Italia este cea mai apreciată destinaţie din Europa pentru city break-uri

  • city-tour-roma
96 Views

Italia se află în topul destinațiilor din Europa care au primit cele mai bune recomandări din partea turiștilor din întreaga lume pentru petrecerea de sejururi scurte de maxim 3 zile, conform celei de-a doua ediții a celui mai complex studiu la nivel internațional despre piața turismului, The Global Tourism Monitor.
city-tour-roma
Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Asociația Global Market Research (www.agmr.com) în prima jumătate a anului 2015, pe un eșantion de 16.800 de respondenți din 24 de țări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu și oferă informații despre 111 destinații turistice.

După Italia, la diferență foarte mică, se află insulele din Grecia și Finlanda, departajate de fruntașa clasamentului de doar câteva zecimale. România se află pe locul 23 în topul celor mai apreciate destinații din Europa pentru sejururi scurte, situându-se înaintea unor țări precum Muntenegru și Bulgaria. Cei mai mulți dintre turiștii străini care au ales România pentru un sejur scurt au fost motivați de vizitarea de obiective turistice și de experiențele turistice noi, și doar într-o mică măsură de cunoașterea culturii locale.

TOP 10 cele mai recomandate destinaţii din Europa pentru sejururi scurte

Loc

Tara

Scor*

1

Italia

51

2

Grecia – Insule

51

3

Finlanda

51

4

Austria

50

5

Portugalia

47

6

Cehia

44

7

Irlanda

44

8

Spania

42

9

Franţa

41

10

Olanda

41

**România = 22, Muntenegru = 20, Bulgaria = 19

*Scorul (NPS = NET PROMOTING SCORE) este un indicator de măsurare a popularităţii unei destinaţii, care ia în considerare gradul în care turiştii ar recomanda-o pentru petrecerea vacanţei şi se calculeaza ca diferenţa de puncte procentuale dintre promoteri (turiştii care acorda note mari, între 8-10) și detractori (care acorda note mici între 0-6).

Dacă Italia este vedeta sejururilor scurte, cea mai recomandată destinație de vacanță din Europa pentru vacanțe de lungă durată este Norvegia (70), urmată de Suedia (66) și Austria (62). Cea mai puțin apreciată destinație atât pentru city breaks, cât și pentru vacanțe lungi (minim 4 nopţi) este Ucraina (-51). La capitolul vacanțe mai lungi, România se află pe locul 24, pe locurile imediat următoare aflându-se Ungaria, Finlanda și Bulgaria.

Intenţii de vacanţă

Spania se află în topul țărilor din Europa în care turiștii își doresc să meargă în vacanță în 2015. Deși mai bine promovate decât Spania, Franța și Italia sunt următoarele destinații vizate de turiști pentru vacanță anul acesta. Dacă 8% dintre turiștii din întreagă lume au au văzut reclame sau oferte turistice despre Spania, procentul se ridică la 13% când vine vorba despre Franța și Italia. Deși Bulgaria are un scor mai mic decât România în ceea ce privește recomandările turiștilor care au vizitat această țara, la nivel de marketing turistic situația se inversează. Bulgaria este mai bine promovată decât România, 4% dintre străini au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinație în comparație cu 2% pentru România. Doar 1% dintre turiștii străini iau în considerare petrecerea vacanței în România în 2015.

Top 10 destinaţii de vacanţă din Europa vizate pentru 2015

Loc

Tara

%

1

Spania

12%

2

Italia

10%

3

Franţa

10%

4

Grecia

7%

5

UK

7%

6

Austria

6%

7

Turcia

5%

8

Croaţia

4%

9

Belgia

3%

10

Cehia

3%

Mercury Research este o companie de cercetare de piață de top din România, prezentă pe piața din România din anul 1994. Compania oferă soluții pentru cunoașterea în profunzime a pieței, optimizarea produselor, îmbunătățirea operațiunilor și eficientizarea comunicării.

Global Market Research: Înființată în 1986, Global Market Research este una dintre cele mai mari rețele de agenții independente de cercetare de piață, reunind 28 de companii de renume din întreaga lume. Global Market Research îmbină experiența globală de industrie cu resursele locale pentru a oferi servicii de cercetare de piață și de consultanță la cele mai înalte standarde în orice colț al lumii. În România, Global Market Research este reprezentată exclusiv de Mercury Research.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...