Sistem audio ghizi de inchiriat

Cauta interviu turism

  • Categorie

  • Anul si luna
  • Persoana
  • Compania


AGI - Asociatia Ghizilor InfoTravelRomania

Acasa - Interviuri - Interviu cu Gyorgy Abran Director Comercial Wizz Air

Interviu cu Gyorgy Abran Director Comercial Wizz Air

Data publicare: 7 aprilie 2010
Categorie interviu: Companii aeriene

InfoTravelRomania: Wizz Air mai este inca perceputa - de un segment de public - ca o companie care are mari probleme cu punctualitatea, calitatea aeronavelor sau cu personalul de bord. De ce credeti ca si-a format publicul roman o astfel de imagine despre Wizz Air si cum veti face sa imbunatatiti imaginea?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Cresterea numarului de pasageri a transformat aviatia intr-un produs FMCG

Interviu realizat de Roxana Grosu de la www.wall-street.ro, 7 Aprilie 2010
Gyorgy Abran, directorul comercial al operatorului low-cost Wizz Air, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre problemele de imagine pe care le are compania in randul pasagerilor romani, starea aeroporturilor locale, dar si despre romanii care fac parte din echipa de management a companiei ungare.

Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost Wizz Air, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor. Astfel, operatorul low-cost a transportat pe piata locala 1,65 milioane pasageri, Romania furnizand 21,2% din totalul de 7,8 milioane pasageri care au calatorit in 2009 cu Wizz Air.
___________

Aceasta perceptie este rezultatul unor conjuncturi. In primul rand, inainte de Wizz Air, publicul roman nu a avut o experienta consistenta cu liniile aeriene care se autointitulau low-cost. Flota companiilor low-cost nu era compusa din aeronave noi, astfel ca serviciile nu ofereau incredere.

In al doilea rand, odata ce toata lumea a putut sa calatoreasca fara restrictii, numarul celor care au inceput sa foloseasca liniile aeriene (in principal liniile low -cost, dar si cele traditionale) a crescut exponential, transformand aviatia intr-un produs FMCG (bunuri de larg consum) si, in consecinta, intr-un subiect foarte discutat.

In plus, din cauza schimbarii atat de rapide nu a existat un timp pentru educarea oamenilor despre natura calatoriei cu avionul. Deci, sunt foarte multe perceptii gresite care sunt prezentate in mod eronat, ca fiind adevarate. Luand in considerare toate acestea, trebuie sa recunosc ca, desi schimbarea perceptiilor este prioritara pentru noi, nu suntem ingrijorati din aceasta cauza.

Performanta Wizz Air privind punctualitatea este de 80%, ceea ce ne plaseaza in linie sau chiar peste media europeana. De asemenea, flota este compusa din aeronave noi, furnizate de Airbus direct de la fabrica din Toulouse. Varsta medie a flotei Wizz Air este de 3 ani, ceea ce ne face compania cu una dintre cele mai noi flote din lume.

Imagine 1

InfoTravelRomania: Mai sunt clienti care sustin ca intarzierile Wizz Air ar fi cauzate de numarul insuficient de aeronave pe care le are flota companiei. Cum comentati aceste ipoteze si daca aveti in plan largirea flotei pe piata locala?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Daca unii spun insuficient, eu spun eficient. De cele mai multe ori, nu numarul aeronavelor determina intarzieri - conform statisticilor 95% din intarzieri sunt cauzate de factori externi, cum sunt conditiile meteorologice, stolurile de pasari, controlul traficului si cateodata problemele tehnice.

In unele cazuri, cum ar fi inchiderea neasteptata a unui aeroport din cauza zapezii abundente sau a cetii, nu conteaza cate aeronave ai. De exemplu, pe Baneasa ne confruntam cu probleme legate de pasari mai mult decat pe alt aeroport. In aceste cazuri oprim aeronava pe aeroport si echipa tehnica inspecteaza minutios aeronava.

