Criteriul Primei Zapezi a fost un eveniment de succes pentru turismul prahovean
Criteriul Primei Zăpezi: cel mai important eveniment internaţional de promovare a turismului din Prahova
► Touroperatorii străini, foarte interesaţi de potenţialul turismului montan din judeţul Prahova
Între 25 şi 28 noiembrie, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova – membră a Federaţiilor Asociaţiilor de Promovare din România (FAPT) a organizat cea de-a doua ediţie a evenimentului de promovare turistică Criteriul Primei Zăpezi. Organizat sub sloganul “Learn to ski in Romania”, acesta este cel mai important eveniment internaţional business to business de promovare a turismului din judeţul Prahova.
Timp de 4 zile au fost vizitate hoteluri, pensiuni, vile şi domenii schiabile din 3 staţiuni: Sinaia, Buşteni si Azuga. Infotripul – una din componentele evenimentului – a reunit peste 100 de participanţi din mai multe ţări: Franţa, Iran, Malta, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, România etc.
Componentele evenimentului au fost Infotripul „Criteriul primei zăpezi”, 25-28 noiembrie, Sinaia, Buşteni, Azuga; Bursa de turism „Criteriul primei zăpezi” – 26 noiembrie,
Casino Sinaia; Conferinţa conexă Bursei de turism intitulată „Branding turistic naţional şi regional: Turismul activ şi de aventură – 26 noiembrie, Casino Sinaia şi Gala Premiilor turismului prahovean – 26 noiembrie, Casino Sinaia.
galerie foto
„Ne propunem să prezentăm destinaţia Prahova drept destinaţie ideală pentru turismul activ, respectiv pentru iniţierea în sporturile de iarnă. De asemenea, evenimentul crează cadrul de întâlnire a cererii cu oferta, prin întâlnirea reprezentanţilor agenţiilor de turism cu cei ai unităţilor de cazare. Elementele cheie ale unui eveniment de succes sunt două: mass-media, care asigură promovarea şi o bună informare, respectiv vânzătorii produselor turistice. Cu acest prilej, dorim să asigurăm o campanie de PR pentru destinaţiile turistice, unităţile de primire turişti, domeniile schiabile şi formele de agrement din Prahova. Impreună, judeţele Prahova şi Braşov constituie zona turistică numărul unu a României, cu o sezonalitate permanentă, dacă stăm să ne gândim la toate formele de turism oferite”, precizează Adrian Voican, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova.
„Multumesc mult factorilor locali pentru implicare – hoteluri, transportatori pe cablu, primării, producători de vin de elită, prahoveni, artişti, studenţi şi cadre didactice de la Universitatea de Petrol si Gaze – care ne-au acordat tot sprijinul pentru ca evenimentul să reuşească. În cadrul Galei turismului prahovean am premiat cei mai buni oameni şi firme din turism. Iată că parteneriatul public – privat îşi arată rolul său important iar evenimentul şi-a atins scopul propus. Turismul este cea mai la îndemână formă de export pentru România şi nu avem voie să ratăm o asemenea oportunitate. Cea mai puternică formă de promovare pentru o destinaţie, este realizarea unui mare eveniment local, în care toţi jucătorii, privaţi sau publici sunt implicaţi. Se produce acel atât de dorit awareness al brandului turistic şi ai ocazia să te poziţionezi şi să îţi conduci strategia de comunicare exact aşa cum doreşti!”, a declarat Adrian Voican, preşedintele APDT Prahova.
Infotripul şi Bursa de turism Criteriul primei zăpezi reprezintă un eveniment iniţiat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova, Autoritatea Naţională pentru Turism, autorităţi şi antreprenori din domeniul turismului din cele 3 staţiuni vizate. Infotripul face parte din caravana „Vacanţă în ţara mea” a Federaţiei Asociaţiilor pentru Promovarea Turismului din România şi care îşi doreşte să promoveze cele mai importante destinaţii din ţară.
Bursa de turism Criteriul Primei Zăpezi, care s-a desfăşurat pe 26 noiembrie, la Cazinoul Sinaia, a reunit peste 300 de participanţi. În cadrul bursei au fost semnate contractele pentru anul 2014, inclusiv de către touroperatorii străini, care s-au arătat foarte interesaţi de potenţialul turistic al Văii Prahovei, şi au fost definitivate ofertele de înscrieri ultratimpurii şi de înscrieri timpurii.
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova (APDT Prahova) constituie un parteneriat public privat înfiinţat în 2008 la iniţiativa Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) alături de alţi şase membri importanţi din Judeţul Prahova. În prezent asociaţia are 9 membri. Misiunea organizaţiei este dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului din zona turistică Prahova, atât în ţară cât şi în străinatate.
În 2012 au fost 55 participanţi români şi francezi la Infotrip, reprezentanţi ai unor agenţii de turism şi ai mass-media. De asemenea, au fost vizitate 3 staţiuni, 3 domenii schiabile şi peste 20 de unităţi de primire turişti.