Social Media Summit Bucuresti 28 februarie 2012, organizat de Revista BIZ
Astazi am participat la Social Media Summit Bucuresti
Organizator: revista BIZ. Numar de participanti: circa 300. Locatie: Hotel Howard Johnson.
Social Media Summit București 2012
Cum am aflat de acest summit?
In urma unei discutii cu trupa de bloggeri din Cluj, am inceput sa citim si noi bloguri. Ne-am intalnit cu Dan Olteanu 🙂
Ce ne-a placut cel mai mult?
Prezentarile lui Cristian China-Birta (zis chinezu), Costin Cocioaba (refresh.ro) si Catalin Tenita (Zelist).
Ce am invatat?
Ca exista foarte multe bloguri in Romania (13.000 bloguri active din 65.000 inregistrate in .ro), ca exista bloguri generale si bloguri de nisa. Pe noi ne intereseaza doar blogurile de turism.
Ca exista bloguri pe plan local (Cluj, Sibiu, Timisoara si Iasi).
Ca un blogger trebuie sa fie responsabil, sa incerce sa cunoasca clientul si istoria lui, o campanie se face pe o perioada lunga.
Bloggerul trebuie sa stie sa scrie o poveste. 🙂
Bloggeri au creativitate si creeaza sentiment. Jurnalisti au rigoare si creaza reactii.
Ca exista directoare si topuri de bloguri, asa cum exista pentru site-uri www.trafic.ro.
Ca exista summit-uri pentru bloggeri. Ca sunt si cateva cuvinte/expresii folosite destul de des in limbajul lor (blogosfera, a viralizat, A-list, hatter, trolleri – aceea persoana care indiferent ce scrii te injura).
Ce inseamna Social Media?
Canale de comunicare/mijloace de interactiune online cu prieteni, clienti sau potentiali clienti cum ar fi: Yahoo Msg, Skype, Twitter, pagina de Facebook, YouToube, blog. In Romania cele mai folosite sunt Facebook si Yahoo Msg.
Citat din Zelist:
„Bloggerii se aleg cu inima si sunt validati cu mintea (dupa cifre).
Bloggerii sunt alesi cu inima (in functie de modul in care percepem colaborarea cu ei) si validati cu mintea (dupa cifre). Sunt 200.000 de postari, 230.000 comentarii pe bloguri si 13.000 bloguri active din 65.000 inregistrate in .ro.
Sunt 1.35 milioane de postari pe Twitter si 15.000 de conturi active din 55.000 inregistrate in .ro. Pentru a avea rezultate, o campanie trebuie sa includa bloggeri care sa faca ceva mai mult decat sa scrie, trebuie sa fie autentici si sa lase ceva in urma lor.
Bloggerii sunt alesi in functie de afinitate si engagement.
Engagement inseamna:
- cat de comentat este un blog
- preluarea unui articol pe Twitter si Facebook
- cat de multi oameni discuta ca un blogger si cu cati oameni discuta acesta
- cate trackback-uri genereaza un articol
- cat de preluat este un blogger in presa”.