Evident, nu putem tine o aeronava de rezerva la sol, in caz de nevoie pentru astfel de cazuri pentru ca acest lucru ar determina o crestere semnificativa a costurilor. Din pacate, daca se intampla o intarziere, aceasta ar putea dura cateva ore pana cand aeronava este reparata sau pana se aloca alta aeronava, in functie de varianta mai rapida.

In acest moment, flota Wizz Air este compusa din 30 de aeronave, dintre care 7 sunt alocate pietei din Romania si recent am anuntat ca inca o aeronava va fi alocata bazei din Bucuresti incepand cu iunie 2010.

Imagine 2

InfoTravelRomania: O alta problema semnalata de pasagerii care calatoresc cu Wizz Air este neacordarea unui loc in avion, fara costuri suplimentare, asa cum fac alti operatori low-cost. De ce a luat Wizz decizia sa nu acorde locuri pasagerilor si cat costa rezervarea unui loc?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Decizia este determinata de eficienta. Am testat sistemul cu alocarea de locuri, dar cel fara numerotare s-a dovedit mult mai rapid pentru imbarcare/debarcare. Cu toate acestea, ca parte a sistemului Wizz Air ce permite pasagerilor sa aleaga serviciul si sa il plateasca doar daca au nevoie de el, pasagerii pot beneficia de imbarcare prioritara sau sa-si rezerve locuri mai spatioase pentru picioare.

Imagine 3

InfoTravelRomania: Cate plangeri primiti zilnic din partea pasagerilor si care sunt cele mai frecvente reclamatii?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Nu avem statistici zilnice. Dar, evident, cele mai multe plangeri au ca subiect intarzieri si anulari ale zborurilor.

InfoTravelRomania: De curand, Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara ca in Romania “sunt prea multe aeroporturi si prea inghesuite”? Cum comentati?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Nu pot comenta pentru ca nu stiu contextul si nici la ce aeroporturi se referea domnul ministru. Ce pot sa spun este ca, din experienta noastra, sunt mult mai multe aeroporturi ineficiente, iar ineficienta conduce la servicii scazute oferite pasagerilor si intarzieri ale operatiunilor. In al doilea rand, trebuie sa intelegem ca nu trebuie sa se construiasca terminaluri doar de dragul de a avea un Taj Mahal. Facilitatile oferite trebuie adaptate la nevoile si cerintele de dezvoltare ale liniilor aeriene.

InfoTravelRomania: Cati angajati are Wizz Air in prezent si daca sunt si romani in randul acestora? Daca da, cati si in ce domenii?

Gyorgy Abran - Wizz Air: In toate cele 6 tari in care opereaza Wizz Air sunt aproximativ 1.100 de angajati, peste 200 dintre ei lucrand in Romania, unde, datorita faptului ca vom aloca noi aeronave, echipa se va mari. Cea mai mare parte din echipa locala, dar nu exclusiv, este alcatuita din echipajul de bord. De asemenea, avem colegi romani in structurile administrative, cum ar fi directorul regional de marketing, un manager de relatii cu clientii sau coordonatorul operational pentru Romania.

InfoTravelRomania: Cat castiga, in medie, o insotitoare se bord si un pilot la Wizz Air si de unde recrutati forta de munca? Ati recruat, de-a lungul timpului, oameni de la companii romanesti (Tarom, Blue Air, Carpatair)?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Anul trecut, aproape ne-am dublat capacitatea de zbor, iar anul acesta avem o rata de crestere de 30%. In aceste conditii, recrutam cei mai buni profesionisti, dar oferim si sansa celor deja angajati si in care vedem potential. Doar cativa angajati provin de la alte linii aeriene pentru ca preferam sa ne dezvoltam proprii oameni in cultura Wizz Air decat sa aducem pe cineva din afara companiei cu alte influente.

InfoTravelRomania: Care este motivul pentru care Wizz nu isi da rezultatele financiare? Lipsa de transparenta nu da cumva apa la moara speculatiilor?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Cum Wizz Air este o companie privata, nu suntem obligati sa furnizam date financiare si alegem sa nu o facem.

Nu suntem ingrijorati de speculatiile altor linii aeriene despre noi, dar dintr-o perspectiva competitiva este foarte avantajos ca ei sa nu cunoasca toate detaliile. Va incurajam sa vedeti ceea ce se gaseste dincolo de datele financiare brute: contractul cu Airbus pentru 132 aeronave Airbus A320, rata unica de crestere in recesiune economica, dublarea flotei din Romania in doar un an, inaugurarea de noi baze si cresterea constanta a capacitatii, factorul de incarcare constant (84-86% in medie). Este imposibil sa ai asemenea cresteri fara un statut financiar sanatos.

InfoTravelRomania: Care sunt primele trei cele mai profitabile curse Wizz Air in relatia cu Romania?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Operatiunile noastre din Romania sunt profitabile in ansamblu.

InfoTravelRomania: Cat la suta din incasarile Wizz provin strict din vanzarea biletelor si cat din alte servicii?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Aproximativ 20% din venituri provin din serviciile auxiliare, iar 80% din vanzarea de bilete.

InfoTravelRomania: Care sunt principalele atu-uri pe care Wizz Air considera ca le are in lupta pe piata low-cost locala? Dar minusurile?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Suntem cea mai mare linie aeriana low-cost din Europa Centrala si de Est si cea mai mare linie aeriana din Romania. Explicatia este una simpla: costuri si tarife scazute. Costurile scazute castiga in fata competitiei in momentul in care exista un competitor apropiat, iar tarifele scazute castiga pasagerii, fie ca sunt vremuri bune sau rele.

InfoTravelRomania: Sunt operatori aerieni de linie care sustin ca, odata cu dezvoltarea Romaniei si reintoarcerea fortei de munca acasa, segmentul low-cost va scadea drastic. Cum comentati aceste ipoteze si pe ce segmente de pasageri ar putea conta Wizz Air in lipsa unui trafic etnic?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Traficul etnic este foarte important, la fel si intelegerea fluxului de trafic. Acum cativa ani, Polonia a trecut printr-un proces prin care cei care lucrau in strainatate se intorceau acasa datorita conditiilor economice mai bune din tara. Am reactionat imediat si ne-am mutat capacitatea de pe liniile etnice traditionale pe alte rute pentru care crescuse cererea. Scaderea traficului etnic nu inseamna neaparat ca acei oameni stau acasa. Inseamna doar ca vor calatori din motive diferite. Iar cand o vor face, vor dori aceleasi tarife scazute.

InfoTravelRomania: Cum vedeti piata low-cost din Romania peste 5-10 ani?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Sectorul low-cost va domina traficul aerian intra-european si va continua sa se dezvolte dinamic. Consolidarea va conduce la 5-6 companii puternice de low-cost, in timp ce nisele pot fi ocupate de cativa jucatori semnificativ mai mici. Deja segmentul low-cost detine 35% din intregul trafic aerian european.

InfoTravelRomania: Ce cota de piata are Wizz Air acum in Romania si cu cat vrea sa termine anul 2010?

Gyorgy Abran - Wizz Air: In acest moment detinem o cota de 46,7% din piata de low-cost din Romania. In acest an, obiectivul nostru este o crestere de doua cifre, ceea ne va consolida si mai mult pozitia de lider pe care noi sustinem ca ne aflam.

InfoTravelRomania: Cat din incasarile Wizz Air au provenit anul trecut din rutele in relatia cu Romania si ce estimari aveti pentru acest an?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Putem spune ca, pentru Wizz Air, Romania este a doua cea mai mare piata, dupa Polonia.

InfoTravelRomania: Vreti sa veniti cu noi servicii/facilitati pe piata in 2010?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Recent am anuntat serviciul de check-in online, reguli simplificate pentru transportul bagajelor si serviciul Wizz Flex ce va usura si mai mult calatoria. De asemenea, am anuntat noi rute atat de la Cluj-Napoca si de la Bucuresti la Pisa, Cuneo, Zaragoza si Weeze/Dusseldorf. Iar acestea sunt doar cateva dintre noutatile pe care le-am pregatit pentru Romania.

