STUDIU VOLA.RO: Romanii au platit anul trecut, in medie, 210 euro pe un city break

  • bucuresti
78 Views

STUDIU VOLA.RO: Romanii au platit anul trecut, in medie, 210 euro pe un city break si 370 euro pentru o vacanta externa

Pretul unui city break in Europa a scazut, anul trecut, cu 22%, ajungand la o valoare medie de 210 euro de persoana, in timp ce o vacanta de sapte zile, tot in afara tarii, a ajuns la 370 de euro, in scadere cu 19% fata de anul 2013, potrivit unui studiu al Vola.ro
bucuresti

Cele mai vandute destinatii de city break anul trecut au fost Roma, Barcelona si Paris, urmate de Londra, Istanbul si Venetia. Pe de alta parte, Dubai, Creta, Zakynthos, Corfu si Rhodos au fost cele mai cautate destinatii de litoral, iar pretul unui sejur a fost, in medie, 370 de euro.

In ceea ce priveste achizitiile de bilete de avion, cele mai cautate destinatii in  2014 au fost Roma, Londra, Paris, Bruxelles, Milano si Barcelona, iar pretul mediu al unui bilet dus-intors a fost de 161 euro, in scadere cu aproape 25% comparativ cu anul 2013.

Vacantele externe s-au ieftinit anul trecut pentru ca s-au introdus noi curse low cost, cu tarife foarte mici, care au „tras in jos” tarifele medii. Astfel, s-a ajuns anul trecut ca biletele low cost sa aiba o pondere de 62% din volumul total de bilete de avion vandute.

„Pe langa pretul mic al biletelor de la companiile low cost, un alt motiv al ieftinirii generale a biletelor de avion a fost faptul ca si companiile de linie au avut numeroase promotii pe parcursul anului. Avand in vedere ca pretul unui pachet (fie vacanta sau city break) este dat in mare parte de pretul biletului de avion, ieftinirea celui din urma a dus si la scaderea pretului final al pachetului”, a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.

In anul 2014 s-au cumparat cu aproximativ 35% mai multe bilete de avion si vacante fata  de 2013, iar preturile au fost in unele cazuri chiar la jumatate fata de cele din anul precedent.

In topul preferintelor, atat pentru bilete de avion, cat si pentru city break-uri,
s-a situat Roma, unde pretul unui bilet de avion a atins un minim de 24 euro in 2014, iar pretul pentru un city break, cu cazare 3 nopti, bilet de avion si asigurare medicala, a putut fi cumparat chiar si cu 130 euro. De asemenea, pe parcursul anului au fost disponibile si oferte soc, precum cea pe care Vola.ro a avut-o in septembrie, cand un city break la Milano care includea bilet de avion, 3 nopti de cazare si asigurare medicala a putut fi cumparat cu 99 euro de persoana.

City break-urile la Bruxelles s-au ieftinit incepand cu toamna lui 2014, cand Ryanair a introdus o cursa noua, crescand cererile pentru aceasta destinatie cu peste 15%. Pretul unui city break la Bruxelles porneste de la 150 euro de persoana, dar a avut si valori putin peste 100 euro pe parcursul lui 2014. De asemenea, prin introducerea unei noi curse Wizz Air, destinatia a devenit disponibila si pentru timisoreni.

In cazul vacantelor, cea mai dinamica destinatie a anului 2014 a fost, de departe, Dubai, unde au ajuns de doua ori mai multi romani decat in anul precedent. Cu toate ca este considerata o destinatie exotica datorita climei calde tot timpul anului, preturile pentru Dubai au fost similare cu cele pentru destinatii europene. Astfel, o vacanta de 7 zile in Dubai, cu bilet de avion si asigurare medicala inclusa, a pornit de la pretul de 300 euro de persoana, adica in unele cazuri aproape la jumatate fata de cele din 2013.

„Popularitatea pe care a avut-o Dubaiul in 2014 poate fi usor explicata prin faptul ca, incepand cu luna martie, s-a putut calatori in aceasta destinatie fara viza. Au contribuit, bineinteles, si preturile mult mai mici pe care am putut sa le oferim datorita introducerii de curse low cost incepand cu sfarsitul anului 2013”, a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.

Romanii cumpara vacantele cu maxim o luna sau doua inainte de plecare, insa preturile pachetelor ar scadea simtitor daca achizitiile s-ar face cu mai multe luni inainte si turistii ar beneficia astfel de ofertele de early booking.

Cele mai cautate hoteluri au fost structurile de 3 stele, pozitionate in apropierea centrului. In plus, se prefera hotelurile care ofera macar mic dejun.

Pe segmente de varsta, tinerii pleaca mai mult in city breakuri si prefera marile orase europene: Roma, Paris, Barcelona, mai ales atunci cand, din lipsa de timp, prefera escapadele scurte. Atunci cand aleg totusi o vacanta, merg in destinatii mai moderne, cunoscute pentru posibilitatiile de distractie: Zakynthos, Dubai, Mallorca, Lefkada si, de obicei, aleg destinatii diferite de la an la an.

Familistii aleg, in general, o destinatie foarte cunoscuta din Turcia sau Grecia, precum Kusadasi, Corfu, Creta sau Antalya, pe care de cele mai multe ori o viziteaza in mod repetat de la an la an. Acestia prefera, mai degraba, vacante all inclusive.

Cele mai multe rezervari de vacante/city break au fost pentru 2 persoane. Desi, in continuare, este o activitate care se practica mai mult in cuplu, a crescut si numarul rezervarilor pentru grupuri mai mari. Media de pasageri pe tot anul 2014 a fost de 2,5 per rezervare, dar exista si cazuri de persoane care pleaca singure.

Vola.ro este cea mai mare agentie de turism online din Romania, avand, inca de la infiintare, o dinamica exploziva, atat ca cifra de afaceri, cat si ca numar de angajati si clienti. Vola.ro deserveste persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie si low-cost, rezervari hoteluri, city break-uri, vacante, asigurari medicale de calatorie si servicii de rent-a-car.

Vola.ro a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 107,4 milioane de lei.

Vola.ro este prima companie din Romania care a fost clasata pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, in topul Deloitte Technology Fast 50, in Europa Centrala. Performanta a fost realizata in urma unei cresteri a venitului de 57 de ori in ultimii trei ani.

Pentru mai multe informatii, va rugam sa accesati www.vola.ro.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...