InfoTravelRomania.ro
Motto: Unde informatia conteaza ! |
Acasa | Asociatii
turism | Linkuri
turism | Stiri | Targuri
turism | Reviste
turism | Hoteluri
Bucuresti | Fotografii
|   Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |   Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
|
|
Interviul saptamanii
cu domnul Franz Rattenstetter - Manager hotel Crowne Plaza
din Bucuresti Piata de 3
stele de la noi,in vizorul britanicilor de la InterContinental Business Turism:
Sunteti in Bucuresti de mai mult de patru ani. Ce parere aveti
acum despre piata hoteliera autohtona? Business Turism: Credeti ca aceasta dezvoltare este concentrata in Bucuresti sau o putem remarca si in alte orase? Franz Rattenstetter: Cred ca este vizibila mai ales in Bucuresti, dar si alte orase mari din Romania. Timisoara si Brasov au rezultate foarte bune, la fel si Constanta, dar aceasta este mai ales o destinatie turistica. Parerea mea este ca numarul vizitatorilor a crescut peste tot, dar mai ales in Capitala. Oricum, majoritatea celor care vin in Romania ajung prima data in Bucuresti si de aici calatoresc in alte orase. in ultimii ani, au fost cresteri si in zona de business travel si in cea de turism. Dar sectorul turistic a fost afectat anul trecut de inundatii, iar acest lucru l-am simtit si noi prin reducerea usoara a numarului de grupuri de turisti care au venit la Crowne Plaza. Business Turism: Putem vorbi de o modificare a tipului de clienti din hoteluri in ultimii ani? Franz Rattenstetter: Cand este vorba de clienti, este intotdeauna un amestec, pentru ca investitorii care vin aici sunt insotiti de o intreaga echipa de suport. Asa ca, vine presedintele companiei, dar nu singur. El aduce si echipa de dezvoltare care evalueaza piata, climatul economic si oportunitatile. Asa ca nu as spune ca tipologia clientelei s-a modificat radical, dar vin tot mai multi investitori si delegatii de afaceri din diferite tari. Business Turism: Care ar fi problemele majore cu care se confrunta un turist strain atunci cand viziteaza Romania? Franz Rattenstetter: Exista inca o mare problema in domeniul infrastructurii. Este foarte greu de ajuns in anumite zone, dureaza foarte mult sa calatoresti de la o destinatie la alta. Serviciile turistice ar trebui de asemenea imbunatatite. in Bucuresti exista angajati foarte buni si profesionisti, dar in afara Capitalei cred ca este inca nevoie de crearea unei culturi in domeniul serviciilor. Business Turism: Poate fi Bucurestiul o destinatie turistica? Franz Rattenstetter: Bucurestiul are foarte multe de oferit, este un oras cu multa cultura, evenimente, concerte. Poate ca nu putem concura cu Budapesta, Praga sau Viena, dar ar putea fi o destinatie foarte interesanta pentru weekend, daca am oferi preturi atractive si transport aerian low-cost. Problema este ca nu primim destul ajutor din partea companiilor aeriene si sa zbori la Bucuresti este inca destul de scump. Cursele sunt tot timpul ocupate. in ceea ce priveste operatorii low-cost, ei au inceput sa vina in Romania, dar oferta lor nu este orientata spre weekend. Cred ca acest lucru inca lipseste aici. Asa ca, in afara de strainii care vin aici pentru a juca la cazinouri sau pentru vizite la prieteni, nu prea exista interes pentru a vizita Bucurestiul intr-un weekend. Aceasta destinatie nu este promovata suficient in strainatate. Business Turism: Romania se pregateste de momentul aderarii la UE. Cum credeti ca va evolua piata hoteliera in viitorul apropiat, tinand cont de acest eveniment? Franz Rattenstetter: Cred ca numarul oamenilor de afaceri care vin in hotelurile de aici va creste in urmatorii ani, cu 5-10% pe an. Noi companii hoteliere intra pe piata si capacitate de cazare care se va adauga va fi rapid absorbita. Este inca nevoie de mai multe hoteluri si sunt investitori pregatiti sa intre pe aceasta piata. Bucurestiul poate inca sa absoarba cateva unitati de cazare mari, de cinci stele, dar si de 3-4 stele. Business Turism: Sa revenim la hotelul pe care il conduceti. Franz Rattenstetter: Hotelul a avut o evolutie foarte buna si la venituri si la gradul de ocupare. Anul trecut, am inregistrat o crestere de 15% a incasarilor, cel mai activ segment fiind cel de conferinte si banchete, unde am avut o majorare de circa 25%. Este o activitate foarte importanta pentru noi. Cifra de afaceri din 2005 a ajuns la zece milioane de euro, iar pentru acest an ne asteptam la un avans de 5-7%. in ceea ce priveste gradul de ocupare, anul trecut am avut o medie de 70% si cred ca vom atinge acelasi nivel si in 2006. Crowne Plaza are o cota de piata de circa 12% pe segmentul de cinci stele si suntem multumiti de aceasta situatie. Business Turism:
De ce exista un singur hotel Crowne Plaza in Romania? Care sunt ultimele
planuri ale grupului InterContinental pe aceasta piata? Business Turism:
in ultima perioada, se vorbeste tot mai mult de servicii low-cost, atat
