Interviu cu un viitor presedinte ANAT

  • aurelian-marin
  • dan-anghelescu
47 Views

1. Cateva cuvinte despre Dan Anghelescu
Cea mai mare parte a activităţii mele profesionale s-a desfăşurat în domeniul turismului.
Am  o experiență de aproape 30 de ani în turism, începută ca ghid încă de pe băncile Liceului „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti. De 23 de ani dețin propria agenție de turism, La Piovra Turista, și de aproape 20 de ani sunt membru ANAT.

De-a lungul timpului, am urmat mai multe cursuri de specialitate în turism, obținând numeroase calificări. Cursul de „Managementul organizaţiilor” (Porto, Portugalia 2012) a fost cel care m-a învăţat despre managementul unei asociaţii şi faptul că nu trebuie să confundăm asociaţia cu compania noastră, unde suntem proprietari sau acţionari.

În cadrul ANAT sunt membru în actualul Consiliu Director, președinte al Comisiei Resurse Umane, Formare și Perfecționare Profesională și membru în Comisia Târguri de Turism și Evenimente Proprii.

De-a lungul timpului, am fost invitat ca speaker la evenimente de turism şi de afaceri, precum Romanian Travel Forum, “Calificări în turism: o şansă la un viitor mai bun”, “Îmbunătățirea competențelor profesionale ale absolvenților pentru a face față provocărilor actuale din industria turismului” etc.

1.Cateva cuvinte despre Razvan Nacea.
Un OM care la 29 ani a aratat ca se poate si in Romania, care dupa ani buni petrecuti in alte tari a ales sa se intoarca aici pentru a schimba lucruri in bine, care s-a decis sa se implice si mai mult si sa fie un model pentru tinerii care si-au pierdut speranta .

Insa mi-a placut cum m-a descris un om pe care nu il cunosc, la tine pe pagina cand ai postat candidatura mea : „Prea „studios”, prea cu rezultate, prea fara antecedente de contracte cu statul, cumparare de vile, sau hoteluri prin diverse licitatii, bilete de avion si pachete pentru organizatii de stat sau contracte cu dedicatie cu mari firme mari multi nationale etc… Ce ne trebuie? !!!!!!!!! ”

1.Cateva cuvinte despre Aurelian Marin.
Casatorit, 45 ani, 2 copii. Fondator al Agentiei de Turism “PARADIS VACANTE DE VIS”. Fondator al Parcului de Aventura “PARADIS LAND” din padurea Comorova, Neptun.

aurelian-marin

_______________________________________________________________

2. Cum credeti ca vor alege membrii ANAT, vor alege omul sau programul?
Adică vor citi cu atenţie programul fiecărui candidat sau vor vota pur şi simplu persoana care este mai apropiată, mai drăguţă, este partener cu el etc.?
dan-anghelescu

Dan Anghelescu: Sper să nu se aleagă după « mai drăguţă, mai apropiată » sau pe parteneriate pentru că ar fi foarte trist.
Este foarte important ca membrii ANAT să citească cu atenţie fiecare strategie elaborată de candidaţi, inclusiv pentru candidaţii la Consiliul Director, ele fiind publice pe site-ul www.anat.ro.
Preşedintele va trebui să ceară girul Consiliului Director pentru a putea îndeplini tot ce şi-a propus.
Cred că membrii ANAT trebuie să aleagă întâi experienţa şi priceperea omului iar apoi programul. Eu am convingerea că indiferent cine va ieşi preşedinte va împrumuta şi din programul celorlalţi contracandidaţi.

Razvan Nacea: Membrii trebuie si sper sa aleaga programul sau de management  si experienta care il recomanda ca un candidat demn de aceasta pozitie. Un candidat trebuie sa lase faptele sa vorbeasca de la sine , concret ce  a facut pana acum ca oamenii sa-si dea seama ca ai cu adevat potentialul de a implementa un program de management si ca poti lucra intr-un cadru asociativ complex.  De aceea mi-am prezentat punctual tot programul meu de management dar si experienta practica internationala care ma recomanda.

Aurelian Marin:
Programele sunt importante pentru ca sunt punctul de plecare in activitatea viitoare. De aici incolo insa omul conteza foarte mult! Atat pentru implementarea oricarui program cat si pentru adaptarea acestuia sau a activitatii functie de noile provocari care apar pe parcurs. Cred ca membrii vor vota pe cel care intruneste acele calitati care inspira increderea ca tintele ANAT vor fi realizate.
_______________________________________________________________

