Cat au cheltuit romanii de revelion

61 Views

Peste 155.000 de români au cheltuit 36 de milioane de euro pe vacanțe de Revelion în țară și în strainătate

Peste 147.000 de români și-au petrecut Revelionul în stațiunile din țară, în scădere cu 3,5% față de anul trecut, cheltuind aproximativ 140 milioane de lei, cu 1,5% mai puțin comparativ cu anul precedent. În străinătate au călătorit, prin intermediul agențiilor de turism, pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă, din acest an, aproape 8200 de turişti, în scădere cu 5% față de anul 2015. Aceştia au cheltuit în afara țării, numai pentru servicii turistice, 4.8 milioane euro, sumă aproximativ egală cu cea din anul anterior.

Sfârşitul de an a fost marcat de evenimente politice, economice şi sociale atât pe plan intern cât şi extern, care i-au afectat pe românii și i-au determinat să reconsidere deplasările, în perioada sărbătorilor de iarnă, fapt dovedit de scăderea numărului de turiști.

Se menţine şi în acest an, tendința a turiștilor de a alege mai ales destinații în România, tendință care se va păstra pe tot parcursul anului 2016, datorită conjuncturii politice internaționale și a siguranței pe care o oferă țara noastră ca destinație de vacanță.

SITUAŢIE ESTIMATIVĂ a locurilor* vândute pentru REVELION 2015/2016 în România:

*locuri clasificate
revelion2016-romania

Revelionul în România
Evenimentele din ultima parte a acestui an au influențat turiştii români, unii dintre ei renunţând să-și planifice o vacanță de Revelion. Chiar dacă destinațiile cu tradiție au fost arhipline, totuși la nivel național  s-a înregistrat o scăderea a numărului de turişti, cu aprox. 3,5% față de anul trecut. Nu toate destinaţiile interne au înregistrat scăderi. Peste 28.000 de romani au ales să petreacă sărbătorile în staţiunile balneare,în creștere de aprox. 4%, fata de anul trecut. Creşteri s-au înregistrat pe litoral şi în Delta Dunări.

În continuare, cel mai mare  număr de locuri vândute se înregistrează  în turismul rural, unde 52.000 de turişti au preferat să-şi petreacă Revelionul la pensiuni, însă cu 8% mai puţin faţă de anul trecut.

Scăderi s-au înregistrat şi în zonele montane, unde 36.000 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa la munte, în scădere cu 2% fata de anul trecut. Pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României, au plătit peste 30.000 de persoane în scădere cu aproximativ 5% față de anul anterior.

În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada sărbătorilor, se constată că acestea au crescut față de anul anterior cu o medie de 5%. Astfel,  romanii au cheltuit peste 140 milioane de lei pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în scădere cu 2% față de anul anterior.

Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina.

Revelionul în străinătate

revelion2016-strainatate
Românii care au ales să își petreacă vacanța de sărbători în străinătate, au avut de ales între destinații de schi și sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în orașe europene și destinații exotice îndepărtate.

Chiar dacă au beneficiat de un număr mare de zile libere, mai puţini romani au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Astfel, numărul celor care au petrecut sărbătorile de iarnă în alte ţări a scăzut cu aproximativ 5% față de anul 2015, ajungând la 8180 de turişt, aceștia cheltuind cu 1,4% mai mult față de anul trecut. Cei mai mulți și-au cumpărat pachete pentru destinații de schi și sporturi de iarnă în Austria, Franța, Italia, Slovenia, Bulgaria.

Se remarcă o scădere a interesului pentru destinații tip city-break, dispariția solicitărilor pentru ţările din zona Orientului apropiat si mijlociu, creșterea interesului pentru destinații îndepărtate. Au apărut destinații noi precum Bahamas, Jamaica, Australia, Africa de Sud, Vietnam, Dubai. S-a înregistrat un interes crescut pentru Republica Dominicană, Maldive, Mauritius, Mexic, Brazilia.

Turism semi-organizat şi rezervările online
Numărul turiştilor romani care îşi cumpăra servicii turistice folosind sisteme de rezervări online este în continuă creştere. Aceştia rezervă în special bilete de avion şi cazări în destinaţii externe, renunţând la serviciile de masă şi agreement, specifice perioadei.

Concluzii
 Evenimentele pe plan intern cât și extern au dus la o uşoară scădere a numărului de turiști, față de anul trecut.
Schimbarea mentalităţii privind gestionarea banilor şi a timpului liber face ca mulţi români să renunţe la vacanţa de iarnă şi să strângă banii pentru a achiziţiona mai multe sejururi sau city-break-uri în restul anului.
Vremea neobişnuit de caldă din decembrie, nespecifica acestei perioade, a determinat  întârzierea  sau chiar anularea rezervărilor pentru Revelion.
Conştientizarea romanilor privind normele de siguranţă i-a determinat pe aceștia să fie mai precauţi în alegerea locaţiei pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă.

În perioada următoare preţurile vor scădea cu aproximativ 30-50%, ceea ce ne îndreptăţeşte să apreciem că sezonul de iarnă se va prelungi până în lună martie, dacă luăm în calcul prognoza meteo favorabilă practicării sporturilor de iarnă.

*Aceste date sunt aproximative, au fost obţinute pe baza datelor furnizate de INSSE, a estimărilor furnizate de membrii FPTR şi a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism şi au fost analizate de Federaţia Patronatelor din Turismul Romanesc şi de Organizaţia de Marketing Turistic din România.

FEDERAŢIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMÂNESC

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...