Screen Tourism – Alegem urmatoarea destinatie de vacanta din cinematograf ?
In 9 decembrie 2014 – Bucuresti – am participat la Seminarul EuroScreen – o initiativa a promovarii turismului prin intermediul filmului la nivel european, in care printre cei 9 parteneri este si Agentia pentru Dezvoltare Regionala Bucuresti – Ilfov – www.adrbi.ro
Ce este Screen Tourism ? Atunci cand un turist viziteaza o anumita destinatie sau o atractie turistica ca rezultat al prezentarii acesteia la cinema, televizor sau orice alt mijloc video.
sursa: http://www.euroscreen.org.uk/
Printre invitati : Bogdan Moncea – CASTEL FILM STUDIOS …. si desi ma asteptam sa fie mai multe agentii de turism … UNA singura a fost prezenta, chiar daca au fost mai multe agentii de turism invitate.
Si de ce ar alege o agentie de turism sa realizeze un circuit turistic sau o excursie de 1 zi in Bucuresti si imprejurimi – Ilfov pe un traseu ce are la baza un film ? Iata doar 4 motive :
1. In urma statisticilor la nivel mondial in 2012, aproximativ 40 milioane de turisti si-au ales destinatia de vacanta pornind de la filmele vizionate
2. Noua Zeelanda a inregistrat o crestere de 40% a numarului de vizitatori in ultimii ani datorita seriei Lord of the Rings/ The Hobbit?
3. 10% din turistii ce viziteaza Anglia aleg aceasta destinatie deoarece au vazut imagini pe ecran, filme?
4. CASTEL FILM STUDIOS si studiourile de la Snagov vor primi turistii in grupuri organizate si le vor arata cum se realizeaza un film…
O initiativa buna – harta online cu filme care au fost realizate si in Bucuresti gasiti aici .
„Aceasta harta este tiparita in 60.000 de exemplare si se va distribui gratuit turistilor in hotelurile si punctele de informare turistica din Bucuresti. ” a declarat Daniel Popescu – Agentia pentru Dezvoltare Regionala Bucuresti Ilfov – ADRBI. Hotelierii pot trimite o cerere pentru a primi aceste harti la email: daniel.popescu@adrbi.ro
Baza de date asupra filmelor turnate in regiunea Bucuresti-Ilfov
Si daca am fost ghid pentru turisti straini care au venit special sa vada balconul si terasa Parlamentului de unde Michael Jackson si-a salutat fanii…de ce nu ar vizita si Centrul istoric al Bucurestiului care a fost „protagonist” in peste 20 de filme internationale ….? Poate touroperatorii vor „vedea” o noua sursa de creatie si productie turistica in… screentourism.
Sursa articol si Informatii suplimentare : http://www.adrbi.ro/euroscreen/livrabile.aspx