Sistem audio ghizi de inchiriat

Cauta interviu turism

  • Categorie

  • Anul si luna
  • Persoana
  • Compania


AGI - Asociatia Ghizilor InfoTravelRomania

Acasa - Interviuri - Interviu cu ghidul de turism Cosmin Zgremtia

Interviu cu ghidul de turism Cosmin Zgremtia

Data publicare: 17 octombrie 2017
Categorie interviu: Ghizi de turism

InfoTravelRomania: Cateva cuvinte despre tine

Cosmin Zgremtia - Myosotique Wild: Sunt un om privilegiat prin faptul cã am avut șansa ca pasiunea pe care o am este sã se suprapunã cu activitatea profesionalã pe care o desfãșor.

De altfel am copilãrit la Poalele Fãgãrașilor , unde sãlbãticia înconjoarã practic Orașul Victoria. Dacã alți copii iși petreceau timpul jucându-se cu mingea între blocuri, eu eram la kilometrii distanțã, cu mâinile prin nu stiu ce pãrãu dupã pãstrãvi, pe nu stiu ce vãi dupã fructe sau cãțãrat prin nu stiu ce arbori dupã tot felul de pãsãri. Este o perioadã frumoasã în care am luat contact pentru prima datã cu mediul sãlbatic.

Facultatea de Silviculturã a reprezentat pentru mine doar o modalitate de a numi lucrurile pe care le-am intâlnit, tot aici încolțind prima idee de a fi ghid de turism.

Tânãr silvicultor am devenit gestionarul fondului cinegetic unde am avut sansa sã îmi pun în practicã ideile inginerești.Pe lângã întreaga activitate specificã unui fond de vânãtoare, împreunã cu echipa pe care am condus-o și în colaborare cu echipa de la Institutului de Cercetare am relocat din vecinatatea Municipiului numãr de 23 de urși, iar mãsurile pe care le-am propus au condus la rezolvarea conflictului.
De asemenea , am implementat și am ajutat sã prindã contur un nou tip de turism pentru Romania , atât dintr-o necesitate economicã cât și a unei necesitãți ecologice pentru specia urs: cel al turismului de vizionare faunã sãlbaticã.

Ideea de a lucra cu grupuri ,mi-a plãcut atât de mult, iar feedback-ul de la oaspeți a fost unul pozitiv, fapt ce m-au încurajat sã îmbrãtișez un nou domeniu. Cel al turismului cinegetic.

Recunosc cã meseria de ghid mã acapareazã întru totul, fiind o sansã de a împãrtãsi din cunostiințele și experiența pe care o am și de a conduce turiștii în drumeții pe cãrãri nebãnuite ale Carpaților.

Imagine 1

InfoTravelRomania: Am înțeles ca faci niste tururi inedite: unul dintre ele este sã privim ursul liber prin pãdure.

Cosmin Zgremtia - Myosotique Wild: Da Petre, oaspeții mei sunt fascinați de aceastã podoabã a muntilor noștrii. De altfel este întradevãr un animal carismatic. Sunt multe lucruri de descoperit despre el. Este incredibil cât de puține lucruri cunosc oamenii despre acest animal , si cât de multe putem cunoaște despre noi privin du-l pe El , marele Urs.

Vizionarea unui urs în condiții de siguranțã poate fi deosebit de plãcutã.Desigur nu încurajez pe nimeni sã facã acest lucru fãrã un specialist alãturi de el. Sunt multe de luat în considerare: avantajul ternului, direcția vântului, starea comportamentalã, vârsta exemplarului, perioada din an e.t.c.

Oaspeții mei pot viziona acest animnal atât prin parcurgerea unui itinerar în pãdure, prin zonele pe care urșii le frecventeazã cel mai des cât din interiorul unei construcții specializate în acest sens.

Tracking-ul, adicã citirea urmelor și parcurgerea itinerariului, are loc atât dimineața devreme cât și seara. Șansele sunt destul de bune de a vedea urși în mediul sãlbatic. Statistica pe anul acesta indicã un procent de 40%, ceea ce este un scor destul de bun, având în vedere dificultatea de observare a ursului în mediul lui natural și faptul cã ursul este un animal retras. De asemenea șansele de a observa alte animale mari sunt foarte ridicate, peste 90%, și aici vorbesc de mistreți, cãpriori și cerbi.

Cea mai popularã vizitã este cea a observãrii urșilor din observatoarele cinegetice.Observatoarele sunt constructii închise sau deschise, situate la înãlțime de unde se poate face observarea animalelor in condiții de siguranțã , comportamentul animalelor este nealterat de prezența turistilor. Asta face ca experiența sã fie specilalã. Gândeste-te , sã vezi ursul în mãreția comportamentului lui!! Diferența de comportament între ursul sãlbatic și ursul din captivitate este uriașã! Aici nu sunt animale triste, ci animale preocupate de tot felul de activitãți specifice supraviețuirii.

Inițial când am proiectat primele observatoare cinegetice destinate vizionãrii am avut o serie de provocãri, cea de a a adapta designul astfel încât sã se treacã de la utilizarea lor ca loc de pândã pentru vânãtoare, la cel de vizionare. M-am lovit de criticile vânãtorilor experimentați. Le-am demonstrat totuși cã este posibil. Proiectul a fost unul de succes.

Anul acesta mi-am dorit sã imi extind capacitatea organizatoricã si totodatã sã mã automotivez construind un observator cinegetic nou, într-o zona destul de salbaticã in Munții Ciucaș. De la primul cui pânã la ultimul cui, cu mâinile mele. Am bocãnit toatã vara. Observatorul este gata, are o capacitate de 20 de persoane și sunt mândru de el.De aici vom observa urșii. Interiorul e un omagiu adus faunei salbatice cu tot felul de imagini surpinse din ture. În acest loc vin un numãr de nouã urși și sper ca numãrul lor sã cresascã cu trecerea timpului. E un proiect de duratã. Consecvența va da roade. Acum muncesc sã îi ,,conving” sã vinã mai devreme, pe timpul serii , urșii fiind animale nocturne.Amuzant nu..? Dar îmi place.

Imagine 2

InfoTravelRomania: Ce alte tururi mai organizezi?

Cosmin Zgremtia - Myosotique Wild: Îmi place sã fiu original și sã desfãșor programe în premierã, câștigând astfel exclusivitate.
Cea mai accesibilã și mai interesantã mi se pare a fi drumeția tematicã. Aici au șansa sã cunoascã detalii despre mediul sãlbatic, speciile de arbori și de plante într-un mod plãcut cu tot felul de curiozitãți.Turul este interactiv și rãpitor nu necesitã echipament special sau o condiție fizicã deosebitã ci numai curiozitate pentru lumea celor care nu cuvântã.Sunt atatea lucruri de împãrtãșit.

De exemplu o altã experiențã este Carpați sub zapadã(Carpatians in Snow ) , mai ales cã vine iarna. Practic o drumeție tematicã cu un itinerariu de dificultate medie într-un scenariu spectaculos. Am avut ocazia sã o desfãșor de cateva ori anul trecut iar feedbackul a fost unul excelent.

Anul acesta am avut ocazia sã desfãșor excursii de studii pentru douã universitãți de specialitate din afara Țãrii cu diferite tematici. Chiar și pentru un liceu de biologie din Țarã. Pot aborda orice tematicã de specialitate.Faptul cã am cochetat cu profesoratul, atât la liceu cât și la facultate, mã face sã mã simt în largul meu printre elevi și studenți.
Preferata mea este Seara folk în sãlbãticie. Îmi place sã gãtesc la foc pentru oaspeții mei și sã spun povești de groazã. Dacã grupurile sunt mai mari am chemat și folkiști profesioniști sã mã ajute.

Imagine 3

InfoTravelRomania: Ce ar trebui sa faca Romania sa se promoveze mai mult?

Cosmin Zgremtia - Myosotique Wild: În primul rând Romania nu dispune de o identitate turisticã atât a Țãrii cât și a diferitelor regiuni. Promovarea ar trebui sã urmeze un scop o direcție care sã defineascã poziția Romaniei pe piața turisticã. Deocamdatã nu s-a rãspuns la întrebãrile ,,Cine suntem?” și ,,Ce promovãm?” . Eu trãiesc în România , sunt ghid de turism , îmi iubesc Țara și vreau sã o promovez din poziția în care sunt ..și stupoare !! deocamdatã nu cunosc rãspunsul la cele douã întrebãri . Si mi-a ajuns sã fiu vampir și vãr cu Dracula de fiecare datã!!

În al doilea rând promovarea ar trebui realizatã colectiv. Secretul stã în promovarea celor mici și mulți. Promovarea este un proces și nu o acțiune finitã. Dacã fiecare dintre noi am face aceastã promovare consecvent din poziția în care suntem, fie cã suntem ghizi, manager de agenție, proprietar de pensiune sau director de hotel, ministru sau șeful unui birou de turism , eu zic cã efectul ar fi colosal. Un prim pas si accesibil oricui eu cred cã ar fi o paginã de facebook sau un site într-o limbã strãinã cu un conținut clar și complet.

Cei mai multi turiști strãini apreciazã nespus Romania , oamenii și locurile prin care au trecut însã reclamã lipsa de informație din mediu on-line despre programele și locurile respective într-o limbã de circulație internaționalã. Sã nu mai spun cã pentru cetãțenii strãini sã planifice o cãlãtorie cu trenul sau cu autobuzul este o nebuloasã totalã în lipsa unui ajutor local.

Accentul în promovare ar trebui sã cadã pe altceva decât locație frumoasã, cazare și masã. Câte dintre agențiile din Romania s-au specializat în a oferi programe activitãți și experiențe? Turiștii strãini cautã majoritatea experiențe, locuri inedite și lucruri de fãcut. La Brașov cunosc doar una înafarã de compania pe care o conduc care încearcã o astfel de diferențiere. Eu zic cã aici Romania ar avea de câștigat.

Se știe cã turiștii cautã ceea ce le lipsește în patria de origine sau în regiunea în care trãiesc. Eu am ales sã le arãt turiștilor strãini codrii nesfârșiți și urși, lucruri demult dispãrute în multe state europene. Nu stiu zãu dacã stânile brânza și oile le lipsec turiștilor chiar dacã pentru noi acest lucru este o identitate localã.

Totodatã constat cu mirare,venind dintr-un alt domeniu de specialitate cã Romania nu are un sistem transparent și funcțional de promovare a destinatiilor, locațiilor și programelor turistice. Avem un minister care doarme și care pânã acum nu a pus la punct în tot aceastã perioadã acest sistem.Sã nu mai vorbim de legislație. Practic dacã vreau sã ajung pe o anumitã piațã de turism din exterior trebuie sã îmi creez propriu sistem de marketing și promovare..ceea ce este absurd, costisitor și cu siguranțã nerentabil.

InfoTravelRomania: Care este pararea ta despre portalul de turism InfoTravelRomania.ro?

Cosmin Zgremtia - Myosotique Wild: Am toatã convingerea cã în câtiva ani portalul de turism infotravelromania.ro va fi cea mai mare și cea mai completã bazã turisticã informaționalã din Romania.

Va fi un portal de turism accesat de pretutindeni, de oriunde , și mai ales va constitui un adjuvant important în obtinerea de informații specifice. Chiar și acum caut informații pe Infotravel. Sunt convins cã portalul va pune Romania pe harta on line prin complexitatea pe care o va atinge în scurt timp, mai ales cã deja din cele povestite am aflat cã o bunã parte din vizitatorii portalului sunt cetãțeni strãini.. Poate va promova mai bine Romania decât orice birou de turism existent . Mai mult decât atât atitudinea de proactivã și deschisã este cea mai valoroasã. Promovați pe oricine este autorizat în mod transparent.

Tin minte cã mi-am publicat anunț de ghid pe infotravelromania.ro imediat dupã ce m-am autorizat. Sincer m-am simțit important știind cã sunt pe portal , și mi-a dat curaj sã îmi practic meseria mai ales cã eram foarte nou în domeniu. Mai mult decât atât am fost și sunat de cãtre echipa infotravel de atunci. Promovarea mea în mediul on line a început cu infotravelromania.ro.

Noul look al portalului de turism este mult mai aerisit. Este o caracteristicã de dorit. De asemenea accesarea paginilor se face foarte ușor.

Și acum ceea ce mi-a plãcut cel mai mult: faptul cã dupã crearea unui cont fiecare utilizator are posibilitatea sã își completeze și editeze profilul.

Ce pot sã-i doresc peste 10 ani ?! Doar atât: O camerã aclimatizatã și o rețea de 5 servere!!

Mai multe detalii

Citeste alte interviuri

Citeste alte interviuri din categoria Agentii de turism Asigurari turism Asociatii turism Birouri turism Carduri Cluburi turism Companii aeriene Companii transport Diverse Ghiduri turistice Ghizi de turism Hanuri Hoteluri Inchirieri masini Incoming Romania Ministerul Turismului Pensiuni Reviste turism Site-uri Targuri turism


Comentarii despre pagina: