Vanzarile de pachete turistice ale TUI TravelCenter au crescut cu 52% în primul semestru al anului 2017
TUI TravelCenter, rețeaua de agenții de turism a Grupului Eurolines, a încheiat primul semestru al anului 2017 (S1 2017) cu o creștere de 52% a vânzărilor de produse turistice, comparativ cu S1 2016.
De asemenea, vânzările totale, respectiv cele de pachete turistice, servicii de transport rutier și/sau aerian ale lanțului de agenții TUI TravelCenter și Eurolines au depășit 53 milioane de euro în S1 2017, plus 32% față de S1 2016.
„Creșterile TUI TravelCenter din primul semestru al anului 2017 depășesc cu mult evoluția pieței și ne confirmă faptul că turiștii români pun un accent deosebit pe siguranță și încredere atunci când achizițonează servicii turistice. O parte semnificativă a vânzărilor se referă la charterele organizate de NOVA Travel, touroperatorul Grupului Eurolines, în parteneriat cu reprezentanții TUI din Turcia, Spania și Grecia”, declară Dragoș Anastasiu, președințele Eurolines Group România.
NOVA Travel organizează în acest an curse charter marca TUI către cele mai apreciate destinaţii estivale, respectiv către insulele greceşti Creta, Rodos, Corfu, Santorini şi Zakynthos, către Turcia (Antalya) şi Spania (insulele Tenerife, Mallorca şi Gran Canaria). Sunt programate până la 23 de plecări pe săptămână din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara. NOVA Travel a încheiat recent o poliță de asigurare în caz de insolvență/faliment în valoare de 150.000 USD, triplând astfel benevol suma minimă prevăzută de lege.
Tendințele verii 2017
• Bugetul mediu de vacanță pentru destinațiile interne a crescut ușor în acest an până la aprox. 350 euro/persoană/sejur, iar acest lucru se datorează creșterii calității serviciilor la nivel național (au apărut investiții noi, s-au diversificat serviciile turistice);
• Turiștii români sunt atenți la recenziile despre hotelul/pensiunea care îi interesează și știu exact ce servicii își doresc de la unitatea de cazare;
• Litoralul, Delta Dunării, stațiunile balneoclimaterice și cele montane sunt cele mai căutate destinații interne în 2017;
• Pentru destinațiile externe, bugetul de vacanță s-a menținut acest an la nivelul mediu de 550 euro /persoană/sejur. Cele mai căutate destinații externe de vacanță estivală sunt în 2017 Grecia, Spania și Turcia;
• Se remarcă numărul tot mai mare de români care aleg destinații exotice și croaziere. Bugetul mediu alocat este de 900-1.000 euro/pesoană /sejur;
• Tendința de a cumpăra vacanțe tot mai din timp în acest an a demostrat ca românii mizează pe siguranța și încrederea oferite de un brand puternic;
• Astfel, multe dintre pachetele de vacanțe exotice și schi pentru perioada Sărbătorilor de iarnă s-au rezervat deja;
• Per ansamblu, cele mai apreciate destinații ale anului 2017 sunt România, Grecia și Spania;
• Alături de destinațiile populare din zona Mării Mediterane (Turcia, Grecia, Spania), creșteri semnificative ale cererilor s-au înregistrat și pentru România inclusiv pentru litoral, și pentru Bulgaria;
• Destinații exotice -„long haul”- precum Rep. Dominicană, Thailanda, Maldive, Mexic și Bali au o priză din ce în ce mai mare la public și înregistrează creșteri semnificative ale cererii, de peste 15%;
• Se poate spune că există o revenire a destinației Egipt, pentru care interesul a început să crească în ultimele luni.