100 de agenți de turism au radiografiat Litoralul românesc
100 de agenți de turism au radiografiat Litoralul românesc
@ Master InfoTripul Bibi Touring a ajuns la ediția aniversară 10 @ Surprizele sezonului: stațiunea Venus și-a încheiat modernizarea și apar noile generații de antreprenori @ Topul stațiunilor de pe litoral @ Românii preferă hotelurile de 3 stele, urmate de cele de 4 stele
Pe Litoralul românesc sunt mai multe hoteluri renovate și plaje modernizate, iar Venus devine cea de-a doua stațiune modernizată aproape în totalitate, după Mamaia. De asemenea, acum, la început de iunie, gradul de ocupare pe litoral este cu mult mai mare decât anul precedent.
Acestea sunt câteva dintre concluziile celei de-a zecea ediții a Master InfoTrip-ului organizat de către Bibi Touring, unul dintre touroperatorii de top pentru vacanțele organizate în România. Acest infotrip a reunit peste 100 de agenți de turism din România și din Republica Moldova, care au vizitat toate stațiunile de pe Litoralul românesc, precum și Delta Dunării, între 26 și 31 mai. Agenții au avut ocazia de a vizita aproape 100 de structuri de cazare și au completat, la final, formulare de analiză a bazei de cazare de pe Litoral și din Delta Dunării.
”Pot să afirm, cu mândrie, că în cei 10 ani de când organizează infotripuri pe Litoral, Bibi Touring a asigurat educarea și informarea a peste 700 de agenți de turism, care au avut ocazia să verifice la fața locului starea rivierei românești, de la Mamaia până la Vama Veche. În acest an, marea surpriză a constituit-o stațiunea Venus, unde au fost modernizate majoritatea hotelurilor, iar media ca număr de stele este de 4 stele. Totuși am o observație, anume că profesioniștii din turism trebuie să poziționeze stațiunea înaintea hotelurilor.
Venus nu are încă un brand, o identitate proprie, așa cum are, de exemplu, de mai mult timp, Mamaia. Pe de altă parte, Jupiter începe să se poziționeze din ce în ce mai bine ca stațiune dedicată familiilor cu copii”, subliniază Adrian Voican, directorul general Bibi Touring.
Top 5 al vânzărilor Bibi Touring pe stațiuni, în 2015 este condus de Mamaia, urmată de Eforie Nord, Neptun, Saturn şi Venus, iar pe segmentul familii cu copii, topul este condus de Jupiter, Venus şi Saturn. Pentru Mamaia, vânzările au crescut cu 7% față de anul trecut, iar staţiunile Eforie Nord și Neptun păstrează aceeaşi poziţie ca şi anul trecut.
Turiştii români încep să prindă gustul confortului de 4 stele
Dacă acum cinci ani hotelurile de 2 şi 3 stele depăşeau 60% din preferinţele românilor, acum, 7 din zece turişti preferă hotelurile de 4 şi 3 stele, în timp ce la 2 stele mai merg doar 26% dintre aceştia.
Turiştii români devin din ce în ce mai sofisticaţi atât la serviciile de cazare, cât şi cele de masă, iar gradul de confort oferit de hotel reprezintă un factor decisiv în alegerea acestuia. Acesta este şi motivul pentru care acum, la început de sezon, aproape toate hotelurile lucrează la ultimele detalii pentru a oferi turiştilor o vacanţă perfectă
Iată care sunt principalele noutăți ale acestui sezon estival remarcate de către specialiștii Bibi Touring:
1. Plaja dintre stațiunile Venus și Saturn a fost modernizată
2. Jupiter tinde să devină NOUA stațiune dedicată familiilor cu copii, datorită parcurilor de agrement, a gratuităţilor la cazare şi masă pentru copii, a programelor de teatru şi de entertainment.
3. Venus este cea de-a doua stațiune complet modernizată după 1989, prima fiind, după
cum știm cu toții, Mamaia, a cărei modernizare a avut loc la începutul anilor 2000. După renovarea hotelurilor Melodia (4 stele) şi Vulturul (3 stele), în acest an se deschid sau se lucrează la renovarea hotelurilor Turqoise (4 stele), Ammon (3 stele), Cocorul, Pajura.
4. Faleza din Mamaia a fost renovată
5. În Mamaia sunt în curs de renovare hotelurile Patria și Unirea, care vor purta numele
”Grand Astoria”. Noua generație de proprietari a înțeles că structurile de cazare necesită
investiții pentru a deveni, în continuare, atractive și competitive.
6. Hotelul Modern din Mamaia a trecut la standardul ”ultra all inclusive”, o premieră
pentru Litoralul românesc.
Master InfoTripul Bibi Touring i-a avut ca invitați pe doi dintre ambasadorii turismului românesc: cunoscuții muzicieni Ovidiu Lipan ”Țăndărică” și Nicolae Voiculeț care, iată că de la renumitul concert de la Crucea Caraiman, susținut anul trecut, a ajuns la malul mării, alături de Bibi Touring. De asemenea, Bibi Touring a prezentat agenților și hotelierilor prima Bibi Enciclopedie a vacanțelor în România, o lucrare ambițioasă, dedicată profesioniștilor din turism.
Specialiştii Bibi Touring au efectuat şi o analiză a numărului de hoteluri de pe litoralul românesc, în funcţie de numărul de stele şi distribuţie per staţiuni. Am luat în considerare doar structurile de cazare cu funcţiune de hotel. La ora actuală, pe litoralul românesc sunt autorizate, în total, peste 800 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, apartamente în regim hotelier, bungalouri, pensiuni).
Astfel, pe litoralul românesc, dintr-un total de 323 de hoteluri, 9 hoteluri sunt de 5 stele, 56 de 4 stele, 152 de 3 stele, 99 de 2 stele şi 7 de 1 stea. Cele mai multe hoteluri de 5 stele se află în Mamaia şi Mamaia Nord (6) – care, de altfel, este şi cea mai mare staţiune de pe litoralul românesc, raportat la capacitatea de cazare, cele mai multe hoteluri de 4 stele, tot în Mamaia şi Mamaia Nord (29), la fel ca şi la categoria de 3 stele (40), iar la 2 stele, sunt la egalitate Mamaia/Mamaia Nord şi Neptun-Olimp (18).
La ora actuală, pe litoralul românesc sunt 18 hoteluri sau complexuri care oferă servicii all-inclusive, dintre care 8 în Mamaia, 2 în Eforie Nord, 2 în Jupiter, 1 în Neptun, 3 în Venus, 1 în Saturn şi 1 în Vama Veche.