilantul acestei editii, pot spune ca a fost una marcata de noutati, atat din partea noastra, a organizatorilor, cat si din partea expozantilor si sper ca acestea au fost pe placul publicului”, a declarat Catalin Trifu, Director General Romexpo S.A.
Targul de Turism al Romaniei, editia de primavara, a fost organizat de Romexpo impreuna cu partenerul strategic Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – ANAT si partenerii traditionali Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc – FPTR, Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania – OPTBR si Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural – ANTREC.
Targul de Turism al Romaniei isi asteapta vizitatorii la editia de toamna, ce va fi organizata intre 12-15 noiembrie 2015.