3. Care sunt cele mai importante probleme de rezolvat privind agenţiile de turism? Un top 5
Dan Anghelescu:
1. Stabilirea cu asiguratorii a unor tarife suportabile agenţiilor membre pentru încheierea asigurărilor de insolvenţă şi faliment
2. Interactivitate mai mare şi promptă cu membrii prin evenimente, cursuri, desfăşurarea şedintelor comisiilor în regiuni.
3. Un manual de bune practici în turism, disponibil online, în care să fie adunate toate documentele şi legile despre turism pentru ca fiecare membru ANAT să poată respecta legislaţia în vigoare, care este stufoasă, iar turiştii noştri să fie cât mai bine protejaţi. Iar după aceea vom derula compania “Călătoreşte cu membrii ANAT”
4. „Travel Industry Card”. Acesta vizează reduceri substanţiale la mulţi furnizori, precum hoteluri, asigurări, restaurante, farmacii, lanţuri de clinici medicale, rent a car şi mulţi alţi potenţiali parteneri ai ANAT.
5. Reorganizarea şi modernizarea ANAT prin implicarea tuturor membrilor în comisiile de specialitate pe care fiecare dintre ei le consideră importante.
Razvan Nacea:
1.Cadru Legislativ
2. Problematica asigurarilor
3. Redefinirea in lege a agentiilor de turism
4. Recunoastere incoming ca si export si TVA zero la incoming. Prima de incoming, sub o forma sau alta (cel mai sigur ajutor de minimis).
5. Asistenta juridica, fiscala si tehnica/logistica pentru infiintarea si dezvoltarea „sanatoasa” a unei agentii.
razvan-nacea
Aurelian Marin:
Doresc sa-mi desfasor activitatea si mandatul de Presedinte pe 2 directii mari:
– o directie vizeaza chestiunile arzatoare cu care majoritatea agentiilor se confrunta in permanenta: asigurari, cedari de comison, politici de tarife ale furnizorilor, vouchere de vacanta. Rezolvarea lor este intarziata si acest lucru demotiveaza oamenii.
–  cea ce a doua se refera la chestiuni care asigura breslei viitor si viziune! Si aici am in calcul politici de promovare, politici de instruire si perfectionare, legislatie.
________________________________________________________________

4. Care sunt primele lucruri pe care le veti face, în cazul în care veţi ajunge Preşedinte ANAT?

Dan Anghelescu: Stabilirea unor întâlniri de lucru alături de executivul ANAT cu asiguratorii, touroperatorii, furnizorii de servicii pentru a putea pune cât mai repede în practică programul şi strategia ANAT, mai ales că programul meu are termene limită care nu trebuie depăşite.

Razvan Nacea: O sa strang mana celorlalti 2 candidati si o sa le spun ca a fost o onoare sa candidez alaturi de dansii. Le comunic ca trebuie sa lucram impreuna ca o echipa si ii rog frumos sa respecte acest lucru.
O sa multumesc tuturor membrilor ca m-au ales si ca mi-au oferit ocazia sa le demonstrez ce pot sa fac .
Organizez imediat prima sedinta cu executivul pentru a demara implementarea programului de management si convoc prima sedinta cu CD .
La prima sedinta CD pun cele 3 programe ale celor 3 candidati unul langa altul si ne consultam cu toti membrii inainte pe mail ce este prioritar si important. Si ceilalti 2 candidati au puncte importante in programele lor si trebuie tinut cont de acest aspect.Mai ales ca nu toti ma vor vota pe mine si probabil au votat si alt program.  OpIniile tuturor membrilor sunt importante si membrii trebuie ascultati. Eu reprezint pe toti membrii nu numai CD .

Imi voi organiza un birou micut la sediu ANAT printre ceilalti colegi unde pot sa lucrez in echipa cu executivul.

Pentru a ma dedica mai mult timp ANAT o parte din atributiile si responsabilitatile mele in cadrul SEYTOUR  vor fi preluate de catre cei din echipa manageriala SEYTOUR. Presedinte ANAT presupune  o activitate zilnica nu periodica sau pe principiul „cand am drum pe la Bucuresti”.

Voi aduce la sediu ANAT un aparat de cafea foarte bun – iubesc cafeaua si sunt workaholic….deci am nevoie 🙂

O  sun pe bunica mea sa-i spun ca nepotul dansei a fost ales Presedinte ANAT nu ANAF….cum mereu intelegea in telefon :)) Eu am fost crescut si de bunici si dansii m-au invatat sa fiu demn si bun cu toata lumea . Mai am doar o bunica cu care vorbesc in fiecare zi la telefon ….are 84 ani.
Aurelian Marin:
Raspunsul este simplu. Am fost in campanie si fiecare din candidati are sustinatori. In urmatorul Consiliu Director vom fi insa toti prezenti. Motiv pentru care primul lucru va fi sa trecem din starea de campanie in starea naturala de colegi si colaboratori. Si sa stabilim de comun acord prioritatile in acord atat cu propriul meu program dar si cu eventuale probleme preluate din programele colegilor mei si pe care le putem aborda.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 22 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.600 de articole scrise.

You may also like...