Sistem audio ghizi de inchiriat

Cauta interviu turism

  • Categorie

  • Anul si luna
  • Persoana
  • Compania


AGI - Asociatia Ghizilor InfoTravelRomania

Acasa - Interviuri - Interviu cu ministrul Turismului doamna Elena Udrea

Interviu cu ministrul Turismului doamna Elena Udrea

Data publicare: 11 mai 2009
Categorie interviu: Ministerul Turismului

InfoTravelRomania: Sunteţi un om curajos, căruia îi plac provocările. Cum priviţi provocarea de a fi ministru al Turismului, un domeniu prioritar, dar mai mereu devenit a cincea roată la căruţă în România? Ce înseamnă această funcţie pentru cariera dumneavoastră?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Interviu realizat de Traian Badulescu, Revista ANAT. Foto: InfoTravelRomania TTR martie 2009.

Deoarece turismul este unul dintre cele mai dinamice sectoare economice ale timpurilor noastre, mandatul de ministru al turismului constituie pentru mine o mare provocare. Provocările ne fac viaţa mai interesantă, iar modul în care răspundem provocărilor dă vieţii noastre un sens. Nu mi-am asumat acest mandat pentru a deplânge situaţia în care ne găsim, ci pentru a întreprinde acţiuni concrete pe două direcţii majore: pentru transformarea României într-o destinaţie turistică distinctă şi competitivă pe plan internaţional, respectiv pentru statuarea turismului ca o prioritate strategică de dezvoltare a ţării noastre. Dacă voi reuşi să împlinesc aceste deziderate, probabil că mă voi implica în proiecte şi mai complexe.

Imagine 1

InfoTravelRomania: Industria turistică aştepta de mult timp reînfiinţarea Ministerului Turismului sau, oricum, a unei autorităţi reprezentative puternice. Totuşi, ce aţi face dacă la prima restructurare a Guvernului se desfiinţează Ministerul Turismului? Credeţi că sunt şanse să avem pe termen lung acest minister (ceea ce ne dorim foarte mult), sau e prada algoritmilor politici şi schimbărilor? Ce garanţii de stabilitate puteţi oferi în acest sens?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Orice guvern responsabil trebuie să valorifice uriaşul potenţial pe care România îl are în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât în prezent traversăm o perioadă de declin a industriilor pe care era calibrat exportul ţării noastre. Cred că dezvoltarea turismului ar putea diminua impactul pe care criza economică şi financiară mondială îl are asupra României, deoarece: sporirea încasărilor valutare din turism ar ajuta la echilibrarea balanţei de plăţi externe; turismul ar putea absorbi forţă de muncă disponibilizată din alte sectoare ecomonice; în fine, dinamizarea turismului ar genera venituri suplimentare pentru comunităţile locale şi ar contribui la dezvoltarea zonelor rurale. Într-un asemenea context, nu cred că se va pune în curând probema desfiinţării Ministerului Turismului.

Imagine 2

InfoTravelRomania: Ce credeţi că a “cântărit” mai mult în decizia de reînfiinţare a Ministerului Turismului?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Pe lângă argumentele pe are deja le-am enumerat, care au fost determinante în luarea deciziei de reînfiinţare a Ministerului Turismului, aş mai aminti şi faptul că accesul naţiunilor la resurse şi statutul naţiunilor în dinamicile globale sunt determinate tot mai mult de imagine. Ori se ştie că una din principalele atribuţii ale ministerului pe care îl conduc este cea de promovare a turismului, parte a promovării imaginii de ţară. Vedeţi, Guvernul are aşteptări foarte mari de la noi...

Imagine 3

InfoTravelRomania: Ce măsuri anticriză preconizaţi a fi propuse Guvernului pentru relansarea turismului în România (incoming, outgoing şi turism intern pentru români)?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Pot să vorbesc şi de planuri de viitor, dar aş aminti un proiect gândit înainte de înfiinţarea ministerului, pe care am reuşit să îl materializez. Nu am stat deloc pe gânduri, am promovat Ordonanţa de Guvern privind acordarea tichetelor de vacanţă şi normele metodologice de aplicare a ordonanţei. Prin această măsură vizăm cu prioritate relansarea turismului intern Cred că este un sprijin consistent acordat de stat industriei turismului, aşteptăm un răspuns corespunzător - scăderea tarifelor şi creşterea calităţii serviciilor oferite turiştilor, cu efecte şi pe partea de incoming.

InfoTravelRomania: Cum intenţionaţi să vă consultaţi cu asociaţiile şi patronatele din turism şi sub ce formă vor avea loc întâlnirile periodice? Intentionaţi să vă consultaţi mai întâi cu patronatele, asociaţiile din turism înainte de a elabora o lege care priveşte activitatea din domeniul turismului?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Niciun manager nu poate lua decizii bune fără a avea în faţă un evantai de opinii avizate în legătură cu preconizatul impact al acţiunilor preconizate. Aşa cum ştiţi, există un cadru consultativ formal în care mă întâlnesc periodic cu asociaţiile şi patronatele din turism, dar nu ezit să apelez, ori de câte ori e nevoie, şi la consultări informale. În toate vizitele pe care le-am întreprins în ţară m-am întâlnit cu membrii organizaţiilor amintite şi am discutat extrem de deschis despre problemele care există şi despre potenţiale soluţii. Am arătat că am toată disponibilitatea de a pune umărul la revigorarea acestei industrii şi mă aştept la onestitate şi sprijin din partea asociaţiilor şi patronatelor din turism.

InfoTravelRomania: Ce rol consideraţi că vor avea tichetele de vacanţă în acest prim an de utilizare a lor?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Aşa cum ştiţi, Guvernul a adoptat actele normative propuse de Ministerul Turismului privind acordarea tichetelor de vacanţă, iar Ministerul Finanţelor a autorizat deja nouă societăţi comerciale emitente, astfel că am reuşit performanţa de a pune tichetele pe piaţă cu o săptămână înainte de Paşte. Măsura amintită îi avantajează, în egală măsură, pe angajaţi, angajatori şi pe operatorii din turism, iar statul român mizează pe taxele şi impozitele ce vor fi colectate pe seama prestări serviciilor turistice pe bază de tichete de vacanţă precum şi pe diminuarea fenomenului de turism la negru, fenomen care aduce importante prejudicii şi operatorilor de turism care funcţionează în condiţii de legalitate. Pentru societăţile comerciale care funcţionează în domeniul turismului, tichetele de vacanţă constituie o gură de oxigen, o mână de ajutor pe care statul le-o întinde în vremuri de criză. Dacă încasările pe segmentul de turism intern vor creşte prin punerea în circulaţie a tichetelor de vacanţă, aşteptăm ca o parte din aceste venituri să se întoarcă în investiţii în infrastructura specifică şi în creşterea calităţii serviciilor turistice. De îndeplinirea acestor aşteptări depinde în bună măsură viitorul turismului românesc.

InfoTravelRomania: Veţi susţine reducerea TVA şi încadrarea agenţilor de turism la o altă grupă de muncă?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Urmăresc să ajung să formulez, împreună cu partenerii ministerului din industria de profil, politici pentru dezvoltarea turismului, politici care au o componentă fiscală importantă. Nu cred că, în contextul crizei financiare şi economice mondiale, vom putea cere Guvernului reducerea TVA sau încadrarea agenţilor de turism la o altă grupă de muncă în următoarea perioadă. Trebuie însă să ne facem planuri pe termen lung şi să găsim soluţii realiste pentru a transforma turismul într-un motor de dezvoltare economică a ţării noastre.

InfoTravelRomania: Cum intenţionaţi să asiguraţi promovarea României în prima parte a anului? Care sunt pieţele ţintă şi acţiunile de bază în acest sens?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Programul de promovare a României ca destinaţie turistică are în vedere câteva direcţii majore: crearea bazelor de date cantitative si calitative despre piaţă; crearea unui brand puternic pentru ţară si pentru produsele/regiunile constituente; elaborarea şi implementarea unor programe de marketing si promovare a turismului specifice; accentuarea dezvoltării promovării pe internet si a marketingului interactiv; crearea de parteneriate strânse şi productive de lucru cu operatorii de turism şi cu mass media din România şi din străinătate; regândirea, pe criterii de eficienţă, a reţelei de birouri de marketing în străinătate şi a participării noastre la târgurile specializate. Pe termen scurt, există proiecte aflate în lucru pe toate palierele pe care le-am menţionat, dar aş aminti şi campaniile de încurajare a consumului de turism intern desfăşurate sub sloganul “Turist în România” (“De Paşte în Bucovina” şi “Lumină pe malul mării”) pe care le-am încheiat deja cu mult succes. Conform datelor pe care dumneavoastră, ANAT, ni le-aţi pus la dispoziţie, peste 10.000 de turişti au petrecut Paştele pe Litoral, iar veniturile din turism pe litoral în această perioadă au fost de aproximativ 4 milioane de Euro. Cât despre Bucovina, conform Consiliului Judeţean Suceava în această regiune şi-au petrecut sărbătorile de Paşte în jur de 25.000 de turişti, iar veniturile din turism sunt tot de aproximativ 4 milioane de Euro.
Există fonduri structurale în valoare de 150 de milioane de Euro

InfoTravelRomania: Ce sume are la dispoziţie Ministerului Turismului pentru promovarea României în străinătate? Dar pentru promovarea turismului intern (în special a litoralului)?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Bugetul pe care ministerul îl are la dispoziţie pentru activităţi de promovare internă şi externă este de doar 10 milioane de Euro, un buget extrem de mic, fie şi dacă ne comparăm cu state vecine. Promovarea turismului presupune însă un efort comun al Guvernului, al autorităţilor publice locale şi al operatorilor din turism, astfel că sumele ce pot fi mobilizate pentru asemenea acţiuni sunt în realitate mai mari. Doresc să menţionez că există fonduri structurale în valoare de 150 de milioane de Euro în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 5, Domeniu major de intervenţie 5.3, pentru promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică. Folosesc această oportunitate pentru a îndemna organizaţiile neguvernamentale şi autorităţile publice locale să acceseze programul amintit pentru activităţi de promovare a turismului, e un ajutor substanţial care nu poate fi ignorat.

InfoTravelRomania: Veţi cofinanţa broşurile şi site-urile pentru incoming? Dar târgurile de turism din România?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Asimilarea rapidă a folosirii internetului de mare viteză de către populaţia din principalele ţări generatoare de turişti revoluţionează modul în care cei ce călătoresc se informează şi îşi fac rezervările pentru călătorii, atât în interes de afaceri, cât şi pentru petrecerea timpului liber. Ministerul va susţine crearea unui site web de ultimă oră pentru turismul românesc şi abonarea la o gamă variată de pagini web dedicate călătoriilor independente, care oferă informaţii precise şi sunt utilizate cu integritate. Referitor la broşurile pentru incoming, analizăm în ce manieră putem să îi ajutăm pe tour operatori să realizeze materiale tipărite editate în număr limitat, focalizate şi de calitate privind turismul românesc. Referitor la târguri, vă spuneam că avem în vedere realizarea de studii pentru a evalua beneficiile participării la târguri cu caracter comercial şi crearea sistemelor de monitorizare pentru a calibra participările noastre viitoare.

Îmi doresc să am o prezenţă constantă în publicaţia ANAT

InfoTravelRomania: Cum vedeţi rolul asociaţiilor de promovare regională?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Rolul ministerului este acela de conducere a întregii industrii ca pe o forţă economică a naţiunii, iar pe partea de promovare suntem responsabili de asigurarea marketingului României ca destinaţie turistică. Promovarea şi marketingul unui judeţ sau a unei zone ca destinaţie turistică pe plan intern şi, acolo unde este cazul, pe pieţele regionale trebuie să fie un efort concertat al autorităţilor publice locale, al operatorilor din turism, al asociaţiilor de promovare regională. Asociaţiile au un rol extrem de important în creşterea atractivităţii turistice locale şi regionale, pot face, în ansambul lor, mai mult decât ministerul pe care îl conduc. Însă ori de câte ori este posibil le suntem alături, am avut deja cu câteva asociaţii acţiuni comune extrem de reuşite, şi aş nominaliza în acest sens sprijinul remarcabil pe care l-am primit de la Asociaţia de Promovare a Litoralului în organizarea evenimentelor din campania “Lumină la Malul Mării”.

InfoTravelRomania: Cum vedeţi rolul presei specializate de turism?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Presa specializată trebuie să fie un forum al principalilor actori din domeniul turismului, un loc ce conturează agenda industriei. Îmi doresc să am o prezenţă constantă în publicaţia dumneavostră şi mărturisesc că urmăresc cu deosebit interes poziţiile exprimate de partenerii mei. Ştiu că avem obiective comune şi contez, aşa cum am mai spus, pe o efervescenţă de opinii avizate care să îmi permită să îmi fundamentez deciziile de ministru, precum şi pe sprijin reciproc.

InfoTravelRomania: Ce consilieri tehnici, specializaţi pe turism, aveţi în echipa dumneavoastră? Pe cine vă bazaţi în echipa pe care v-o formaţi?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: Ştiu că succesul unui lider depinde de profesonalismul echipei cu care lucrează. În prezent am o colaborare foarte bună cu experţii fostei autorităţi şi sper să eficientizăm aceste relaţii după ce ne vom muta cu toţii în noua locaţie a ministerului. Oricum, vom conveni asupra unor criterii de performanţă pe care colaboratorii mei trebuie să le îndeplinească, pentru a mă asigura că vom atinge obiectivele pe care mi le-am propus la început de mandat: creşterea anuală a numărului de turişti români cu 3%, creşterea numărului de turişti străini cu 7 % pînă în 2013, creşterea contribuţiei turismului la PIB pînă la finalul mandatului meu de patru ani la 6,7%, respectiv crearea, în perioada 2009-2013 a unui număr de peste 250.000 de noi locuri de muncă în turism.

InfoTravelRomania: Care constituie prioritatea numărul 1 în mandatul dumneavoastră?

Elena Udrea - Ministrul Turismului: O tendinţă majoră pe pieţele turistice este accentul tot mai pregnant pe concediile asociate sănătăţii, context în care mi-am propus să sprijin dezvoltarea turismului balnear din România. Ţara noastră are resurse inestimabile, deţinând 35% din izvoarele de ape minerale din Europa, resurse care trebuie valorificate la adevărata lor valoare. Vă asigur că nu voi neglija nici celelalte produse turistice şi că mă voi îngriji, aşa cum specificam la începutul acestui interviu, ca România să devină o destinaţie turistică distinctă şi competitivă pe plan internaţional, ca turismul să fie tratat ca prioritate strategică de dezvoltare a ţării noastre.





Citeste alte interviuri

Citeste alte interviuri din categoria Agentii de turism Asigurari turism Asociatii turism Birouri turism Carduri Cluburi turism Companii aeriene Companii transport Diverse Ghiduri turistice Ghizi de turism Hanuri Hoteluri Inchirieri masini Incoming Romania Ministerul Turismului Pensiuni Reviste turism Site-uri Targuri turism


Comentarii despre pagina: