Conferinta de presa ANAT, discutii cu privire la marirea capitalului social
Povestea este foarte simpla. De 25 de ani exista o asociatie care se numeste ANAT. In traducere libera Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – o asociatie profesionala care este una dintre cele mai mari, mai active si mai importante asociatii de turism din Romania.
De curand a luat fiinta o alta asociatie de turism care apara interesele agentiilor de turism. Se numeste PNAT, adica Patronatul National al Agentiilor de Turism. Ambele asociatii au un reprezentant in consiliul consultativ de la ANT (Autoritatea Nationala de Turim). Cei de la PNAT au aflat ca in viitoare lege a turismului (care probabil va fi votata in 2016) exista o propunere facuta de ANAT ca agentiile de turism sa aiba capital social de minim 25.000 RON (adica 250 miliane lei vechi) si au dat urmatorul comunicat. Raspunsul ANAT-ului a fost acesta.
Presa este libera si impartiala! si asa trebuie sa si ramana. Nu suntem noi in masura sa va spunem cine a gresit si cine nu? dvs. alegeti daca vreti sa mergeti in barca ANAT-ului, in barca PNAT-ului sau a nimanui.
Astazi dimineata a avut loc o conferinta de presa organizata de ANAT, la care am avut onoarea si placerea sa participam. Din partea ANAT-ului au luat cuvantul dl. Remus Visan, dl. Dan Goicea – presedinte ANAT regiunea Bucuresti, dl. Aurelian Marin – presedinte ANAT si dl. Liviu Moraru – secretar general ANAT.
Va spicuim mai jos cateva detalii de la aceasta conferinta:
Aurelian Marin
– suntem cea mai puternica asociatie, avem o vechime de 25 de ani, avem peste 500 de membrii; peste 80 % din cifra de afaceri a agentiilor de turism sunt agentii de turism membre ANAT.
– toate actiunile noastre au ca scop interesele membrilor nostri
– se discuta pe tema „Legea Turismului” .. nu va iesi o lege fara ca ANAT sa aiba un punct de vedere.
– noua directiva europeana cere ca pachetele turistice sa fie asigurate in totalitate (rolul este de a asigura protectie totala turistilor).
– ideea mariri capitalului social este venita din sanul industriei
– se intra foarte simplu intr-o zona unde exista risc
– cineva care intra in industria turismului trebuie sa demonstreze ca are putere financiara
– cineva a intrebat in sala „de ce acum”?.. iar dl. Aurelian a raspuns ca aceasta propunere este votata in AGA ANAT inca din martie 2014 🙂
Dan Goicea
– ANAT-ul comunica prin comunicate de presa cu membri, dar au fost si multe intalniri informale in toata tara.
– nu intodeauna de pe un site de rezervari, poti sa primesti toate informatiile, de multe ori sunt si informatii ascunse.
– aceasta decizie a rezultat in urma consultarii cu membrii ANAT
– am considerat ca aceasta este cea mai buna metoda pt a putea sa continuam activitatea
Remus Visan
– noi agentiile de turism intermediem servicii
– scopul nostru este sa ne asiguram ca serviciile noastre sunt de calitate; activitatea noastra trebuie sa fie in favoarea turistului
– acest capital social va fi marit! marirea capitalului social se poate face si prin adaugarea unei masini sau a unui apartament pus pe firma
– unul din criteriile pentru obtinerea asigurarii este gradul de capitalizare
– nu ne dorim ca agentiile de turism sa dea faliment!
– vrem sa dispara agentiile de turism de apartament, care cu 200 lei deschid o agentie de turism
– vrem sa vedem agentii de turism serioase pe piata
– in Bulgaria licenta costa 500 Euro, in Turcia este obligatoriu prin lege sa fii membru TURSAB, iar cotizatia este de 15.000 Euro; asemanator este si in Polonia sau Ungaria.