InfoTravelRomania: In ultima vreme, Blue Air, principalul competitor al Wizz in Romania, a venit cu promotii de tipul “happy hour”, interval in care pasagerii isi pot achizitiona bilete pe orice destinatie la preturi foarte scazute. Aveti in plan astfel de oferte sau ele sunt sinonime cu vanzari mai reduse?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Din punct de vedere structural, suntem linia aeriana cu cele mai mici tarife din Romania, iar cand vine vorba de promotii putem cobori si mai mult preturile. In acest moment pasagerii nostri pot calatori de la Cluj sau de la Timioara la Torino sau Forli cu tarife incepand de la 15 lei/pe zbor cu toate taxele incluse, in timp ce un bilet de la Bucuresti la Pisa incepe de la 90 de lei/pe zbor cu toate taxele incluse.

InfoTravelRomania: Cum v-a afectat scaderea tarifelor practicate de companiile de linie?

Gyorgy Abran - Wizz Air: In nici un fel. Sa oferi ocazional tarife scazute nu este un lucru extraordinar. Adevarata provocare este sa le mentii scazute constant. Liniile traditionale si-au scazut preturile pentru rutele competitive, dar si-au pastrat tarifele foarte ridicate pe rutele necompetitive. Adevarata provocare pe care nu o pot gestiona este sa fie capabile sa-si adapteze structura costurilor la schimbarile pietei.

InfoTravelRomania: Unde ati lucrat inainte de a veni la Wizz Air?

Gyorgy Abran - Wizz Air: Inainte de ma alatura echipei Wizz Air am lucrat la cea mai mare companie de consultanta si strategie din lume, McKinsey, o cu totul alta industrie decat cea aeriana.
__________________________

Romania, tara cu cea mai mare crestere pentru Wizz Air in primele 5 luni

Autor: Roxana Grosu, 18 Iunie 2010
www.wall-street.ro/articol/Turism/87830/Romania-tara-cu-cea-mai-mare-crestere-pentru-Wizz-Air-in-primele-5-luni.html

Operatorul low-cost Wizz Air a transportat 736.000 de pasageri din si spre Romania in primele 5 luni, cu 31% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, cand a inregistrat 562.000 de pasageri.

In aceeasi perioada, gradul mediu de ocupare al aeronavelor Wizz Air a fost de circa 80%.

In luna iunie, compania maghiara are o cota de piata de 45,5% pe segmentul low-cost, in ceea ce priveste capacitatea de zbor, fiind urmata la mica diferenta de Blue Air, cu 43,8%, potrivit datelor furnizate de companie. "Romania este tara in care am raportat cele mai mari cresteri in 2010", a declarat Gyorgy Abran (foto), director comercial Wizz Air.

“Suntem in grafic pentru a depasi 2 milioane de pasageri transportati din si spre Romania anul acesta. Cresterea de 31% provine in mare masura de la cresterea capacitatii de transport din Cluj-Napoca si din Bucuresti si implicit prin noile rute lansate si cresterea frecventelor pentru zborurile de la toate cele 3 baze, inclusiv Timisoara. Bucuresti va totaliza in continuare peste 50% din operatiunile Wizz Air in Romania in ceea ce priveste traficul de pasageri”, a mai afirmat Gyorgy Abran.

Incepand cu aceasta vara Wizz Air aloca doua aeronave A320 complet noi bazelor din Romania, una fiind deja operationala in Cluj din 12 iunie, a doua urmand sa ajunga la Bucuresti pe 26 iunie. Noile aeronave vor creste flota din Romania la opt unitati si vor facilita aproximativ 70 de noi locuri de munca (piloti si echipaj). Odata cu acestia, echipa Wizz Air din Romania va creste la peste 290 de persoane in 2010.

Wizz Air a transportat peste 8,4 milioane de pasageri in ultimele 12 luni, 1,65 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania.
Flota Wizz Air este compusa in prezent din 32 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 12 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
__________________________

Wizz Air lanseaza serviciul de taxi

Roxana Grosu, 15 Iunie 2010
Operatorul low-cost Wizz Air introduce Wizz Taxi, un serviciu care ofera pasagerilor transfer privat, personalizat si low cost de la aeroport catre orice destinatie aflata in limitele orasului.

In momentul sosirii, un sofer va astepta pasagerul la aeroport si va oferi transport direct la destinatia dorita.
In Bucuresti, serviciul Wizz Taxi este disponibil la un cost de 76 lei pentru o singura cursa si la 152 lei pentru o cursa dus-intors.

Acest serviciu poate fi achizitionat foarte usor in timpul procedurii de rezervare, dar si ulterior folosind optiunea de adaugare a unui nou serviciu.
Pasagerii pot opta pentru Wizz Taxi cu pana la 3 zile inainte de data programata de calatorie.

Pretul acestui serviciu este taxat pe masina (de la unul la trei pasageri adulti, sau doi adulti si un copil, sau un adult si doi copii).

Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie.

Romania reprezinta astfel piata cu cea mai mare crestere pentru operatorul cu tarife scazute.
__________________________

Wizz lanseaza serviciul de check-in online

Roxana Grosu, 10 Martie 2010
Wizz Air a lansat recent serviciul de check-in online, valabil pentru toate cele trei baze operationale ale companiei: Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, precum si din Targu Mures.

Noul serviciu este introdus treptat pentru toate aeroporturile de unde opereaza Wizz Air si va fi disponibil in intreaga retea a companiei pana la 1 aprilie 2010. Web check-in va economisi timp si bani atat pentru pasageri, cat si pentru Wizz Air.

“Succesul acestuia este sigur, din ce in ce mai multi pasageri alegand sa efectueze check-in-ul de la propriul calculator si economisind astfel timpul petrecut la aeroport pentru aceasta procedura. Odata ce vom lansa acest serviciu in toate aeroporturile, estimam ca 90% dintre pasageri vor realiza check-in-ul online” a declarat Gyorgy Abran (foto), chief commercial officer Wizz Air.

Pasagerii pot utiliza serviciul accesand wizzair.com incepand cu sapte zile, pana la 3 ore inaintea decolarii zborului aferent. Daca pasagerul calatoreste doar cu bagaj de mana atunci acesta se poate prezenta direct la controlul de securitate.

In cazul in care calatorul are bagaje pe care doreste sa le lase la cala va trebui sa treaca intai pe la punctul de predare al bagajelor de cala.

Check-in-ul online nu va afecta in niciun fel restul procedurilor de imbarcare, pasagerii fiind rugati sa se prezinte la poarta de imbarcare cu cel tarziu 30 de minute inainte de ora programata pentru plecare.

Odata cu introducerea acestui serviciu, Wizz Air va introduce o taxa pentru check-in la aeroport incepand cu 1 aprilie 2010. Daca se va opta pentru check-in la aeroport in momentul rezervarii taxa va fi de 21 lei, iar daca se va opta pentru check-in direct la aeroport, in ziua plecarii, se va achita o taxa de 42 lei.

Serviciul de check-in online va fi gratuit.

Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009, circa 1,65 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania.

Flota companiei este compusa in prezent din 28 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
__________________________

Lectia maghiara: Cum reuseste Wizz Air sa scoata profit dintr-un bilet de 64 de euro

Roxana Grosu, 5 Februarie 2010
Operatorul low-cost Wizz Air a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de circa 500 milioane euro. In conditiile in care compania a transportat 7,8 milioane pasageri, pretul mediu incasat per pasager este de 64 de euro, bani cu care compania sustine ca isi acopera integral costurile de operare si isi asigura si o marja de profit.

Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor.

Concret, Wizz Air a transportat pe piata locala 1,65 milioane pasageri, Romania furnizand astfel 21,2% din totalul pasagerilor Wizz Air. Raportand aceasta pondere la cifra de afaceri, rezulta ca piata din Romania ar fi generat venituri de circa 106 milioane euro in 2009, aproximativ 70% din veniturile Blue Air din aceeasi perioada, si 40% din cele ale Tarom, in conditiile in care toate cele trei companii au transportat aproximativ acelasi numar de pasageri (1,7 milioane pasageri Blue Air si 1,72 milioane pasageri pentru Tarom).

Chiar si in acest context, compania sustine ca este pe profit. “Cu siguranta, piata din Romania a fost una profitabila in 2009, astfel nu am mai continua extinderea”, argumenteaza Gyorgy Abran (foto), directorul comercial al liniei low-cost, care nu a vrut sa dea insa o cifra exacta privitoare la profitul companiei.

Care este totusi secretul pe care il detin cei de la Wizz Air, care, nu de putine ori, au fost acuzati de concurenti ca practica preturi de dumping. “Eficientizare, eficientizare si iar eficientizare: negociem la sange orice tarif, iar reducerea costurilor este un mod de viata pentru noi. Singurul segment din care nu incercam sa reducem este securitatea si siguranta pasagerilor”, explica reprezentantii Wizz Air.

Romanii, mai putin eficienti: Cu incasari mult mai mari, Blue Air si Tarom nu se gandesc la profit

In 2009, compania low-cost autohtona Blue Air a incasat 150 milioane de euro din transportul a 1,7 milioane pasageri, realizand astfel un venit mediu per pasager de 88 de euro, cu 27% mai mult decat concurentii de la Wizz Air. Chiar si asa, Blue Air nu se asteapta la profit. “Nu stim inca datele exacte in ceea ce priveste profitul, insa acesta ar putea fi cuprins intre zero si cateva sute de mii de euro, in cel mai bun caz”, a declarat Adrian Ionascu, directorul general al Blue Air.

Cu venituri de 262 milioane euro anul trecut (152 euro per pasager), compania nationala Tarom a raportat pierderi de 21,5 milioane euro. “O companie traditionala nu are experienta atunci cand vine vorba de taierea costurilor pentru ca pana acum doi ani piata aviatica din Romania a fost in continua crestere si nu au fost nevoiti sa recurga la astfel de metode. Acum, cand au fost obligati sa scada tarifele, nu au stiut de unde sa ajusteze si au iesit pe minus”, a explicat Natasha Kazmer, directorul de comunicare la Wizz Air, pierderile inregistrate in lant de companiile traditionale in 2009.

Wizz Air ar putea ajunge la 3 milioane de pasageri transportati anual in Romania

Pentru 2010, ungurii de la Wizz Air si-au propus sa transporte circa 2 milioane de pasageri in relatia cu Romania si un grad de ocupare al aeronavelor de circa 85%. “Avand in vedere ca vom avea o crestere a capacitatii de circa 30% pe an, nu este exlus ca in 3 ani sa ajungem sa transportam 3 milioane de pasageri anual pe piata romaneasca”, a mai declarat Gyorgy Abran.

Wizz Air va lansa, incepand din 26 iunie, trei rute noi din Bucuresti catre Torino, Dusseldorf si Zaragoza, cu o frecventa de doua zboruri pe saptamana si doua din Cluj-Napoca catre Dusseldorf si Zaragoza.

De asemenea, compania va aloca o a patra aeronava Airbus A320 bazei de la Bucuresti.

Citeste alte interviuri

Citeste alte interviuri din categoria Agentii de turism Asigurari turism Asociatii turism Birouri turism Carduri Cluburi turism Companii aeriene Companii transport Diverse Ghiduri turistice Ghizi de turism Hanuri Hoteluri Inchirieri masini Incoming Romania Ministerul Turismului Pensiuni Reviste turism Site-uri Targuri turism


Comentarii despre pagina: