Aurelian Marin: 2016 va fi cel mai bun an de dupa revolutie pentru litoralul romanesc

36 Views

Creştere de minim 5% per total a cererii pentru litoral faţă de anul precedent

În acest an sunt 2000 de camere în plus pe sistem all inclusive, totalul fiind de 5000

Sezonul 2019 va beneficia de plaje lărgite pe tot litoralul

Sezonul de vară 2016 merge foarte bine pentru litoralul românesc. Este un context întreg care ne favorizează, ţinând cont şi de conjunctura turistică internaţională. Mai mulţi români preferă să-şi petreacă vacanţele în România, dar, pe de altă parte, şi mai mulţi turişti de pe alte destinaţii aleg Litoralul nostru. În plus, mult mai mulţi turişti români au optat pentru servicii all inclusive, înainte alegând Bulgaria şi alte destinaţii. Motivul? Preţuri similare, ajung mai repede la destinaţie şi, nu în ultimul rând, se simt ca acasă”, subliniază Aurelian Marin, directorul general al „Paradis Vacanţe de Vis”, unul din primii trei touroperatori specializaţi pe Litoralul românesc.
Statiunea-Mamaia

Mai mult All Inclusive şi facilităţi suplimentare

În acest an sunt 2.000 de camere în plus pe sistem all inclusive, totalul fiind de 5000. La ora actuală, Litoralul românesc are 22 de hoteluri all inclusive, din Năvodari până în sudul litoralului, în acest an încă 6 hoteluri adoptând acest sistem.

Multe hoteluri au adus facilităţi suplimentare pentru turişti, precum piscine, locuri de joacă, animaţie. Potrivit „Paradis Vacanţe de Vis”, din acest motiv unele hoteluri au recurs la uşoare creşteri de tarife justificate iar altele au păstrat tarifele, pentru a atrage şi mai mulţi turişti.

Parcul de Aventură Paradis Land din Neptun şi Aqua Park-ul din Eforie Nord sunt la turaţie maximă, ca grad de ocupare. În momentul de faţă, acestea sunt mult mai solicitate de către turişti decât anul precedent”, subliniază Aurelian Marin.

Aurelian Marin

Aurelian Marin

Potrivit consultanţilor „Paradis Vacanţe de Vis”, lărgirea plajelor încă nu a influenţat notabil sezonul, deoarece acest proiect nu au fost promovat foarte mult. Încă nu s-a conştientizat importanţa lărgirii plajelor, atât la nivel de asociaţii, cât şi pe partea de promovare. Turiştii vor conştientiza acest aspect la faţa locului, iar de anul viitor avantajele plajelor lărgite vor fi mult mai popularizate.

În toamna anului 2016 va continua proiectul lărgirii plajelor, pornind de la Eforie Nord până la Vama Veche inclusiv. Finalizarea este preconizată să aibă loc în toamna sezonului 2018, deci sezonul 2019 va beneficia de plaje lărgite pe tot litoralul!

Litoralul românesc în cifre şi topuri

Topul staţiunilor în funcţie de numărul de turişti şi de gradul de ocupare:

  1. Mamaia

  2. Eforie Nord

  3. Venus.

Preferinţele turiştilor români: 3 şi 4 stele.

Hotelurile de 2 stele sunt din ce în ce mai puţin cerute, chiar şi cele renovate dar fără facilităţi gen recepţie, mic dejun, piscină. Hotelurile de 5 stele sunt oricum mai puţine, mai scumpe, destul de elitiste.

Topul cererii după tipul de servicii alese

  1. Mic dejun

  2. Servicii de cazare

  3. All inclusive

  4. Half board sau full board (se cer din ce în ce mai puţin)

Topul tipurilor de rezervări

  1. Rezervările normale

  2. Rezervările Early Booking (30%)

  3. Rezervările last minute – în scădere, mai sunt folosite pentru turismul de week-end.

Acest an este mai problematic în privinţa rezervărilor pentru weekend, deoarece, în special în vârful de sezon, sunt multe rezervări pe sejururi. Pe de altă parte, turistul de weekend îl completează pe cel de sejur şi lasă mai mulţi bani.

Lunile iulie şi august vor fi mai aglomerate, dar hotelierii mai păstrează camere şi pentru turiştii de weekend.

Litoralul a înregistrat creşteri ale vânzărilor atât în regim early booking, cât şi acum. Estimez o creştere de minim 5% per total a cererii pentru litoral faţă de anul precedent. Şi încasările vor fi un pic mai mari, pentru că unele hoteluri au mărit tarifele datorită îmbunătăţilor (piscine, locuri de joacă, animaţie) şi avem 2000 de camere all inclusive în plus. Cred că 2016 va fi cel mai bun an de după Revoluţie pentru Litoralul românesc!”, mai subliniază Aurelian Marin.

În sudul Litoralului există hoteluri care au inclus în oferta lor de servicii o intrare gratuită în Parcul de Aventură Paradis Land din Neptun, o dată pe sejur. Cererea pentru Litoralul românesc a început să crească constant, de la an la an, începând cu 2012.

De unde vin şi ce preferă turiştii străini

Numărul turiştilor străini este în creştere iar majoritatea vin din: Israel, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia dar şi din Grecia, datorită conexiunilor cu aeroportul Constanţa. Conexiunile aeriene cu Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu din Constanţa contribuie decisiv la creşterea fluxului de turişti străini, un exemplu important fiind seria de curse charter dinspre Israel (3 pe săptămână), operate în perioada iunie-septembrie.

Media de buget per turist străin: 100 de euro fără transport, pe zi.

Aceştia aleg excursii opţionale de o zi de genul Delta Dunării, Bucureşti, Balcik (Bulgaria), seri tradiţionale româneşti, degustări de vinuri Murfatlar, turul Constanţei.

Despre Paradis – Vacanţe de vis”

Aflată la aniversarea a 17 ani de existenţă, agenţia de turism “PARADIS – VACANŢE DE VIS“ reprezintă astăzi unul dintre primii 3 touroperatori din România pentru litoralul românesc al Mării Negre şi unul dintre cei mai importanţi pentru Bulgaria. Anul acesta, peste 80.000 de turişti îşi petrec vacanţa pe litoralul românesc prin “PARADIS – VACANŢE DE VIS”.

Pentru a oferi servicii de calitate, consultanţii „Paradis – Vacanţe de vis” îşi îndreaptă eforturile, an de an, în următoarele direcţii:

1. Alegerea şi selectarea atentă a locaţiilor şi hotelurilor.

2. Negocierea activă (chiar agresivă uneori) a contractelor, astfel încât să poată oferi clienţilor şi partenerilor cele mai bune tarife, facilităţi şi oferte speciale.

3. Îmbunătăţirea comunicării cu clienţii şi partenerii de afaceri prin implementarea pe site a modulului de rezervări directe, participarea, an de an, la târgurile importante de profil, editarea de broşuri, cataloage şi alte materiale publicitare, prezenţa activă pe internet, radio şi TV, concursuri atractive, organizarea de info-trip-uri în România şi străinătate etc.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...