in domeniul aerian, cat si in cel hotelier. Ati simtit nevoia sa schimbati
strategia pentru a va adapta la aceste tendinte? Franz Rattenstetter: Cred ca exista cerinte diferite si destul loc pentru toata lumea si pentru toate tipurile de servicii. Presedintii de companii, directorii executivi se cazeaza de obicei in hoteluri de cinci stele. Avem apoi oamenii de la Vanzari, inginerii, care vin pentru perioade mai lungi de timp si trebuie sa se incadreze in buget. Fiecare nivel are o piata, iar pe zona de trei stele este, din acest punct de vedere, un potential foarte mare. Aceste companii low-cost chiar ajuta piata de travel pentru ca aduc o crestere a cererii pentru anumite destinatii. Daca trebuie sa calatoresti pe cont propriu si platesti 500 de euro pentru un weekend in Bucuresti, s-ar putea sa te gandesti ca o excursie in Maiorca, Istanbul sau Atena te-ar costa jumatate din acest pret. Business Turism: Credeti ca Bucurestiul este un oras scump pentru un turist strain? Franz Rattenstetter: Cred ca preturile au crescut in ultimii ani. Sa nu uitam ca am avut o rata a inflatiei de 8-9%, iar hotelurile trebuie sa tina pasul cu cresterile din sectorul de aprovizionare. Cand trebuie sa platesti dintr-o data cu 10% mai mult pe fructe, legume si alte produse de care ai nevoie zilnic in restaurant, esti nevoit sa majorezi preturile un pic. Acolo unde exista capacitati mari de locuri de cazare, ca in Varsovia si Budapesta, tarifele sunt stabilite de cerere si oferta, asa ca ele sunt mai mici. Bucurestiul nu este o destinatie ieftina, dar pe de alta parte este bine pentru hotelieri ca pot avea tarife mai mari. Atunci cand vor fi deschise noi hoteluri si vor fi introduse pe piata 300-400 de camere, noua capacitate va afecta si preturile. in orice oras avem perioade cu cerere foarte mare si perioade cu cerere mica, iar hotelurile incearca sa obtina venituri chiar si in conditii de tarife mici. Business Turism: Crowne Plaza este singurul hotel de cinci stele din Bucuresti care nu este situat in centrul orasului. Aveti o alta strategie de marketing in acest caz? Exista diferente majore intre acest hotel si concurentii lui directi? Franz Rattenstetter: Strainii care ajung pentru prima data in Bucuresti se cazeaza de obicei la hoteluri din centru, acolo unde ai la indemana si restaurante si cafenele si parcuri si muzee. Dar cand stii deja orasul destul de bine, incepi sa te orientezi si in functie de locul unde faci afaceri. Tot mai multe companii se muta spre nordul Capitalei, ceea ce ne ajuta sa ne mentinem gradul de ocupare. Dar, cu siguranta, daca vin intr-o excursie, in weekend, oamenii prefera sa se cazeze la un hotel mai apropiat de centru. Clientii nostri vin din toata Europa, din SUA, Asia, tot mai multi din Europa de Est. Mai ales ca in Bucuresti sunt organizate din ce in ce mai multe conferinte regionale si tot mai multe firme isi deschid reprezentante in Romania. Business Turism: Totusi Bucurestiul are o problema cand vine vorba de organizarea unor evenimente mari. Franz Rattenstetter: Da. De fapt, singura locatie de mari dimensiuni este Palatul Parlamentului, care nu a fost construit pentru acesta destinatie. Bucurestiul ar trebui sa aiba in vedere construirea unui centru de conferinte pentru 2-3.000 de persoane. Hotelurile nu pot gazdui mai mult de 300-400 de persoane, iar daca vrei sa organizezi aici un eveniment major, e o provocare. Business Turism: Ce va place cel mai mult la hotelul pe care il conduceti si ce ati schimba, daca ati putea? Franz Rattenstetter: Imi place locatia foarte mult, faptul ca suntem inconjurati de verdeata. Avem un staff profesionist, oamenii sunt foarte prietenosi, suntem recunoscuti pentru mancarea pe care o oferim, unul dintre cei mai buni bucatari din Romania lucrand pentru noi. Pe de alta parte, uneori, nu sunt prea multumit de rezultatele din weekend. Nu reusim sa atragem cati turisti am dori pentru ca nu suntem in centru. Dar avem rezultate foarte bune pe segmentul de conferinte, banchete si nunti. Business Turism: Cum arata viata unui expat in Bucuresti, in 2006? Franz Rattenstetter: Trebuie sa recunosc ca nu stiam nimic despre Romania inainte de a veni aici, adica acum cinci ani. Am petrecut sapte ani in Orientul Mijlociu. Cand am ajuns aici, am avut parte de o surpriza. Oamenii sunt foarte calzi, deschisi fata de straini si ma simt in siguranta. Este foarte usor sa iti faci prieteni aici, mai ales ca sunt prezente toate nationalitatile. Imaginea Romaniei in exterior nu era prea buna cand am venit eu aici, dar incet a inceput sa se schimbe in bine. Poti sa faci multe lucruri in Bucuresti pentru ca este un oras cu o viata sociala foarte activa. Sau poti sa faci excursii in alte zone, la munte, in nord sau la mare. Te plimbi, isi faci prieteni, incerci sa profiti cat mai mult de timpul petrecut aici. Sursa: http://www.apropo.ro/index.php?channelID=10&art=119319, preluare din revista " Business Turism" / MEDIAFAX
|
  back to top |
|