Sistem audio ghizi de inchiriat

Cauta interviu turism

  • Categorie

  • Anul si luna
  • Persoana
  • Compania


AGI - Asociatia Ghizilor InfoTravelRomania

Acasa - Interviuri - Interviu cu Traian Badulescu - Redactor sef ANAT MEDIA

Interviu cu Traian Badulescu - Redactor sef ANAT MEDIA

Data publicare: 30 august 2004
Categorie interviu: Reviste turism

InfoTravelRomania: Va rugam sa ne spuneti cateva cuvinte despre revista ANAT MEDIA

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Primul numar al revistei „ANAT Media” a fost lansat in cadrul Targului International de Turism de la ROMEXPO, din octombrie 2003. Deci, in curand, publicatia noastra va implini frumoasa varsta de un an, care ii va da – cred eu – certitudinea supravietuirii. Ideea a aparut, in schimb, cu mai mult timp in urma. Daca imi permiteti o incursiune in timp, pot spune ca totul a inceput o data cu saptamanalul „Ziua Turistica” – ce a fost editat in perioada 1997 – 2002 –, infiintat de Marian Constantinescu. Acolo, eu am fost sef de departament. El a prefigurat un nou stil al presei de turism, dinamic, centrat pe evenimente, analize, pe latura economica. Disparitia acestei publicatii, in decembrie 2002, a lasat un gol pe piata. Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) a fost prima organizatie de turism care a intuit necesitatea editarii unei reviste proprii, care sa aiba atat un rol de lobby, cat si de informare. Propunerea editarii unei reviste a fost sustinuta in mai multe randuri, in anii 2002 si 2003, in special de catre domnul Marcel Badescu – presedintele de onoare al ANAT. Cel care este, de fapt, si „parintele spiritual al revistei”. Cele doua nume amintite mai sus – oameni care m-au format si m-au influentat mult in cariera si carora le datorez un mare respect - au influentat, direct sau indirect, si orientarea revistei. Incepand cu iunie 2003, am purtat mai multe discutii cu domnul Badescu, in urma carora s-a prefigurat o prima structura. Apoi, la aceasta idee a aderat si domnul Marian Cojocarescu, membru in Consiliul Director al ANAT care, la randul sau, dorea infiintarea unei publicatii proprii a asociatiei. Revista este editata de ANAT, in parteneriat cu firma pe care o reprezint – „Retelcard”. As dori sa amintesc si buna colaborare cu editura „Amaltea”, care asigura tehnoredactarea, conceptia grafica si tiparul revistei.

Tirajul este de 1000 sau de 2000 de exemplare, in functie de perioada si de evenimente. Insa, fara a exagera, pot spune ca „ANAT Media” este singura publicatie de turism din Romania cu eficienta 100%, care ajunge la toti factorii de referinta din industria turistica: agentiile de turism, companiile aeriene, hotelurile si marile restaurante, companii de transport si inchirieri auto, ambasade, ministere, Senat si Camera Deputatilor (la comisiile de specialitate), personalitati si factori de decizie, Autoritatea Nationala pentru Turism, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si birourile de promovare turistica din strainatate.

Publicatia se distribuie gratuit. Pe moment, reprezinta o activitate „non profit”, cu mentiunea ca se va intretine singura, dupa modelul publicatiilor similare ale colegilor din ECTAA. Revista nu are scop comercial, dar trebuie sa se autosustina. Diferenta dintre costuri si venituri va fi folosita intotdeauna pentru dezvoltarea publicatiei.

Imagine 1

InfoTravelRomania: La ce interval de timp apare revista si care este publicul tinta?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Publicatia este lunara. Publicul tinta este format din proprietari de firme de turism, specialisti, lucratori in turism, reprezentanti ai organizatiilor de turism, cadre didactice specializate... Oricum, principalele „tinte” sunt agentiile de turism si partenerii acestora. Daca deviza „Zilei Turistice” era „Numai cine se misca greseste” (care imi este reper in viata), deviza „ANAT Media” este „Interactiunea creeaza actiunea”. Deci, cred ca am zis totul: publicatia doreste sa creeze punti de comunicare eficiente intre agentiile de turism, pe de o parte, si intre agentii si parteneri sau institutii guvernamentale, pe de alta parte.

Imagine 2

InfoTravelRomania: De ce nu a reusit pana acum sa apara la o data fixa?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: In cadrul ANAT au avut loc, in acest an, mai multe schimbari pozitive – culminand cu alegerile din iunie. Revista a tinut cont si de aceste evenimente, cateva numere fiind tiparite in asa fel incat sa ajunga la toti membrii ANAT inainte de desfasurarea unor manifestari cum ar fi Targul National de Turism sau Adunarea Generala. Desi revista nu a aparut la o data fixa, nu pot spune ca a avut intarzieri. Dimpotriva, unele numere au aparut mai devreme decat trebuia, din considerentele amintite mai sus. Oricum, intentia noastra este ca din septembrie, revista sa apara la sfarsitul lunii, pentru luna urmatoare, asa cum se practica in occident.

Imagine 3

InfoTravelRomania: Cum se va dezvolta aceasta revista?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Va garantez ca anul viitor, daca toate lucrurile vor merge asa cum trebuie, revista va trece intr-o noua etapa. Deja lucrez la un proiect de dezvoltare a revistei, care a fost solicitat de conducerea ANAT. Totul depinde de calitatea informatiilor, de feed-back-ul primit si de finantarile obtinute din publicitate si din alte parteneriate. Vom mari tirajul, dar si numarul de pagini. Oricum, atat eu, personal, cat si conducerea ANAT, preferam dezvoltarea in trepte. Este riscant sa te arunci din prima, risti sa darami tot ce s-a construit pana in prezent. Initial, redactia era formata din mine si din Comitetul de coordonare din partea ANAT, pe care imi face placere sa-l mentionez: Marcel Badescu (initiator), Petre Balas (presedintele Comisiei de Relatii cu Mass-Media, actualul coordonator din partea ANAT), Alin Burcea, Marian Cojocarescu (membri in CA al ANAT), Andrei Robotin (secretar general al ANAT) si Maria Salcianu (director ANAT). Intre timp, s-a alaturat redactiei si Mircea Draghici – actualul secretar general adjunct al ANAT, care, desi are studii de turism, fiind in prezent doctorand, are si experienta in domeniul jurnalismului. Din septembrie, redactia se va mari si va intineri cu un nou membru al echipei: Roxana Grigorean. Sper ca dezvoltarea revistei sa fie strans legata de dezvoltarea ANAT si sper ca publicatia sa-si aduca aportul la dezvoltarea asociatiei. Dupa cum spunea Peter Drucker, creatorul conceptului modern de management, “cea mai buna metoda de a prevedea viitorul este de a-l crea.” Vom intra in Uniunea Europeana, iar agentiile vor trebui sa se adapteze. Pe de alta parte, vor avea o mai mare nevoie de informatie. Aproape toatele asociatiile din statele UE au o publicatie proprie, care ajuta la „crearea viitorului”. Dar, dupa cum expertul financiar american Robert Kiyosaki spunea ca „nu este important unde mergi, ci unde te afli”, este esential sa ne concentram pe prezent, pe mentinerea calitatii revistei.

InfoTravelRomania: De ce nu incercati sa mariti numarul de pagini?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Dorim sa marim numarul de pagini, dar o vom face gradual. Probabil ca intr-un viitor apropiat vom avea 24 de pagini, iar apoi, 32, in functie de impact si resursele financiare. In prezent, ne concentram pe calitatea informatiei, nu neaparat pe cantitate. De care va fi nevoie, la un moment dat.

InfoTravelRomania: Care este deosebirea intre ANAT MEDIA si alte publicatii de profil?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Visul meu a fost ca redactia acestei reviste sa fie formata – pe langa redactorii propriu zis, jurnalisti de meserie –din agenti de turism. Intr-adevar, „ANAT Media” este singura publicatie care a gazduit o serie de articole de opinie semnate de proprietari sau de lucratori din turism, precum si de alti specialisti si cadre universitare carora le multumesc pe aceasta cale. Nu as aminti nici un nume pentru a nu omite pe cineva. Deja, si alte publicatii au imprumutat stilul nostru. Ma bucura ca „ANAT Media” reprezinta un pionier, fiind prima publicatie a unei organizatii romanesti de turism. La cateva luni dupa aceea, a aparut si revista „Vacante la tara”, a Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural. „ANAT Media” este o publicatie specializata, de lobby si informatie. Tinta nu o constituie marele public, ci aceia care lucreaza cu marele public, ori specialistii, ori formatorii de specialisti. „ANAT Media” va fi (si a inceput deja sa fie) un engrosist de informatie. Poate ca, la un moment dat, ANAT va fi partenerul mai multor publicatii si va patrona si o revista dedicata marelui public. Insa toate la timpul lor.

InfoTravelRomania: Cand se va actualiza si site-ul revistei http://anat.greensystems.ro?

Traian Badulescu - Revista Anat Media: Site-ul este la ora actuala in lucru. Se va reactualiza chiar in aceasta saptamana. Consider ca in prezent, daca nu esti pe internet, nu existi. „ANAT Media” avea nevoie de un site... In curand, revista va putea fi citita direct de pe site-ul ANAT, ce va putea fi accesat la adresa www.anat.org.ro
___________________________________________
Revista " ANAT Media"
Revista Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania

Editor: SC.Retalcard SRL Tel/fax: 021 - 242.17.17
Adresa redactiei: Str.Foisorului nr.8, bl.F3C, sc.2, ap.41, sector 3, Bucuresti
Tel: 021 - 323.08.55 | Fax: 021 - 321.19.08 | anatmedia@yahoo.com| traian@go.ro | http://anat.greensystems.ro
Se distrbuie gratuit
Redactor-sef: Traian Badulescu

Citeste alte interviuri

Citeste alte interviuri din categoria Agentii de turism Asigurari turism Asociatii turism Birouri turism Carduri Cluburi turism Companii aeriene Companii transport Diverse Ghiduri turistice Ghizi de turism Hanuri Hoteluri Inchirieri masini Incoming Romania Ministerul Turismului Pensiuni Reviste turism Site-uri Targuri turism


Comentarii despre pagina: