Povestea Forumului de Incoming
Interviu cu Petre Dordea – fondator al portalului de turism InfoTravelRomania.ro
despre Forumul de Incoming by Cristi Pitulice de la vinland.ro
1. Cum a apărut ideea organizării unui forum de turism?
Dordea Petre: Ideea nu a fost a mea! 🙂 a fost a lui Traian Badulescu.
Ideea unui forum de turism s-a nascut in mintea lui Traian Badulescu (Managing Partner Innovation Travel – firma de PR si organizari evenimente). Mai exact, in 15 mai 2014 a avut loc editia pilot a „Romanian Travel Forum”. Un forum despre turismul romanesc.
Evenimentul a avut loc la restaurantul Elisabeta din Bucuresti. Un eveniment deosebit de frumos (speakeri si prezentarile lor) dar din pacate intr-o sala de 400 de locuri eram 40 de persoane. Trist , dar adevarat.
http://travelomania.ro/show-product/397
Pentru ca il cunosc pe Traian de 20 de ani, i-am propus sa facem impreuna acest eveniment. De ce? Pentru ca eu am foarte multe conexiuni in TURISM si o mare pasiune pentru acest domeniu. Am „uitat” sa semnam un contract de parteneriat (ca suntem 2 firme care organizeaza acest forum) si am trecut la treaba. Am anuntat din nou acest forum pe 25 septembrie 2014 ca fiind editia I. Seara era programata o gala unde sa inmanam diplome si sa oferim o masa gratuita la Restaurantul Elisabeta pentru 150 persoane.
A urmat apoi dosarul depus de Traian la ANT pentru finantarea evenimentului.
Raspunsul celor de la ANT ( Razvan Filipescu – Presedinte ANT si Mirela Matichescu – Vicepresedinte ANT) a fost urmatorul: va dam finantarea numai daca ii dati o tema! De exemplu incoming. Pe moment eu am fost cel mai suparat. Nu mi se parea in regula ca cineva sa vina si sa ne schimbe denumirea forumului/ evenimentului. Apoi m-am obisnuit cu ideea si a inceput sa imi placa. Nu stiam nimic despre incoming.
A doua zi am schimbat denumirea evenimentulului: „Romanian Travel Forum” a devenit „Incoming Romania Travel Forum”. Dovada este si denumirea paginii de prezentare a evenimentului: http://www.infotravelromania.ro/romaniantravelforum.html
Atunci am inceput sa studiez un pic acest segment. E foarte complex. Am stat toata vara in mesaje pe e-mail, telefoane si pe Facebook. Am facut si un grup inchis pentru acest forum (are 1.524 de membri) https://www.facebook.com/groups/forumuldeincoming/
Eu m-am ocupat de promovarea evenimentului si de invitatii (site, facebook, bannere online, o parte din partenerii media, fotograf eveniment, filmare eveniment, premii tombola) iar ei s-au ocupat de sala, contractul cu ANT si lista de speakeri. Am muncit foarte mult pentru prima editie, insa satisfactia a fost mare: au fost prezenti circa 300 de oameni in sala.
Editia I. Data: 25 septembrie 2014. Organizatori: Innovation Travel si InfoTravelRomania.ro . Numar participanti: 300. Intrare libera.
Loc de desfasurare: Resataurantul Elisabeta din Bucuresti.
Mai multe detalii: http://www.infotravelromania.ro/romaniantravelforum-editia1.html
Editia a II-a. Data: 26 martie 2015. Organizatori: Innovation Travel si InfoTravelRomania.ro . Numar participanti: 200. Taxa de intrare: 50 lei/ persoana.
Loc de desfasurare: Resataurantul Elisabeta din Bucuresti.
Mai multe detalii: http://www.infotravelromania.ro/romaniantravelforum-editia2.html
Editia a III-a. Data: 10 decembrie 2015. Organizatori: Innovation Travel si InfoTravelRomania.ro . Numar participanti: 150. Intrare libera.
Loc de desfasurare: Amfiteatrul Albastru, Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
Mai multe detalii: http://www.infotravelromania.ro/romaniantravelforum.html
Scopul acestui forum este sa discutam despre INCOMING si sa incurajam agentiile de turism sa faca INCOMING. In 2016 nu am reusit sa ne mai intelegem si nu am mai organizat editia a IV-a. Intr-un final am reusit sa ne despartim prieteni cu conditia ca ei sa faca „Incoming Romania Travel Forum” si eu „Forumul de Incoming”. Se pare ca vor face si ei forumul lor pe 2 martie 2017 in Bucuresti.
Editia a IV-a. Data: 21 ianuarie 2017. Organizator: InfoTravelRomania.ro . Numar participanti: 150. Taxa de intrare: 20 lei
Loc de desfasurare: SANCONFIND SRL Campina.
Mai multe detalii: http://www.infotravelromania.ro/forumincoming.html
Datorita succesului de la prima editie mi s-a propus de catre Ciprian Slemco din Bucovina sa fac si „Forumul Ghizilor de Turism” (care acum a ajuns la a treia editie), si de catre Florina Ioanid sa facem „Forumul de Turism Ecvestru”. Acum sunt trei 🙂
La Forumul de Incoming discutam despre incoming, la Forumul Ghizilor discutam despre ghizi si incercam sa rezolvam problemele ghizilor (doua au fost rezolvate: realizarea unei baze de date cu ghizi de turism online si eliminarea cnp-ului de pe ecuson), iar la Forumul de Turism Ecvestru discutam/ promovam turismul ecvestru.
Ideea de a face un Forum de Incoming nu a fost nici a mea si nici a lui Traian Badulescu, a fost a ANT-ului. A fost un eveniment organizat impreuna, pe care in 2017 il facem separat.
Cum a fost primit de jucătorii din piaţă?
Dordea Petre: unii au fost foarte incantati de eveniment (pentru ca in sfarsit putem discuta liber, putem spune verde in fata ce gandim noi despre incoming), altii l-au criticat si au spus ca acest eveniment/ discutii sunt un fel de „susanele” si apoi nu se intampla nimic (ramane cum am stabilit).
Există implicare din partea autorităţilor, interes? Care a fost gradul lor de implicare?
Dordea Petre: Sigur ca da! La prima editie a existat o finantare din partea ANT-ului. Au fost prezenti: Mirela Matichescu Vicepresedinte ANT si George Brezoi Secretar de stat. La editia a doua a participat: Mirela Matichescu – Vicepresedinte ANT. La editia a III- a a participat Anca Nedea – presedinte ANT. La editia a IV-a noul ministru al turismului a fost invitat insa a raspuns ca are alte prioritati pentru luna ianuarie: organizarea ministerului si implementarea programului de guvernare.
A cata editie este?
Dordea Petre: daca ne gandim ca evenimentul are o alta denumire ar fi editia I, daca luam in considerare ca am organizat impreuna acest eveniment urmeaza editia a IV-a.
Dar pe cine intereseaza? Important este sa discutam , sa descoperim probleme, sa gasim solutii si sa creasca numarul de turisti straini care ajung in Romania. As vrea totusi sa remarc ca la ultimul targ de turism de la Londra nu au fost niciodata atat de multi expozanti(50).
Care sunt problemele cu care te confrunti in organizarea evenimentului?
Dordea Petre: Sa gasesc o sala demna de acest eveniment (cea de la Campina nu este chiar cea mai buna alegere, dar vreau ca lumea sa vada Centrul medical de recuperare si tratament SanConfind). O alta problema ar fi sa invit 1-2 speakeri internationali care implica niste costuri considerabile (bilete de avion, cazare, masa).
Da-mi câteva exemple de teme interesante, speakeri ce au avut impact.
Dordea Petre: Mie personal imi plac toate. Sunt insa cateva persoane care au avut si au un impact mai mare: dl. Alin Burcea, Mirela Matichescu, dl. Simion Giurga , Meidan Butnaru, dl. Gheorghe Fodoreanu, Valentina Saygo si multi alti.
Eu personal am o alta conceptie despre un forum (presupune discutii libere). Nu sunt de acord cu acele prezentari in care cineva spune o poveste si la sfarsit toata lumea aplauda! (nu mai suntem pe vremea comunismului). Nu! La sfarsitul prezentarii urmeaza intrebari de la oamenii din sala. Se naste un dialog constructiv intre speakeri si cei din sala. Din aceste prezentari + intrebari ne vin multe idei.
Gradul de interes şi seriozitate al speakerilor, nivelul lor de pregătire pentru subiectele abordate?
Dordea Petre: gradul de interes al speakerilor este foarte mare. Exista insa si persoane care desi ar putea sa ne spuna multe lucruri interesante despre INCOMING refuza sa vina sa impartaseasca din ele. Considera ca este secret profesional.
Ce rezultate concrete au apărut ca urmare a organizării acestui eveniment?
Dordea Petre: Ca urmare a acestui forum nu as putea spune ca s-au intamplat lucruri concrete. Doar multe idei. Am observat ca ar trebui sa avem o asociatie de incoming (dupa primul forum chiar s-a infiintat o asemenea asociatie), am observat ca ar trebui sa fac o lista cu problemele din INCOMING (nu stiu insa cine le rezolva?), am facut o lista cu agentiile de turism care fac incoming (ea creste in fiecare an), ar trebui ca Ministerul Turismului sa incurajeze agentiile de turism sa faca incoming(cea mai buna masura ar fi introducerea primei de incoming).
Sunt multe lucruri de facut pentru cresterea incomingului, intrebarea e cine sa le faca?
Care a fost numarul de participanti pe ediţie?
Dordea Petre: 300 la prima editie, 200 la a doua editie, 150 la a treia editie si probabil 130 la a patra editie.
De ce ai ales să organizezi ediţia asta la Câmpina? De ce in ianuarie?
Dordea Petre: Asta e o intrebare foarte buna! In mod normal ar trebui sa il fac in Bucuresti, pentru ca de aici provin cei mai multi participanti. Mergem la Campina pentru ca vreau sa le arat participantilor o investitie de 22 milioane de euro: Centrul medical de recuperare si tratament SanConfind. Pentru cei care vor si pot sa aduca turisti straini la tratament, tarifele din Romania sunt mult mai mici decat in Germania, Austria, Italia, Turcia sau alte tari.
De ce in ianuarie? In mod normal il facem in noiembrie sau decembrie, dar acum am asteptat sa vedem ce se intampla dupa alegeri.
Care este topicul generic al actualei editi?
Dordea Petre: Topicul acestei editii este turismul medical . Avem chiar 4 speakeri pe aceasta tema:
Aurel Borsan – Presedinte Fundatia Amfiteatru
Ioan Simion – Administrator Centrul Medical Sanconfind „Sanconfind si turismul medical”
Herman Rosner – Managing Director International Tourism & Trade
Ioana Marian – fondatoare si CEO al platformei de wellness desprespa.ro.
Ce asteptari ai de la actuala editie?
Dordea Petre: Sper si sunt convins ca va fi un eveniment reusit incepand de la autocare, vizita la SanConfind, masa de pranz si forumul. Nu avem o sala wow! Dar sper ca oamenii sa treaca peste acest aspect. Important este ca TO de incoming sa depaseasca aceea mentalitate de „eu sunt mic si nu pot sa fac nimic!” . Trebuie sa fie mai agresivi! Sa dezvolte site-uri in limba engleza, germana si italiana cu diverse programe, sa gaseasca ghizi buni, sa gaseasca parteneri de incredere etc.
Multumesc in mod special sponsorilor nostri principali: Paralela 45, Carpatia Tour si Eurolines.
Deasemeni: partenerului principal Centru medical Sanconfind, Clubului Presei de Turism, Art Tour Romania si Equestrian Adventures.
Asa arata cele 2 autocare cu care mergem la Campina:
Program:
Sambata 21 ianuarie 2017
Avem 2 autocare care vor face transferul gratuit Bucuresti – Campina (dus-intors).
Doua autocare oferite de catre Eurolines Group.
AUTOCARUL 1 (EUROLINES)– sef de autocar Burgui Cristina (ghid de turism 0722 552 571). Numar de locuri ocupate: 21
07.30 – intalnire in fata Garii de Nord ( parc vis-a-vis de coloane)
08.00 – pleaca primul autocar din Bucuresti
08.45 – opreste la Ploiesti (Petrom – de langa METRO)
09.30 – ajunge primul autocar la SanConfind din Poiana Campina. Autocarul trebuie sa mearga Bucuresti – Ploiesti – Campina – Breaza – Poiana Campina (din Breaza intra in Poiana Campina).
09.30 – 10.15 se face turul centrului medical SanConfind.
10.15 – 12.15 se pot vizita 2 muzee din Campina (Muzeul Hasdeu – 8 lei/ pers si Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu) sau 2 unitati de cazare (Hotel Seva si Pensiunea Casablanca).
AUTOCARUL 2 (EUROLINES)– sef de autocar Dordea Petre ( telefon 0723 286 309).
Numar de locuri ocupate: 28
08.30 – intalnire in fata Garii de Nord ( parc vis-a-vis de coloane)
09.00 – pleaca al doilea autocar din Bucuresti
09.25 – oprim 1 minut la benzinaria MOL din fata aeroportului spre drumul national.
Avem 2 persoane de imbarcat (vin de la Iasi si Timisoara).
09.45 – opreste la Ploiesti (Petrom – de langa METRO)
10.30 – ajunge al doilea autocar la SanConfind din Poiana Campina.
10.30 – 11.15 se face turul centrului medical SanConfind.
11.15 – 12.15 se pot vizita 2 muzee din Campina (Muzeul Hasdeu – 8 lei/ pers si Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu) sau 2 unitati de cazare.
12.15 autocarul trebuie sa ajunga in Campina – sediul CONFIND
11.00 – 12.00 – inregistrare participanti, cofee break
12.20 – deschiderea oficiala a evenimentului
12.30 – 14.00 Panel I
14.00 – 15.20 masa de pranz (felul 1 si felul 2 – 20 lei/ pers). Ticketul de masa se achita in autocar la responsabilul de grup.
Pentru cei care vin cu masina personala sau cu trenul il pot achita in sala , dar trebuie neaparat specificat in formularul de inscriere ca sa stim cate portii sa pregatim!
15.30 – 18.00 Panel II
18.15 – TOMBOLA
18.30 – imbarcare in cele 2 autocare, intoarcere spre Bucuresti.
20.00 – ajungem in Bucuresti
Detalii complete despre eveniment si lista de speakeri o gasesti aici.
Participarea si autocarul sunt gratuite! Formular de inscriere aici.