Primul an de TUI TravelCenter în România
Acum un an, în data de 20 septembrie 2011, a avut loc „Evenimentul turistic al anului 2011”, după cum l-au numit cei mai mulți dintre participanții la petrecerea de lansare a brandului TUI TravelCenter în România.
După aproape doi ani de discuții și negocieri purtate cu liderul mondial al turismului în ceea ce privește viitorul numelui TUI în România, Eurolines și TUI Travel PLC anunțau atunci, în prezența întregii industrii turistice, faptul că au ales să lucreze împreună pentru a avea un viitor comun în România.
Un an mai tarziu, Grupul Eurolines prezintă presei și partenerilor rezultatele înregistrate.
1. AGENȚII
Un numar total de 58 de agenții proprii, la care se adaugă francizele și cei peste 500 de revânzători, distribuie produsele celor mai mari tour-operatori români și internaționali, cota produselor TUI fiind în ascensiune.
Până în prezent, sub brandul TUI TravelCenter există 35 de agenții destinate clientului final, două birouri dedicate clienților corporate și respectiv revânzătorilor, precum și o agenție on-line www.tui-travelcenter.ro
Numarul punctelor de lucru este în creștere continuă, în ultima lună deschizându-se patru noi agenții TUI TravelCenter în centre comerciale din Timișoara, Craiova și Bucuresti. Astăzi, la exact un an de la lansare, s-a deschis agenția din AFI Palace Cotroceni.
Numarul agențiilor Eurolines se ridică în prezent la 23, de asemenea în creștere prin deschidera în aprilie a agenției Pitești Autogară.
Grupul Eurolines și-a propus ca, în decurs de trei ani, să ajungă la un număr de 100 de agenții TUI TravelCenter în toata țara.
2. POZIȚIONARE
Obiectivul calitativ al parteneriatului a fost încă de la început ridicarea standardul industriei turistice românești printr-o mai bună pregătire profesională a consultanților de turism, o altă imagine a agențiilor, dar și mai mult zambet („we put a smile on peoples faces” este sloganul TUI în lume!), o mai mare transparență, o mai mare încredere sau, altfel spus, o altă percepție asupra unei agenții de turism.
Investiția în imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat până acum la cca. 1,8 milioane lei și a acoperit o paletă larga de acțiuni, de la rebrandingul agențiilor Eurolines în TUI TravelCenter până la deschiderea de noi puncte de lucru și acțiuni de marketing specifice industriei turistice.
3. INDICATORI FINANCIARI
Volumul tranzacțiilor din sfera activității de turism a Grupului Eurolines a crescut semnificativ cu 111% în primele 8 luni ale anului 2012, față de primele 8 luni ale anului trecut, brandul TUI TravelCenter fiind un atu important.
Per total, Grupul Eurolines a încheiat primele opt luni ale lui 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 180 milioane de lei față de 120 milioane lei înregistrate în primele 8 luni din 2011.
65% din cifra de afaceri a Grupului în acestă perioadă o reprezintă activitatea companiei Touring Europabus România, compania care deține rețelele de agenții de turism Eurolines și TUI TravelCenter.
În perioada ianuarie – august 2012, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2011, Touring Europabus România a înregistrat urmatoarele creșteri:
– 16,00% Transport internațional cu autocarul, operat sub brandul Eurolines România
– 44,00% Bilete de avion
– 111,00% Pachete turistice distribuite prin rețelele de agenții TUI TravelCenter și Eurolines
48,00% Total
Trendul ascendent s-a datorat rețelei de agenții TUI TravelCenter, această dinamică având șanse mari să se păstrez până la finalul anului, pe fondul unei piețe fără salturi spectaculoase și al unui plan de extindere atent urmărit.
Creșteri importante de menționat le-au avut și alte companii din Grup.
Astfel, pe lânga Touring Europabus, care a încheiat perioada ianuarie – august cu o crestere de 60% față de anul trecut, ne face placere să mai menționăm urmatoarele companii:
• NOVA Travel, tour-operatorul Grupului, a înregistrat în perioada ianuarie – august 2012 o creștere de 70% față de aceeași unitate de timp în 2011. Aceasta creștere se datorează operării primului charter marca TUI, cu plecare din Romînia și destinație Antalya. Alte două noi destinații sunt în pregătire pentru vara anului 2013.
• TOURING RENT AUTO, care operează pe piața românească sub brandul Payless, a avut o creștere de 33% în primele 8 luni ale lui 2012, față de perioada ianuarie-august 2011.
În directă legatură cu expansiunea rețelei se află și numărul de angajați ai Grupului, acesta ajungând în iulie 2012 la 425 angajați față de 383 în 2011.
Mulțumim,
Eurolines Group
1 Response