Cum ar trebui să se pregătească agențiile de turism pentru călătorul din România
Bucureşti, 28 aprilie 2016 – DWF, agenţie digitală specializată în servicii de optimizare SEO, prezintă o analiză despre ce caută românii atunci când doresc să aleagă o destinaţie de vacanţă. Perioada marilor investiții în vacanțe, marcată de sezonul estival, începe anul acesta cu o combinație între sărbătoarea Paștelui și Ziua Internațională a Muncii. Dacă în ceea ce privește vacanțele interne mijloacele de transport sunt diversificate, de la mașina personală la tren sau împărțit mașina cu altcineva, în deplasarea în alte țări sunt preferate cursele aeriene.
Astfel, la nivel national, cele mai multe plecări sunt remarcate, în ordine, pentru aeroporturile din Bucureşti, Cluj şi Timişoara, iar la polul opus, cele mai puţine sunt din Baia Mare, Satu Mare şi Tulcea. Analiza DWF arată că cei mai mulţi români care caută pe Internet să-şi rezerve bilete de avion sunt din Bucureşti, urmaţi de Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov și Constanţa. Totuși, românii nu caută specific bilete către destinația în care vor să ajungă, cum ar fi „bilete de avion londra“, ci utilizează destul de des formula generală, „bilete de avion“. Printr-un motor de căutare, ajung la site-uri specializate în vânzarea acestora.
Care este profilul călătorului român
În acest context, DWF vine în ajutorul agențiilor de turism și agenților de travel, cu o serie de sfaturi care îi poate ajuta să apară mai sus în căutările online și pe rețelele sociale. Aceștia se adresează, în România, unei piețe potențiale de aproximativ șapte milioane de căutări lunare, vârful interesului fiind în iulie. De asemenea, DWF a observat că în primele trei luni din 2016 numărul de accesări pe versiunile de mobil ale site-urilor de turism a crescut cu 48% față de perioada similară de anul trecut, în timp ce timpul mediu petrecut pe acestea a scăzut cu 7% (posibile cauze: viteze mai bune de încărcare și experiențe de utilizare mai bune, care duc la o navigare mai eficientă). În final, volumul de căutari pe cuvinte din categoria turism în această perioadă a crescut cu mai mult de 50% față de anul trecut.
În 2016, s-a vorbit foarte mult despre conținutul video pe care oamenii îl consumă și cei din industria de travel ar trebui să știe că YouTube este folosit de 42% din persoanele care se documentează online pentru o vacanță. Conținutul video este deosebit de influent în primele etape de documentare. Și românii sunt indeciși asupra unui brand (agenție de turism) când planifică o vacanță, astfel că 77% iau în calcul cel puțin două sau mai multe surse. În ceea ce privește achiziția de bilete de avion, 57% din călătorii de tip leisure nu sesizează diferențe majore între agențiile care le oferă, procentul fiind similar, deși puțin mai mic, în cazul călătorilor de tip business. Un alt aspect important este că 21% din călătorii de business sunt dispuși să schimbe agenția de turism cu care lucrează, dacă primesc de la alt furnizor recomandări mai potrivite preferințelor lor.
Cum poate profita industria de travel de online
În acest cadru al comportamentului cumpărătorilor, DWF sfătuiește agențiile de turism să fie atente la preferințele oamenilor, în toate cele patru categorii de micro-momente care apar pe parcursul alegerii unei vacanțe. Acestea sunt I-want-to-get-away (decizia de a pleca într-o vacanță), I-want-this-trip-to-be-perfect (planificarea călătoriei), I-want-to-book-it (achiziția efectivă) și I-want-to-make-the-most-of-it (când oamenii caută și experiențe noi în călătorie). În acest context, agenția trebuie să ofere plus valoare pentru fiecare dintre aceste puncte.
Firesc, agențiile și agenții de travel trebuie să se asigure că interfața online este la cel mai înalt nivel, de la optimizare pentru mobil la uzabilitate și că informațiile oferite sunt suficiente și ajută oferta să fie luată în calcul de cumpărător. Ajută foarte mult și ușurarea de detalii redundante a formelor de contact sau solicitare de informații suplimentare. În plus, clienții apreciază răspunsurile prompte și notificări prin SMS sau mail, când solicită date suplimentare. În cazul actelor de promovare, miza este acum pe conținut video și agențiile pot beneficia din plin de noua tendință în online. În final, elementele post vânzare sau post vacanță sunt importante, cum ar fi solicitarea de feedback de la client sau testimoniale care pe viitor să fie integrate în site.
Despre DWF
DWF este o agenție digitală specializată în SEO şi online reputation management (ORM). Soluțiile ORM ale companiei sunt gândite și perfecționate pentru categorii de profesioniști, precum medici, avocați, manageri, politicieni, artiști sau companii. În portofoliul DWF se numără clienţi precum Tui TravelCenter, J’Info Tours, Sendo, eMenatwork, AutoHut, Flori de Lux, Herbagetica, ConsultaClick, Clinica Trident sau Clinica Zetta.